Gå til sidens indhold

Aabenraa Kommune

Aabenraa Kommune

Leder til Aabenraa Krisecenter

Brænder du for at gøre en forskel for voldsudsatte kvinder og deres børn? Har du ledelseserfaring og evnen til at skabe retning og psykologisk tryghed i en kompleks hverdag? Og er du handlekraftig og tænker i muligheder? Så kan du være den daglige leder, vi søger.

Om Aabenraa Krisecenter
Aabenraa Krisecenter er et §109-tilbud, der yder omsorg og støtte til kvinder og børn i krise.
Vi har plads til fem kvinder og deres børn. Vi tilbyder omsorg og støtte, der tilpasses den enkelte kvindes og det enkelte barns behov og situation. Vores indsats omfatter social, pædagogisk, psykologisk, juridisk og økonomisk støtte.
Vi sætter altid det enkelte menneske i centrum og møder hinanden med nysgerrighed og anerkendelse. Vores ambition er at skabe en arbejdsplads, som vi er stolte af og glade for. Vi værdsætter medarbejdere, der tænker kreativt, finder løsninger og påpeger, når noget kan forbedres.
Aabenraa Krisecenter går med flytteplaner og vores nye leder skal føre disse planer ud i virkeligheden. Er venter en spændende udfordring med fondsansøgning og indretning i samarbejde de ansatte.
Vi er samtidigt ved at løsrive os fra Aabenraa Kommunes administration og her venter også mange spændende opgaver både i løsrivelsesprocessen og tiden herefter.

Dine opgaver
Som daglig leder får du ansvaret for at lede og udvikle et nærværende team bestående af to socialrådgivere, en socialfaglig medarbejder med fokus på børn, to husassistenter, en økonomiassistent samt et netværk af 80 engagerede frivillige, som overtager omsorgen for beboerne, når personalet går hjem. Sammen skal I skabe rammerne for en fagligt stærk indsats i konstant udvikling, så vi altid kan tilbyde den bedst mulige støtte til vores beboere.

Din profil
Vi forventer, at du fagligt
  • har en socialfaglig uddannelse på bachelorniveau, f.eks. som socialrådgiver eller pædagog
  • har ledelseserfaring og eventuelt en lederuddannelse på diplomniveau Vi forventer, at du personligt.
  • er dygtig til at skabe tillidsfulde relationer til kvinder og børn på krisecentret
  • har et stort hjerte og et ønske om at gøre en forskel for kvinderne
  • udstråler energi og drive, som smitter, og har en personlighed, der skaber tryghed og tillid
  • er fast i din ledelsesstil og navigerer sikkert gennem forandringsprocesser
  • er stærk til at motivere og inspirere til både faglig og personlig udvikling
  • er en kompetent personaleleder med en involverende, lydhør, ansvarlig og tydelig ledelsesstil

Vi tilbyder
  • en vigtig og meningsfuld stilling, hvor du gør en forskel for voldsramte kvinder og deres børn
  • et tæt samarbejde med et dedikeret team og en stor gruppe frivillige
  • mulighed for faglig og personlig udvikling i et miljø, hvor vi sætter faglighed og udvikling højt
  • en arbejdsplads med en anerkendende tilgang og respekt for det enkelte menneske
  • indflydelse på vores kommende flytning og udvidelsen af Aabenraa Krisecenter

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse den 1. januar 2025
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst.


Ansøgning og yderligere oplysninger
Send din ansøgning, CV og relevante uddannelses- og kursusbeviser via linket senest den 28. oktober 2024 kl. 12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte bestyrelsesformand Henriette Tvede Andersen på tlf. 2989 2232.

I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling. 

Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.

Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.