Gå til sidens indhold

Lolland Kommune

Lolland Kommune

Landsbyordningsleder til Søllested Landsbyordning (Genopslag)

Vil du være med til at fortsætte den gode udvikling og lede en velfungerende landsbyordning, hvor vægten ligger på læring, trivsel, fællesskab og mod? 
 

Hvem er vi? 


Vi er placeret naturskønt i stationsbyen Søllested på Lolland, centralt mellem Maribo og Nakskov og kun 45 min. fra Farøbroen. Søllested er et lille velfungerende lokalsamfund med sportshal, stadion, kirke og biograf. I Søllested Landsbyordning har vi både børnehave, skole med 0. - 6. klasse, SFO1 og SFO2 samt et tæt samarbejde med dagplejen. Vi er ca. 230 børn og 45 medarbejdere. Vi arbejder med stærke børnefællesskaber med udgangspunkt i det fælles forankrede og inkluderende børne- og læringssyn, at ”Alle børn og voksne, gør det bedste de kan”. Vi har et stort fokus på barnets stemme og prioritering af elevinddragelse fx igennem det aktive elevråd. 
  • Co-teaching
  • Entreprenørskab
  • Makerspace
  • Skolestyrken
  • Overgangsarbejde fra dagpleje til børnehave, videre til skolen og næste skole efter 6. årgang

Vi ønsker en landsbyordningsleder, der ”holder snuden i sporet” og fortsætter den røde tråd med respekt for de initiativer, der allerede er sat i gang. 

Vi tilbyder: 

 
  • En arbejdsplads med respekt for forskellighed og mangfoldighed 
  • En engageret og kompetent personalegruppe 
  • Et godt samarbejde på tværs af landsbyordningen 
  • En sund og bæredygtig økonomi 
  • Et positivt og godt samarbejde med forældrebestyrelsen 
  • Et tæt og velfungerende samarbejde med PPR 

Rollen som landsbyordningsleder 


Landsbyordningslederen er en decentral leder med overordnet budget- og personaleansvar, som udøves med respekt for den underordnede leders ansvar og ledelsesrum. 
Landsbyordningslederen har ansvar for at lede opad mod chefer, udad mod øvrige decentrale ledere og nedad til underordnede ledere på det samlede skole- og dagtilbudsområde. 
Landsbyordningslederen er ansigtet udadtil og leder i betydelig grad ud mod omverdenen. 
Landsbyordningslederen varetager den daglige personaleledelse af skoledelen herunder afholdelse af MUS-samtaler m.v. 
Landsbyordningslederen skal bidrage væsentligt til at udvikle det lokalt forankrede fællesskab, så landsbyordningen forbliver det centrale samlingspunkt i landsbyen Søllested som en ressource for lokalsamfundet og selv trække på ressourcer herfra. Opbakningen til landsbyordningen sikres også gennem stadigt fokus på at fortælle "den gode historie" og sikre, at landsbyordningens særegne kvaliteter er tydelige for alle. 
Landsbyordningslederen er sekretær for bestyrelsen og formand for MED-udvalget. 
Læs mere om rollen og opgaverne i job- og personprofil (PDF)

Hvem er du? 


Du er måske en erfaren leder, der søger den lille landsbyordnings overskuelighed og tætte samarbejde med personale, elever, forældre og omverden, men det kan også være, at du kommer med en anden baggrund og brænder for ledelse og for at udvikle dig sammen med andre. 
Du er:
  • lederuddannet eller er parat til at tage en lederuddannelse 
  • interesseret i den administrative del af ledelsesopgaven 
  • en der kan forankre og udvikle eksisterende tiltag 
  • fyldt med pædagogisk indsigt og pædagogiske visioner 
  • er inddragende og tillidsbaseret i din ledelse med fokus på et godt arbejdsmiljø 
  • er synlig og anerkendende i hverdagen 
  • forstående for landsbyordningens centrale og særlige rolle for lokalsamfundet 
  • kendt med og leder ud fra Lolland Kommunes ledelsesgrundlag 
  • i stand til at være i en uformel omgangstone i en engageret, dynamisk og kreativ personalegruppe 
  • fyldt med en god portion humor med plads til smil, latter og uhøjtidelighed 

Yderligere oplysninger 


Du er velkommen til at kontakte sektorsouschef Peder Skelbo Hansen på tlf. 29353248, hvis du har spørgsmål til stillingen. 
Vi ser gerne, at du aflægger landsbyordningen et besøg før din ansøgning. For information om Søllested Landsbyordning og aftale om et besøg kan du kontakte souschef og institutionsleder Tina Gad Olsen på 23363799.

Løn og ansættelsesforhold 


Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. 
Det skal bemærkes, at der inden ansættelse vil blive rekvireret straffeattest.

Ansøgningsproces 


Ansøgningsfrist er d. 13. januar 2025.
Første samtalerunde afholdes d. 16. januar og anden samtalerunde afholdes d. 22. januar. 
De ansøgere, der går videre til anden samtalerunde skal gennemføre en profilanalyse, og vil til 2. samtale blive præsenteret for en case. 
Tiltrædelse er d. 1. marts 2025 eller snarest derefter.