Gå til sidens indhold
Billedet viser Skive Kommune i en given situation. Klik for at gå til Skive Kommune forside.

2 økonomiske sagsbehandlere til Ydelseskontoret

Har du stærke administrative evner og en relevant uddannelsesbaggrund? Er du samtidig god til at kommunikere med borgere og trives med myndighedsopgaver? Så er det måske dig, vi søger som vores nye kollega på Ydelseskontoret.

Vi har to ledige fuldtidsstillinger på 37 timer pr. uge på Ydelseskontoret. Her arbejder vi med udbetaling af ydelser som f.eks. kontanthjælp, enkeltydelser, sygedagpenge, ledighedsydelse, fleksløntilskud og andre sociale ydelser.

Om afdelingen

Ydelseskontoret er en del af Borgerservice & Ydelse, hvor vi er knap 40 kollegaer fordelt på flere teams. Vi har fokus på det gode samarbejde og kollegaskab, en uformel tone og høj faglighed. Vi ved, at vi er hinandens forudsætninger for succes og vægter dette højt i den daglige opgaveløsning.
Dine opgaver vil bl.a. være
  • Sagsbehandling og borgerbetjening inden for ydelsesområderne
  • Behandling af ansøgninger om forsørgelses- og enkeltydelser jf. aktivloven
  • Beregning og udbetaling af ydelser samt lønrefusion til borgere og virksomheder
  • Kommunikation med borgere – primært skriftligt og telefonisk, men også ved personlige samtaler.

Vi forventer, at du

  • har stærke administrative kompetencer og erfaring med myndighedsarbejde
  • har en relevant uddannelse, fx som finansøkonom, administrationsbachelor, kontoruddannet evt. med speciale i offentlig administration eller socialrådgiver/-formidler (dette er en forudsætning for at komme i betragtning til stillingerne)
  • er struktureret, ansvarsbevidst og har blik for detaljen
  • er en god kollega med godt humør og lyst til at bidrage til et positivt arbejdsmiljø
  • har lyst til at arbejde med borgerkontakt og trives med at yde service.

Vi tilbyder

  • Et spændende og alsidigt job med mulighed for faglig udvikling
  • Engagerede kollegaer og et godt arbejdsmiljø
  • Gensidig fleksibilitet og gode muligheder for sparring
  • Sundhedsordning
  • Flekstidsordning
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage.

Tiltrædelse

  1. januar 2026, eller tidligere hvis muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker efter gældende overenskomst og principperne i Ny løn.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder for Borgerservice & Ydelse, Chris Dahl på telefon 61 90 68 71 eller teamleder i Ydelseskontoret, Annette Dahl på telefon 20 84 54 48.

Ansøgningsfrist

Søndag den 23. november 2025 – indkaldelse til samtale sker mandag den 24. november 2025
Samtaler afholdes tirsdag den 25. november 2025

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.