Gå til sidens indhold

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune

Vice-/beredskabsinspektør til Brand & Redning Sønderjylland

Hos Brand & Redning Sønderjylland arbejder vi hver dag for at levere et robust beredskab der gennem nærhed og kvalitet skaber tryghed og sikkerhed for alle i Haderslev, Tønder og Aabenraa Kommune - både nu og i fremtiden.

Vi oplever i en tid med hurtige komplekse forandringer i omverdenen, at der stilles nye og stigende krav til beredskabet. Krav som kalder på grundige analyser, planlægning og handling.

Derfor søger vi dig der kan understøtte vores organisation med en udpræget analytisk tilgang, som samtidig evner at omsætte til forståelige praktiske handlinger og viden.

Dine opgaver
Du får sammen med en erfaren kollega, en central rolle i at udvikle og implementere vores risikobaseret dimensionering, samt indgå i et samarbejde med vores ejerkommuner om beredskabsplaner, herunder:
  • Understøtte og facilitere beredskabsplanlægning og krisestyring i vores ejerkommuner.
  • Udarbejde analyser og dokumentation til bl.a. den risikobaseret dimensionering, sårbarhedsvurderinger og udviklingsprojekter.
  • Planlægge og afvikle beredskabsøvelser der styrker beredskabet.
  • Udarbejde, implementere og vedligeholde interne planer og instrukser.
  • Bidrage til vidensdeling, kompetenceudvikling og læring.

Om dig
Vi forestiller os, at du har en stærk analytisk profil, og bruger den i dit nuværende job. Du kan have en videregående uddannelsesbaggrund, alternativt kan du have opnået relevante kompetencer gennem erfaring med beredskabsplanlægning og krisestyring, f.eks. fra politiet, forsvaret, beredskabet, en kommune eller anden relevant organisation. Udover dette, lægger vi vægt på, at du:
  • Er en stærk formidler, både i skrift og tale.
  • Trives med at facilitere processer, der engagerer og skaber læring.
  • Kan arbejde selvstændigt, tager initiativet og lader ikke stå til. 
  • Er nysgerrig, har fagligt fokus og kan skabe tillid i relationen med andre.
  • Kan bevare overblikket og prioritere i mange opgaver.
  • Har gyldigt kørekort minimum til bil.

For den rette kandidat kan der på sigt blive mulighed for at indgå i indsatsledervagten i en af vores ejerkommuner.

Vi tilbyder
Hos Brand & Redning Sønderjylland bliver du en del af en organisation hvor fællesskab og trivsel går hånd i hånd med opgaver og ansvar. Du bliver en del af et stærkt, engageret og fagligt miljø med en høj grad af selvstændighed og indflydelse på opgaveløsningen. Derudover tilbyder vi:
  • En spændende og alsidig stilling med både analytisk og praktisk indhold.
  • En uformel organisation med korte beslutningsveje og stor tillid til medarbejderne.
  • Stor indflydelse på dine egne opgaver og mulighed for at sætte dit præg på beredskabets udvikling.
  • Et godt arbejdsmiljø med kollegaer der brænder for deres fag og for at hjælpe hinanden.
  • Mulighed for faglig udvikling og relevant efteruddannelse.
  • Fleksible arbejdsforhold med nogen mulighed for hjemmearbejde.

Om Brand & Redning Sønderjylland
Brand & Redning Sønderjylland er et kommunalt ejet § 60-selskab mellem kommunerne Haderslev, Tønder og Aabenraa.

Vi er kommunernes fælles myndighed i forhold til det forebyggende og afhjælpende redningsberedskab. Vi rykker ud til ca. 1000 indsatser årligt. Samtidig udfører vi forskelligartede opgaver for vores ejerkommuner, så som vægteropgaver, tyverisikring af kommunale bygninger, førstehjælpsuddannelse m.v.

Vi er 32 fastansatte, 8 deltidsansatte indsatsledere, 16 servicevagter, ca. 40 timelønnede instruktører og omkring 800 frivillige og deltidsansatte brand- og redningsfolk fordelt på 32 brandstationer.

Hos Brand & Redning Sønderjylland arbejder vi ud fra vores tre grundværdier som er ”ordentlighed, omhu og omtanke” og vi bestræber os på, altid at løse vores opgaver og møde andre ud fra disse tre ord. Det er derfor vigtigt for os at du kan identificere dig selv med de tre grundværdier og inddrage dette i dit arbejde.

Yderligere oplysninger kan findes på Brand & Redning Sønderjyllands hjemmeside www.brsj.dk.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte chef for Forebyggelse og Planlægning, Jesper Damm på tlf.: 20 11 59 93 eller pr. mail jdam@brsj.dk.

Ansøgning
Hvis ovenstående har vakt din interesse så send os din ansøgning og CV via linket senest den 2. februar 2026. Ansættelsessamtalerne forventes afholdt den 19. februar 2026. Stillingen ønskes besat med tiltrædelse pr. 1. april 2026.

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.