Gå til sidens indhold
Billedet viser Skive Kommune i en given situation. Klik for at gå til Skive Kommune forside.

Digitaliseringskonsulent til team Digitalisering & Informationssikkerhed

Brænder du for at arbejde med AI, digitalisering og informationssikkerhed? Så er du måske vores nye digitaliseringskonsulent?  

Team Digitalisering & Informationssikkerhed skal bruge endnu en digitaliseringskonsulent, som vil være med til at drive den digitale udvikling i kommunen. Du skal befinde dig godt i krydsfeltet mellem organisation, forretningsforståelse, it, teknologi, data og juridiske krav.
Du vil få gode muligheder for selv at udvikle opgaverne i stillingen, herunder mulighed for at præge dit job og bidrage til en ambitiøs dagsorden.

Teams opgaver

Teamet varetager varierende opgaver inden for digitalisering og informationssikkerhedsområdet med nogle faste opgaver og projekter, der løbende prioriteres
  • Lede og koordinere projekter og opgaver inden for digitalisering og informationssikkerhed på tværs af kommunen.
  • Vejlede og støtte områderne/de øvrige forvaltningers arbejde med AI, digitalisering og informationssikkerhed, bl.a. ved at indgå i et "rejsehold".
  • Sikre fremdrift og deltager i organisationens arbejde med risikovurderinger og konsekvensanalyser.
  • Deltage i organisationens forskellige projekter omkring AI, digitalisering og informationssikkerhed som bindeled til IT & Digitalisering.
  • Deltage i systemanskaffelsesprocesser i kommunen med vejledning og støtte i forhold til it-arkitektur, kontrakter, GDPR og IT-sikkerhed.
  • Skrive indstillinger, sagsfremstillinger, retningslinjer, vejledninger, politikker og instrukser til brug for organisationen, informationssikkerhedsudvalget og chefen for IT & Digitalisering.

Den digitaliseringskonsulent vi ønsker os

Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende for at opnå succes i jobbet. En del af jobbet handler om at implementere processer, foretage opfølgning og rådgive ledelsen, så det er vigtigt, at du har erfaring med projektledelse.

Vi forventer, at du
  • Har erfaring som projektleder fx indenfor AI, digitalisering eller informationssikkerhed.
  • Har godt kendskab til GDPR, regler for offentlig administration eller sikkerhedsstandarder som fx ISO2700x eller NIS2.
  • Har god forståelse af it og teknologi.
Personlige kompetencer
  • Har stærke samarbejdsevner og kan skabe positive relationer på tværs af niveauer og fagligheder i organisationen.
  • Er udadvendt med et godt drive, da du skal støtte organisationen og selv planlægge og tilrettelægge dit arbejde.
  • Trives med ansvar, er handlekraftig og resultatorienteret.

Du skal lykkes sammen med dit team

Team Digitalisering & Informationssikkerhed er IT & Digitaliserings udadvendte funktion, der samarbejder med resten af kommunen om digitalisering og informationssikkerhed. Teamet kommunikerer, vejleder og underviser organisationen og evner at gøre det komplekse letforståeligt både skriftligt og mundtligt. Teamet indgår i og leder projekter i afdelingen og i Skive Kommune. Teamet arbejder med informationssikkerhed, digitalisering, AI og udvikling af digitale arbejdsgange. Teamet deler gerne viden med kollegaer og spiller hinanden gode. Teamet refererer til chefen for IT & Digitalisering, Peter Molbæk, som du har løbende sparring og kontakt med. Du bliver en del af et team på syv og et arbejdsmiljø med spændende og varierede opgaver. Du kommer som det første igennem et introduktionsprogram til kommunen, afdelingen og de systemer, du skal arbejde med.

Skal det være dig?

Der er ansøgningsfrist den 9. juni 2025.
Vi afholder første samtale den 13. juni og anden den 16. juni 2025.
Kommer du i betragtning til anden samtale, vil du skulle løse en lille opgave, som du kan gennemgå under samtalen.

Stillingen ønskes besat snarest.

Vil du vide mere

om stillingen, er du velkommen til at kontakte IT- & Digitaliseringschef Peter Molbæk på telefon 25 79 85 32 eller mail pmol@skivekommune.dk.

Stillingen er en fuldtidsstilling med flekstidsordning.

Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst. Fysisk vil du have arbejdsplads på Skive Kommunes rådhus.

Du skal have kørekort, da du skal kunne udføre opgaver på alle kommunens adresser.

Der skal forevises straffeattest.

Dokumentation for relevant uddannelse ønskes vedlagt ansøgningen.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


 

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.