Fagkoordinator med digitale færdigheder og socialfaglig baggrundEr du en digital ildsjæl med en stærk socialfaglig baggrund som pædagog, socialrådgiver, ergoterapeut eller SOSU asssistent? Har du erfaring med digitalisering, IT og teknologi, og brænder du for at gøre en forskel for udsatte borgere? Så er det måske dig, vi søger!Vi søger en medarbejder til en helt nyoprettet stilling, hvor du både skal udfylde funktionen som fagkoordinator og pædagogisk vejleder.
Du skal være med til at drive og udvikle vores digitale initiativer, du skal hjælpe med forskellige faglige, administrative opgaver og gerne inspirere til optimering og udvikling.
Hertil kommer funktionen som Pædagogisk vejleder i arbejdet med vores primære kerneydelse, som er at yde støtte til psykisk sårbare borgere i eget hjem Jf. Servicelovens §§82 & 85. Støtten er individuel og vil som udgangspunkt altid foregå i et samarbejde med sagsbehandler og ikke mindst borgeren selv.
Du kommer til at arbejde i team sammen med 8-10 andre kollegaer, hvor faglighed, samarbejde og trivsel bliver prioriteret højt. Vi forventer at stillingen bliver med ca. 15 timer til fagkoordinatorfunktionen, alt afhængig af behovet og resten som pædagogisk vejleder.
Som fagkoordinator vil du få en central rolle i at implementere og optimere digitale løsninger, herunder bl.a indkøb af hardware, implementering af software, du skal deltage i centret kvalitetsforum hvor vi drøfter nuværende og fremtidige initiativer, vi arbejder med institutionsaftalemål og udvikling, herunder også de digitale.
Du skal varetage funktionen som en af vores superbrugere, som hele tiden er opdateret på de nyeste digitale tiltag og ændringer og hvor kollegaer kan få hjælp, når de har udfordringer med deres mobile enheder og/eller pc’er. Opgaver der alt sammen understøtter vores arbejde med vores kerneydelse og målgruppe.
Stillingen indebærer både strategisk planlægning og praktisk udførelse af digitale projekter sammen med funktionen som Pædagogisk vejleder. Opgaver der skal gå hånd i hånd med at du udfører opgaver for- og med lederen.
Dine primære arbejdsopgaver som fagkoordinator vil være:- Hjælpe og støtte ledelsen med administrative opgaver, herunder at udvikle din egen stilling
- Vikariere ved lederens fravær
- Sparring og drøftelser af ledelsesmæssige opgaver og udfordringer samt fortrolige samtaler - derfor er en stor grad af loyalitet, tillid og ikke mindst ærlighed i relation påkrævet.
- Igangsætte nye sager og ideudvikle på gruppeforløb og/eller andre tiltag, som kan være med til at optimere vores organisation, metoder og ydelser
- Have selvstændigt ansvar for bl.a. kontrol af dokumentation hos kollegaer
- Koordinere digitaliseringsprojekter, herunder bl.a. opfølgning på institutionsaftalemål
- Oplæring og support af medarbejdere i brugen af nye teknologier.
- Sikring af datasikkerhed og overholdelse af GDPR.
- Samarbejde med andre kollegaer i centret omkring digitalisering og IT-løsninger.
- Løse andre adhoc opgaver
Dine primære arbejdsopgaver som pædagogisk vejleder:- Ansvar for egen borgergruppe, herunder også dokumentation
- Rådgivning, vejledning, forebyggelse og hjælp til selvhjælp
- Støtte borgeren til udvikling af egne ressourcer og daglige færdigheder
- Tværfagligt samarbejde med andre instanser, herunder bl.a. sagsbehandlere, jobcenteret, lokal- og behandlingspsykiatrien, virksomheder m.m.
- Inddragelse af netværk, herunder bl.a. pårørende og andre ressourcepersoner
Vi tilbyder:- En dynamisk arbejdsplads med fokus på innovation og udvikling.
- Mulighed for at præge og udvikle vores digitale strategi.
- Et stærkt fagligt miljø med engagerede kollegaer.
- Løbende kompetenceudvikling og efteruddannelse.
- Fleksible arbejdsforhold og mulighed for hjemmearbejde.
Om digVi forventer, at du:
- har en relevant socialfaglig uddannelse og er god til at dokumentere og beskrive.
- har erfaring med digitalisering, IT og teknologi.
- har kendskab til psykiatri og arbejdet med udsatte borgere.
- er en stærk kommunikator og kan formidle komplekse tekniske emner på en forståelig måde.
- er struktureret, ansvarlig og selvstændig og har gode samarbejdsevner.
- er tydelig, ærlig, loyal og tør sige din mening - også når vi ikke er enige
- har lyst til at arbejde tæt sammen med lederen og den administrative medarbejder som team, samtidig med at du skal være kollega med de øvrige medarbejdere
- har mod på at tage ansvar og drive projekter fra idé til implementering.
Løn- og ansættelsesvilkårStillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse pr. 1. november 2025.
Ansættelsesstedet er Pædagogisk Vejledning, Bjerggade 4C, 1 sal, 6200 Aabenraa.
Pædagogisk Vejledning er en del af Center for Socialpsykiatri og Rusmiddel under Aabenraa Kommune.
Aflønning sker i henhold til gældende overenskomst med SL og FOA.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
Aabenraa kommune er en røgfri arbejdsplads, hvor der ikke må ryges i arbejdstiden eller på kommunens matrikler.
Kan du se dig selv hos os?- Så send din ansøgning og relevante bilag via linket senest fredag den 12. september 2025.
- Samtaler forventes afholdt tirsdag den 23. september (uge 39).
- Vil du vide mere om stillingen kan du henvende dig til afdelingsleder Lone Dybdahl på mail: lhaug@aabenraa.dk eller på tlf. 4035 4577
- Vi glæder os til at høre fra dig. Læs mere om os her: www.csr-aabenraa.dk
I
Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til
dig - og dem der eventuelt flytter med.