Bavnebjerg Bo- og aktivitetscenter søger en erfaren leder, som vil se det som sin fornemmeste opgave at guide og støtte beboere og medarbejdere godt gennem en organisatorisk og strukturel forandringsproces.
Bo- og aktivitetscenter Bavnebjerg vil de næste år stå overfor en forandringsproces både i forhold til den daglige struktur men også i forbindelse med målgruppen. Dette gør vi for at indgå i den videre udvikling af det samlede handicapområde til gavn for nuværende og kommende beboere i Skanderborg Kommune.
Derfor vil du til en start have en bunden opgave sammen med en medleder fra Skanderborg Fællesskaberne om at få organiseret Bavnebjerg, således at den lokale organisation er klar til det nye perspektiv. Der vil efterfølgende være rig mulighed for, at du kan udvikle dine faglige og ledelsesmæssige kompetencer.
Som ny daglig leder af Bavnebjerg bliver du personaleleder for cirka 70 ansatte - primært pædagogisk uddannet personale samt ergoterapeuter og SOSU-assistenter. Dine vigtigste opgaver bliver at bevare overblikket, motivere, koordinere og prioritere de mange opgaver, samt bringe Bavnebjergs beboere og medarbejdere godt igennem den organisatoriske forandringsproces. Så har du erfaring med at understøtte medarbejdere i transitionen mellem ”det kendte” og ”det nye”? Så håber vi på at modtage en motiveret ansøgning fra dig.
Vores borgergruppe og botilbud
Vores nuværende målgruppe er voksne over 18 år med varig nedsat fysisk og psykisk funktionsevne.
Din kerneopgave sammen med personalet er at skabe mulighed for, at borgerne mestrer deres liv bedst muligt. Dette kan til tider kræve en tydelig og klar kommunikation, samt retning.
Bavnebjerg har 24 pladser fordelt i tre huse (A, B, C) samt et aktivitetscenter. Hvert hus har fællesfaciliteter som fællesstue og -køkken. Bavnebjerg er beliggende naturskønt i Firgårde i udkanten af Ry med udsigt til Himmelbjerget. Fælles for alle husene er, at vi gennem relationer, værdighed, meningsfuldhed og mangfoldighed, tilfører håb, drømme og udvikling til beboerne.
Om Skanderborg Fællesskaberne
Det er vigtigt for os, at vores nye daglige leder er motiveret af at være en del af Skanderborg Fællesskaberne. Skanderborg Fællesskaberne er en stor organisation med cirka 550 ansatte og et årligt budget på cirka 153 millioner. Vi prioriterer fællesskabet og tanken om, at man er en del af noget større. Du bliver derfor del af et lederteam på i alt 8 daglige ledere, som jævnligt videndeler og sparrer med hinanden om alt fra dagligdagen til den udvikling og fremtid, som Skanderborg Fællesskaberne og Skanderborg Kommune kigger ind i.
Vores udgangspunkt er Skanderborg Kommunes vision ”Mennesker møder mennesker i Danmarks smukkeste kommune” og udviklingsplanen på handicapområdet.
Så kan du se dig selv i vores job- og personprofil? (link i næste afsnit) Og kan du indgå som en del af et stort arbejdsfællesskab, hvor vi sammen med vores øvrige kolleger i Skanderborg Kommune er katalysatorer for udviklingen på handicapområdet? Så ser vi frem til at læse din ansøgning.
Du er meget velkommen til at kontakte kontraktholder, Thomas Hamann på telefon 29 46 81 76, hvis du vil høre mere om stillingen.
Job og profil samt andet relevant materiale, kan ses her:
Ansøgningsfrist den 6. januar 2025
Vi forventer at afholde to samtalerunder.
1. samtale afholdes tirsdag den 14. januar 2025. Efter 1. samtale vil der blive udarbejdet en personprofil og en kognitiv test for de kandidater, som inviteres til 2. samtalerunde.
2. samtale afholdes mandag den 23. januar 2025.
Kandidater kan forvente at skulle forberede en case forud for 2. samtale.
I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt. Ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækstvirksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.