Gå til sidens indhold
Billedet viser Herning Kommune i en given situation. Klik for at gå til Herning Kommune forside.

Fysioterapeut til Valdemarskolen

Valdemarskolen, specialskole i Herning Kommune, søger en dygtig og engageret fysioterapeut til en fast stilling med start den 1. oktober 2024.

Brænder du for at gøre en forskel for børn med en masse potentiale og mange forskellige udfordringer? Kunne du tænke dig at bruge dine kompetencer i et velfungerende terapiteam – så er det lige dig vi leder efter, og vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Valdemarskolen er en specialskole i Herning Kommune, der varetager undervisning af elever i alderen 6-17 år. Skolen har ca. 240 elever, fordelt på fire spor:
  • A –sporet for elever med autismediagnoser
  • K –sporet for elever med generelle indlæringsvanskeligheder og autismediagnoser
  • Msporet for elever med multiple funktionsnedsættelser
  • Xsporet for elever med specifikke og socio- og emotionelle udfordringer.

Valdemarskolens terapiteam består af to fysioterapeuter og en ergoterapeut. Terapien yder undervisningsrelateret fysio- og ergoterapi til eleverne i henhold til Folkeskoleloven, hvor vi primært støtter op om barnets deltagelsesmuligheder i undervisningen.

Terapien overgik til at være tværfaglig i januar 2023, og det er den nye terapisammensætning, som har stået for at udarbejde den nye arbejdsmodel, der sikrer tid til både faste og løbende opgaver. Modellen er med til at sikre, at der ydes terapi af høj kvalitet, at terapien ikke bliver flaskehals ift. opgaveløsning og at flest mulige elever får et terapeutisk tilbud i løbet af deres skolegang.

Valdemarskolens ledelse og øvrige personale prioriterer terapi højt og er fleksible ift. at få terapeutiske tiltag til at lykkes, hvilket har været afgørende for, at den nye arbejdsmodel er blevet godt implementeret på kort tid.

Terapien dækker hele skolen og derfor er arbejdsopgaverne meget varierede. Som terapeut skal man bl.a. stå for hold, stå for individuelle forløb og rådgive/vejlede personalet. De fysioterapeutiske fokusområder er primært grovmotoriske færdigheder, sanseintegration og sansestimuli, bassintræning samt udvælgelse, afprøvning og tilretning af hjælpemidler.

Stillingen kræver, at du

  • er god til at danne relationer og gøre træningen motiverende vha. en legende tilgang
  • kan arbejde selvstændigt og formår at repræsentere fysioterapifaget både på egen hånd og i fællesskab med terapeutteamet, herunder at melde klart ud, hvilke opgaver skoleterapien varetager
  • deltager aktivt og ansvarsbevidst i løsningen af terapeutteamets mangeartede opgaver
  • har et godt overblik og kan arbejde struktureret
  • har gode tværfaglige samarbejdsevner og respekt for andre faggruppers arbejde
  • kan samarbejde med og formidle budskaber til både forældre og eksterne samarbejdspartnere, f.eks. bosteder, læger, kommunale terapeuter og diverse konsulenter

Det er en fordel, hvis du

  • har erfaring inden for alders- og målgrupperne
  • har kendskab til og erfaring med sanseintegrations-, grovmotorisk- og bassintræning, indstilling af hjælpemidler, udarbejdelse af Sensorisk Profil II og
  • måltagning samt dokumentation til CPOP

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads, hvor du selv kan være med til at præge det terapeutiske tilbud og får mulighed for at prøve kræfter med mangeartede opgaver
  • en plads i det velfungerende terapeutteam, hvor der arbejdes tæt sammen for at sikre en helhedsorienteret indsats, sparres på tværs af fagene og bl.a. køres hold med både fysioterapeut og ergoterapeut, så vi inspireres af og med hinanden
  • at blive en del af et selvkørende team, der i fællesskab prioriterer i de mangeartede opgaver
  • bliver en del af terapiens arbejde med faglig udvikling, så vi er så opdaterede som muligt og er klædt på til de brede arbejdsområder
  • et inspirerende arbejde i et tværfagligt miljø hvor pædagoger, lærere, pædagogmedhjælpere, terapeuter og ledere m.fl. arbejder tæt sammen omkring elevernes trivsel og udvikling
  • en arbejdsplads, hvor elevernes potentialer, færdigheder, kommunikation og personlige udvikling vægtes højt

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes børneattest samt straffeattest.

Stillingen er en fuldtidsstilling, men der er mulighed for et lavere timetal, hvis dette ønskes.

Vi arbejder efter årsnorm, hvilket betyder, at man i skoleuger skal lægge flere timer på arbejdspladsen end ens ansættelsesgrad, da der skal holdes fri i størstedelen af skoleferierne.

Der vil desuden være en lille portion forberedelsestid, som lægges udenfor fremmødetiden. Fremmødetiden vil som udgangspunkt ligge i elevtiden på skoledage mellem kl. 8.00 og kl. 16.00 og fredage mellem kl. 8.00 og kl. 14.45 - dog er der terapeutmøde tirsdag og torsdag kl. 7.30.

Yderligere information

Besøg gerne vores hjemmesiden https://valdemarskolen-herning.aula.dk.

Hvis du har lyst til at høre mere om stillingens indhold, er du meget velkommen til at kontakte fysioterapeut Linda Skov Larsen på telefon 22 41 22 18 eller skoleleder Mette Yding Olsen på telefon 60 94 22 81.

Sammen med din ansøgning skal du vedlægge CV, bevis for uddannelse og gerne udtalelser fra relevante tidligere ansættelser.

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfristen er søndag den 4. august 2024.

Vi planlægger med at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 13. august 2024.
Vi læser dog ansøgningerne løbende, og finder vi den rette ansøger til jobbet før ansøgningsfristens udløb, forbeholder vi os ret til at tage stillingsopslaget ned.

I Herning Kommune med 90.000 indbyggere, er vi altid på udkig efter nye muligheder. Vi har modet til at tænke stort og gå nye veje for at skabe det, vi skal leve af og de rammer, vi skal leve i. I Herning Kommune er der alle muligheder for at få et godt familie- og arbejdsliv. Vi har et stærkt sammenhold, trygge lokalsamfund, et rigt foreningsliv og smuk natur lige uden for døren.