Gå til sidens indhold

Herning Kommune

Herning Kommune

Opkrævningskonsulent til Regnskab

Vi forestiller os, at du

  • har erfaring med kommunal inddrivelse, opkrævning og sagsbehandling
  • har flair for IT og Excel og har kendskab til KMD OPUS Debitor
  • er god til at sætte dig ind i ny lovgivning  
  • er struktureret og har talforståelse
  • kan arbejde selvstændigt og indgå i et team
  • bidrager til en tillidsvækkende, positiv og servicemindet omgangstone og gode fællesskaber.

Som person er du ansvarsbevidst, initiativrig og én, som går forrest. Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner, og du trives i en travl hverdag med afvekslende opgaver. Du tager ansvar for prioritering og fremdrift i opgaverne.

Hvem er vi?

Vi har brug for flere ressourcer til vores opkrævningsopgaver og søger en ny kollega til opkrævningsteamet i Regnskab.

Du bliver en del af afdelingen Regnskab, som er en del af Direktionens Stab. Her sidder vi ni engagerede og dygtige kollegaer, som varetager den centrale udbetalings- og opkrævningsfunktion, som har relevans for hele kommunen.

Det er os, der har det overordnede ansvar for funktionalitet, opsætning, anvendelse og videreudvikling af økonomisystemet ØS Indsigt og Opkrævningssystemet KMD OPUS Debitor. Vi giver også support til superbrugere rundt om i kommunen og holder kurser i systemerne.

Derudover har vi selvfølgelig en lang række konkrete regnskabs- og opkrævningsopgaver. På opkrævningssiden kan nævnes vedligeholdelse af debitorregister, afstemning af NemKonto og restancekonti, bo-behandling, implementering af nye retningslinjer fra Gældsstyrelsen og kvalitetssikring og genopretning af data.

Hos os spiller det sociale også en stor rolle. Du bliver omgivet af gode kollegaer, som skaber et miljø hvor der er plads til både humor, faglig sparring og opbakning.

Vi tilbyder

Jobbet er en kombination af telefonisk betjening af borgere og virksomheder samt administrativt arbejde. Som vores nye kollega i Regnskab får du indflydelse på planlægning og afvikling af følgende selvstændige - og fællesopgaver i opkrævningsteamet:
  • Sagsbehandling og betjening af borgere og virksomheder via telefonen og digital post.
  • Sagsbehandling og inddrivelse af Ejendomsskatter.
  • Daglig opfølgning på advis og registrering i vores opkrævningssystem KMD OPUS Debitor.
  • Sagsbehandling af dødsboer, konkurser og gældssaneringer.
  • Restanceforebyggende tiltag.
  • Opsætning og vedligehold i vores opkrævningssystem KMD OPUS Debitor.
  • Implementering af nye snitflader til og fra Opkrævningssystemet.
  • Implementering af Gældsstyrelsens nye krav til fakturaindhold og inddrivelse.
  • Dialog og samarbejde med fagforvaltningerne i Herning Kommune, Gældsstyrelsen, andre offentlige myndigheder og samarbejdspartnere.

Løn og ansættelsesforhold

Du bliver lønnet efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Ansættelsesstart primo november 2021. Ansættelsessted er Rådhuset, Herning Kommune.

Yderligere information

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens G. Møller på mail aorjm@herning.dk.

Ansøgningsfrist

23. september 2021. Vi forventer at afholde samtaler 27. september 2021.

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.