Gå til sidens indhold

Herning Kommune

Herning Kommune

Økonomikonsulent til regnskabsafdeling

Nysgerrig og ambitiøs - Fagligt dygtig - En god kollega

Kan du sætte flueben ud for disse værdier? Har du samtidig kendskab til kommunalt regnskab, konteringsregler samt flair for IT-systemer? Så er det måske dig, der er vores nye økonomikonsulent!

Hvem er vi?

Du bliver en del af afdelingen Regnskab, som er en del af Direktionens Stab. Her sidder vi otte medarbejdere, som varetager den centrale udbetalings- og opkrævningsfunktion for hele kommunen.

Det er os, der har det overordnede ansvar for funktionalitet, opsætning, anvendelse og videreudvikling af økonomisystemet ØS Indsigt. Vi giver også support til superbrugere rundt om i kommunen og holder kurser i systemet.

Derudover har vi selvfølgelig en lang række konkrete regnskabsrelaterede opgaver som for eksempel vedligeholdelse af kontoplan og leverandørregister, administration af kommunens bankforretninger samt intern revision og kvalitetskontroller.

Hos os spiller det sociale også en stor rolle. Du bliver omgivet af gode kollegaer, som søger for et miljø, hvor der er plads til både humor og faglig sparring.

Hvem er du

Det er vigtigt for os, at du er faglig dygtig og en god kollega.
  • Du har kendskab til kommunalt regnskab herunder kendskab til kommunale konteringsregler.
  • Du har lysten og evnerne til at arbejde med optimering og effektivisering af arbejdsprocesser bl.a. i forbindelse med vores økonomisystem ØS Indsigt og interne retningslinjer.
  • Du kan lide at arbejde med IT, kvalitetskontroller og intern revision.
  • Du synes, det er sjovt at tale med og formidle viden til interessenter på alle niveauer i organisationen.
  • Du er udadvendt, tillidsvækkende og serviceorienteret i din daglige dialog med kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Du lægger vægt på at arbejde selvstændigt, og du motiveres ved at skabe værdi og resultater sammen med andre.

Vi tilbyder

Som vores nye kollega i Regnskab får du bl.a. indflydelse på planlægning og afvikling af følgende selvstændige- og fællesopgaver:
  • Driftsopgaver i forbindelse med vores økonomisystem, herunder daglig overvågning og kontrol af udbetalinger og bogføringer.
  • Deltagelse i aktiviteter omkring diverse kvalitetskontroller og intern revision.
  • Deltagelse i udvikling og vedligeholdelse af interne retningslinjer og vejledninger i forhold til regnskabsrelaterede opgaver samt økonomisystemet.
  • På sigt arbejde med robotteknologi/datawarehouse i forhold til opgaveløsningen.
  • At være sparringspartner omkring regnskabspraksis, retningslinjer og økonomisystemet ØS Indsigt

Løn og ansættelsesforhold

Du bliver lønnet efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsesstart er primo oktober 2021 og ansættelsessted er Rådhuset, Herning Kommune

Yderligere information

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jens G. Møller på telefon 96 28 22 81 eller mail aorjm@herning.dk.

Ansøgningsfrist

22. august 2021.

Vi forventer at afholde samtaler 25. august 2021.

I Herning Kommune, som er på vej mod 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.