Er du en teknisk velfunderet og engageret leder, der både kan gå i dybden med komplekse faglige problemstillinger og skabe følgeskab i en organisation i forandring? Kan du motivere dine medarbejdere, sparre med dem på et højt fagligt niveau – og samtidig lede opad og skabe ejerskab på tværs af organisationen? Og har du lyst til at blive en del af en IT-ledergruppe, som vægter samarbejde, fremdrift og det gode arbejdsmiljø højt?
Så er du måske vores nye leder af IT-Drift i Aabenraa Kommune.
Om IT-DriftIT-Drift er et af tre kontorer i IT-afdelingen og består af 12 dygtige medarbejdere og en elev.
Kontoret håndterer hele Aabenraa Kommunes tekniske grundplatform, herunder egne datacentre og hostede løsninger, netværk, servere, telefoni, sikkerhed, Skole-IT og meget mere.
Vi har netop moderniseret vores platform med bl.a. udfasning af Citrix og implementering af M365. Nu står vi foran næste skridt: At modne både organisation og teknologi til at imødekomme skærpede sikkerhedskrav (fx NIS2), understøtte øget digitalisering – herunder brug af AI – og bidrage til etablering af de kommende tværkommunale IT-serviceorganisationer, som er rammesat i Økonomiaftalen for 2026.
Økonomiaftalen 2026 rammesætter at den basale IT-drift samles i 4-5 fælleskommunale serviceorganisationer senest i 2027. Det skal styrke cybersikkerheden og give bedre adgang til specialistkompetencer – og som leder af IT-Drift får du en nøglerolle i at gøre os klar til dette skifte.
Din rolleSom leder af IT-Drift bliver du ansvarlig for at levere en fremtidssikker drift, som lever op til både brugernes og organisationens forventninger. Du indgår i IT-ledergruppen sammen med lederne for IT-Helpdesk, IT-Digitalisering og referer til IT- og digitaliseringschefen.
Dine opgaver bliver bl.a.
- At prioritere, planlægge og følge op på opgaver – i tæt samarbejde med både interne kolleger og eksterne leverandører
- At sikre, at Aabenraa Kommune lever op til gældende og kommende sikkerhedskrav
- At designe og implementere nye processer og retningslinjer for driften
- At bidrage aktivt til den strategiske udvikling af IT-afdelingen
- At skabe ejerskab og buy-in blandt medarbejdere, ledelse og samarbejdspartnere, så vi sammen kan lykkes med opgaverne.
Om digVi søger en leder, der
- Har solid erfaring med ledelse af en IT-enhed – gerne i en kompleks organisation
- Har stærk teknisk forståelse og kan tage kvalificerede faglige diskussioner med både medarbejdere og ledelse
- Har en analytisk og systematisk tilgang, og træffer beslutninger på et faktabaseret grundlag
- Kan motivere og udvikle medarbejdere gennem sparring, tydelig retning og tillid
- Har erfaring med leverandørstyring, budgetansvar og forandringsledelse
- Kan lede opad og sikre, at IT-driftens perspektiv er repræsenteret i den strategiske dialog.
Vi tilbyderDu får en nøglerolle i en IT-afdeling i rivende udvikling, hvor samarbejde, arbejdsglæde og faglighed går hånd i hånd. Som en del af en engageret ledergruppe er du i fællesskab med dine kolleger med til at drive og styre udviklingen af både driften og organisationen.
IT-afdelingen er en del af Staben og består af ca. 35 medarbejdere fordelt på IT-Drift, IT-Helpdesk og IT-Digitalisering.
Løn- og ansættelsesvilkårLøn- efter gældende overenskomst. Stillingen er med tiltrædelse den 1. december 2025.
Yderligere oplysningerHvis du har spørgsmål, kan du kontakte IT- og digitaliseringschef Lene Bader, tlf. 2228 0886, lbade@aabenraa.dk.
AnsøgningLyder jobbet spændende? Så send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 13. oktober 2025.
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler den 21. oktober 2025. Går du videre til anden samtale, forventer vi at den afholdes den 24. oktober 2025.
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med.