Gå til sidens indhold

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune

Ledelseskonsulent med administrative funktioner

I kontoret Organisation og Ledelse, som er en del af Personaleafdelingen, søger vi en ledelseskonsulent med administrative funktioner. Måske er det dig? Har du lyst til at arbejde i en meget alsidig funktion, hvor du både understøtter rammer og initiativer for vores 240 ledere, og kan du samtidig se dig selv i en stilling, hvor du arbejder med planlægning og koordinering af en masse forskellige tiltag?


Om kontoret Organisation og Ledelse
Du bliver en del af et kontor bestående af tre ledelseskonsulenter, fem konsulenter inden for arbejdsmiljøområdet og tre personalekonsulenter. Sammen løser vi en bred vifte af spændende opgaver og bidrager til lederudvikling, trivsel og sparring til vores ledere i Aabenraa Kommune.

Vi arbejder ud fra et fokus på at understøtte organisationens behov med et Udefra –ind-perspektiv. Vi har høje ambitioner, højt humør og højt til loftet.
Vi bryster os af at være engagerede og dygtige til det, vi laver. Det skyldes mest af alt, at vi har en høj grad af arbejdsglæde, hvor udvikling, højt tempo og sparring præger vores hverdag.

Vi synes i al beskedenhed, at vi har det både fantastisk i vores lederudviklingsteam og i Organisation og Ledelse, hvor vi gør en forskel for organisationen.

Dine hovedopgaver
Som ledelseskonsulent med administrativ funktion vil du opleve et spændende og varieret arbejdsfelt. Du bliver certificeret i personprofilanalyse og vil sammen med dine to kollegaer blive brugt i forbindelse med rekruttering af nye ledere. Du kommer også til at arbejde med forskellige delelementer i det, der hedder Indsats for Lederudvikling, som definerer, hvordan vi i Aabenraa ønsker at rekruttere, modtage og sikre løbende udvikling af ledere.
Du vil også opleve, at cirka halvdelen af din tid vil gå med mere administrative opgaver, hvor du koordinerer og følger op på forskellige opgaver, ligesom du sammen med en kollega i teamet udgør kommunens rekrutteringsteam, som kvalitetssikrer og supporterer kommunes ledere og rekrutteringsansvarlige i forhold til jobannoncer.


Kort fortalt om dine opgaver

Dine opgaver inden for lederudvikling
  • at være koordinerende for den strukturerede mentorordning for nye ledere
  • at give konsulentbistand i forbindelse med ansættelse af nye ledere i kommunen, herunder gennemførelse af personprofilanalyse
  • at være facilitator og underviser på kursusforløb for ledere som en del af Indsats for lederudvikling. Dette vil være ca. to gange om året værende blandt andet Lederens psykiske arbejdsmiljø og Mit personlige ledelsesgrundlag
  • være en del af vores før-leder-koncept, der er et afklaringskoncept for medarbejdere, der kunne være interesserede i at blive leder på et tidspunkt.

Dine koordinerende/administrative opgaver
  • ansvarlig for at rådgive og vejlede kommunens ledere og rekrutteringsansvarlige om jobannoncer, sikre annoncernes kvalitet og stå for publiceringen. Dette vil være ca. to dage om ugen.
  • koordinere Aabenraa Kommunes ca. 12 stande til Karrieremessen, som afholdes af Business Aabenraa
  • koordinere introduktionsprogrammet Ny medarbejder i Staben
  • være projektleder på Forskningens Døgn
  • vedligeholde kommunens intranet Medarbejderportalen sammen med dine kollegaer
  • ad hoc-opgaver, herunder analyser i forbindelse med udarbejdelse af notater, vejledninger, retningslinjer og sagsfremstillinger.


Vi tilbyder
  • en arbejdsplads, hvor fokus i høj grad er at opnå resultater i forhold til kerneopgaven
  • en plads i en organisation med høje ambitioner, højt humør og højt til loftet
  • engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • et job inden for et område præget af højt tempo og mange udviklingstiltag
  • indflydelse på eget arbejdsområde
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter samarbejde højt

Om dig
Vi forventer, at du fagligt
  • er enten akademiker eller HK’er eller har en relevant baggrund, der matcher de arbejdsopgaver, der følger med stillingen
  • brænder for lederudvikling og kan sætte dig ind i detaljer, formidle nuancer og understøtte, at Aabenraa Kommune rekrutterer de dygtigste ledere
  • trives med administrative og koordinerende opgaver
  • har en stærk kommunikations- og formidlingsevne både på skrift og i tale
  • er god til at skabe relationer og har øje for nye sammenhænge, helheder og muligheder
  • trives både med opgaver med korte deadlines og med opgaver, der kræver styring og overblik i længerevarende processer

Vi forventer, at du personligt
  • er inkluderende, sætter samarbejde højt og sikrer inddragelse igennem processer. Du er åben, imødekommende, har en lyttende facon og sætter samarbejdet højt
  • er loyal over for aftaler, optaget af klare rammer og forventningsafstemning. Du sætter fælles interesser over egne, og indordner dig gerne for at opnå fælles løsninger
  • er kommunikerende, synlig og går gerne i dialog med andre. Du kan kommunikere på alle niveauer og har et godt drive
  • er løsningsorienteret med en analytisk tilgang og sikrer fokus på målet. Du bliver hurtigt konkret omkring tingene og går praktisk til værks
  • er organiserende og planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift. Du skaber rammer, rutiner og orden, er velovervejet, optimerer og effektiviserer arbejdsprocesser
  • er omstillingsparat, fleksibel og trives med ændringer i planer og muligheder. Du kan være i, at tingene ikke går som planlagt og trives med at agere i opgaver, som går i hver sin retning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en stilling på 30 timer til besættelse 1. december 2025.
Du kan være akademiker eller HK’er. Stillingen er på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.
Vi er en fremmødearbejdsplads, men du kan aftale en ugentlig hjemmearbejdsdag med nærmeste leder.
Der er mulighed for at tilrettelægge en fire dages arbejdsuge.

Yderligere oplysninger om stillingen
Har du spørgsmål, kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 20. oktober.
Vi afholder samtaler fredag den 24. oktober mellem 9.30-14.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.