Gå til sidens indhold

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune

Administrativ medarbejder til Miljø og Natur

Vi søger en administrativ medarbejder, der kan skabe struktur og systematik på tværs af natur- og miljøområdet, og som også har lyst til at løse lettere sagsbehandlingsopgaver. Lyder det spændende og er det noget, som du kan? Så modtager vi gerne en ansøgning fra dig.

Om os
Aabenraa Kommune er erhvervsvenlig og optaget af bæredygtighed. Kommunen har en strategi for bæredygtig udvikling og arbejder aktivt og i et tæt og konstruktivt samarbejde med blandt andet industri, erhverv og landbruget for at gennemføre den grønne omstilling.

Team Miljø og Team Natur & GIS er en del af afdelingen Byg, Natur & Miljø. Vi har et højt fagligt niveau og en uformel omgangstone. Vi lægger stor vægt på at samarbejde, hjælpe og sparre med hinanden på tværs af teams, grupper og fagligheder.

Om stillingen 
Stillingen opslås, fordi vores tidligere administrative medarbejder har søgt andre udfordringer.
Du vil komme til at indgå som administrativ medarbejder på tværs af de to teams, der arbejder med alle opgaver inden for natur- og miljøbeskyttelse. Du vil blive placeret i Team Miljø, der har 26 medarbejdere og en teamleder.

Ud over de almene administrative opgaver vil der være faste opgaver i forhold til skadedyrsbekæmpelse, hvor du i samarbejde med den primære sagsbehandler på området står for den administrative del af kommunens rottebekæmpelse.

Dine opgaver
Opgaverne er først og fremmest at
  • foretage lettere sagsbehandling på rotteområdet, herunder opfølgning på tilfredsheden med rottebekæmpelsen
  • foretage møde- og lokalebookinger, bestille forplejning m.m.
  • understøtte teamlederne med kalenderhåndtering, personaleadministration (fx registrere sygemeldinger) og feriekalender
  • holde styr på/indkøbe arbejdstøj og arbejdsudstyr
  • faktureringsopgaver
  • være sekretær for Grønt Råd
  • løse ad hoc-opgaver for de to teamledere
Afhængigt af dine kompetencer kan du komme til at løse andre opgaver for de to teams.

Vi tilbyder
  • alsidige, meningsfulde opgaver samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • en start-pakke af kurser, som giver en god introduktion til kommunen og arbejdet i afdelingen
  • gode muligheder for deltagelse i kurser samt tæt sparring og samarbejde med dygtige, engagerede kollegaer
  • stor frihed til at tilrettelægge arbejdet, såvel fagligt som i forhold til arbejdstid, afholdelse af ferie og hjemmearbejdsdage
  • gode muligheder for at deltage i sociale arrangementer bl.a. i personaleforeningen

Om dig
Du har en kontoruddannelse eller en anden relevant administrativ baggrund, og du trives med at skabe overblik og struktur i en hverdag med mange forskelligartede opgaver. Du arbejder selvstændigt og systematisk, men har også en naturlig lyst til at samarbejde og bidrage til fælles løsninger.
Du er serviceminded og hjælpsom, med sans for detaljen – uden at miste blikket for helheden. Det falder dig naturligt at følge opgaverne helt til dørs, og du har styr på både kalender, dokumenter og deadlines.

Vi forventer, at du fagligt
  • er uddannet kontorassistent eller har en anden relevant administrativ baggrund
  • har erfaring med administrative opgaver – gerne fra en offentlig eller politisk styret organisation
  • er vant til at arbejde med digitale systemer, fx Teams og fagprogrammer, og har lyst til at lære nye IT-værktøjer at kende
  • er habil bruger af word og excel og kan håndtere dokumenter på en struktureret måde
  • eventuelt har lidt erfaring med regnskabsopgaver
  • kommunikerer klart, venligt og tydeligt – både skriftligt og mundtligt på dansk

Vi forventer, at du personligt
  • er imødekommende og samarbejdsorienteret
  • kan bevare roen og overblikket – også når der er travlt, eller opgaven er vanskelig
  • tør tage ansvar og selvstændigt følge opgaver til dørs
  • har blik for at planlægge, strukturere og prioritere dine arbejdsopgaver
  • kan holde hovedet koldt og ikke lader dig slå ud af modstand, konflikter eller forhindringer
Det vil være en fordel at have kørekort til personbil

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder Jon Kjær Jensen på tlf. 30 33 27 30.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling. Løn og ansættelsesvilkår i forhold til gældende overenskomst.
Ansættelsesstart er den 1. oktober 2025 eller efter aftale.
Ansættelsesstedet er Rådhuset, Skelbækvej 2, 6200 Aabenraa.

Ansøgning
Send din ansøgning og relevante bilag via linket senest den 10. august 2025.
Ansættelsessamtaler finder sted på rådhuset den 20. og 21. august 2025.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.