Er du vild med data – og med mennesker?
Vil du være med til at understøtte udviklingen af Skive Kommune gennem databaserede analyser og økonomiske styringsredskaber? Brænder du for at omsætte data til værdifulde indsigter, der kan handles på? Forstår du at omsætte data til konkret og relevant ledelsesinformation – uanset om modtageren er sagsbehandler, leder eller direktør? Så har vi et spændende job til dig som udviklings- og analysekonsulent i Ledelsessekretariatet i Skive Kommunes Social- og Arbejdsmarkedsforvaltning.
Bliv en nøglespiller i vores datadrevne udvikling – og i dialogen om den…
Vi søger en kollega, der motiveres af at udvikle ledelsesinformation, som gør en reel forskel. Du får en central rolle i vores rejse mod at blive en endnu mere datadrevet organisation, hvor data bruges til at skabe indsigt og kvalificere beslutninger – både i
driften, i ledelsen og på det politiske niveau.
Opgaverne i stillingen vil primært være i relation til arbejdsmarkedsområdet, men du vil også komme til at bidrage til tværgående dataprojekter i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen og på tværs af Skive Kommune. Du vil bl.a. skulle bidrage til arbejdet med et koncernprojekt frem mod udbud og implementering af nyt ledelsesinformationssystem i Skive Kommune samt udvikling.
Som udviklings- og analysekonsulent i Ledelsessekretariatet bliver du en central drivkraft i understøttelsen af både det politiske niveau, chefer, ledelse og organisationen som helhed. Vi søger dig, der både kan nørde sig ned i tallene – og som samtidig formår at samarbejde tæt med ledere og sagsbehandlere for at finde de bedste løsninger.
Vi forestiller os, at du kan sætte flueben ved flere af følgende punkter
- Du har arbejdet med KMD Insight (BI) eller et lignende rapporteringsværktøj.
- Du har stærke relationelle evner og kan omsætte brugernes behov til konkrete løsninger.
- Du kan være sparringspartner, oversætter og formidler på én gang.
- Du arbejder selvstændigt, systematisk og har sans for detaljer.
- Du kan udarbejde politiske sagsfremstillinger, notater, analyser og oplæg til ledelsen og det politiske niveau.
- Du er analytisk stærk og kan danne overblik over komplekse problemstillinger.
- Du kan trives i en stilling, hvor opgaverne ofte skifter karakter og hvor du selv er aktiv medspiller i forhold til hvordan opgaverne løses.
- Du har kendskab til og gerne erfaring med Arbejdsmarkedsområdet.
Vi tilbyder
- En dagligdag med fuld fart og en stejl læringskurve.
- Et spændende, udfordrende og udviklende job i en hverdag præget af en uformel omgangstone og højt humør.
- Et afvekslende og selvstændigt job med dygtige og engagerede kollegaer i en organisation, der er stor nok til, at vi på nogle områder kan gå forrest, men samtidig så lille, at der hverken er langt til politikere eller borgere.
- Et stærkt fagligt miljø, hvor fællesnævneren er, at vi er sat i verden for at skabe, og hvor vidensdeling, samarbejde og en løsningsorienteret tilgang til opgaverne er en naturlig del af hverdagen.
Om Social og Arbejdsmarkedsforvaltningens Ledelsessekretariatet
Du bliver en del af et stærkt team i Ledelsessekretariatet, der består af 23 engagerede medarbejdere med et højt fagligt niveau. Her finder du blandt andet udviklingskonsulenter, økonomikonsulenter og sekretariatsmedarbejdere. Vi løser en bred vifte af opgaver inden for politisk betjening, ledelsesstøtte og udvikling på tværs af forvaltningen.
Ansættelsesvilkår
- Tiltrædelse 1. oktober 2025
- Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn
- Arbejdssted: Skive Rådhus, Torvegade 10, 7800 Skive
- Reference: Sekretariatschef Charlotte Ben Mabrouk
På
skive.dk/ansat kan du læse om kommunens personalepolitik med mere.
Yderligere information
Er du interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Charlotte Ben Mabrouk på telefon 22 49 81 96. Bemærk venligst, at henvendelser vedrørende stillingen ikke vil blive besvaret i perioden fra den 14. juli til den 3. august 2025.
Ansøgningsfrist m.v.
14. august 2025 kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag den 22. august 2025.
Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem
RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det
RENT LIV.