Gå til sidens indhold

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune

Familiekonsulent med pædagogisk uddannelse samt indsigt i og forståelse for handicapområdet

Brænder du for familiearbejdet? Og vil du gerne skabe positive forandringer for børn, unge og familier? Hvis du kan sige ja, så vil vi rigtig gerne se en ansøgning fra dig.

I Børnehandicap arbejder vi ud fra de overordnede værdier: Samarbejde – Tillid – Omsorg – Anerkendelse – Faglighed - Kvalitet

Vi mener, at vores kerneopgave lykkes, når børnene oplever, at vi sammen skaber trivsel, udvikling, læring og livsglæde med udgangspunkt i det, der motiverer det enkelte barn. I Børnehandicap løser vi kerneopgaven sammen, så derfor er vi på udkig efter en holdspiller.

Om Børnehandicap
Børnehandicap består af flere tilbud, placeret på to matrikler i Aabenraa by. Vi varetager mange indsatser.
I Lille Kolstrup Børnehus har vi samlet aflastningen, hvor der er 10 pladser, en specialbørnehave for børn i alderen 0-6 år, familiekonsulentstøtte og
hjemmepasserordning. Udover dette har vi på anden matrikel, vores døgninstitution Posekær, hvor der er 24 godkendte døgnpladser.

Familiekonsulenternes opgave
Alle indsatser har til formål at få børnene og familierne i udvikling mod det gode almene liv. Vores faglige og teoretiske afsæt er bredt og tager udgangspunkt i den systemiske og narrative tænkning.

For os er det vigtigt, at samarbejdet med barnet, den unge og familien foregår tæt på hjemmet, netværket, og at det er dokumenteret og målbart. På den måde lever vi op til princippet, der danner grundlag for arbejdet i Børnehandicap.

Familiekonsulenterne tilbyder behandling, støtte og vejledning til familier med børn fra spædbarnsalderen og op til unge i efterværn. Vi arbejder tæt sammen med relevante aktører, som f.eks. Tidlig Forebyggelse, Sundhedsplejen, skoler, jobcenter, socialrådgivere, daginstitutioner, uddannelsesinstitutioner og familiens netværk.

Som familiekonsulent er man i samspil med kollegaer med til at skabe positiv udvikling og forandring hos de familier, der visiteres til Børnehandicap. En opgave vil altid tilrettelægges med afsæt i familiernes handleplan og individuelle ståsted.

Vi vægter højt, at forældre, børn og unge er aktører og har størst mulig indflydelse på eget liv. Skriftlig dokumentation er en stor del af arbejdet som familiekonsulent – både i den daglige notatskrivning og i rapporter.

Vi tilbyder
  • mulighed for at sætte dit præg på en afdeling i udvikling.
  • kreative og fagligt dygtige kollegaer, der brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og familier.
  • et spændende afvekslende job, med mulighed for og forventning til, personlig udvikling og uddannelse.
  • en rummelig arbejdsplads, hvor der er plads til forskelligheder.
  • gode muligheder for kollegial sparring.
  • en humørfyldt arbejdsplads med livlige kolleger, hvor vi hører på, hvad børn, unge og familierne har at sige.
  • et stort selvstændigt og koordinerende ansvar i opgaveløsningen, hvor du selv tilrettelægger dine arbejdstider.

Om dig
Vi forventer, at du
  • har en mellemlang/videregående uddannelse inden for det pædagogiske eller socialfaglige felt.
  • har erfaring i arbejdet med familiesamspil med fokus på relationer og mønstre.
  • har et humanistisk, rummeligt og optimistisk menneskesyn.
  • tør at lade dig udfordre, både fagligt og personligt.
  • kan samarbejdets kunst og lytter til andres perspektiver.
  • anskuer familierne med respekt og med en ydmyghed i relation og samarbejdet.
Har du en terapeutisk uddannelse, er det absolut et plus.

Løn- og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomsten med SL/DS.
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse hurtigst mulig eller senest d. 1. september 2025.

Arbejdstiden ligger primært mellem kl. 8-18 i hverdagene, men der kan i perioder være aften og weekendarbejde.

Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 18. august.
Vi afholder samtaler mandag den 25. august 2025.

Yderligere information om stillingerne
Interesserede ansøgere er velkomne til at kontakte afdelingsleder Karina Franson Møller. tlf. nr.:  2178 0313, e-mail:  kfmoe@aabenraa.dk

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.