Gå til sidens indhold

Skive Kommune

Skive Kommune

Kørselsansvarlig medarbejder til Kultur- og Familieforvaltningen

Er du en haj til befordring? Så er du måske vores nye kørselsansvarlige medarbejder?

Har du et godt overblik, god ordenssans og gerne erfaring med befordringsområdet? Så kan det være, du er vores nye kollega i Kultur- og Familieforvaltningen i Skive Kommune.

Vi leder nemlig efter dig, der med afsæt i vores værdigrundlag evner at skabe udvikling på befordringsområdet, at medvirke til ordentlighed i mødet med børn, forældre, institutioner og andre samarbejdspartnere – og at understøtte, at befordringen ikke er en hindring i forhold til det gode børneliv og trivsel.
I Skive Kommune har vi et rigt tilbud af muligheder på skole-, dagtilbuds- og kulturområdet. Vi har rammerne til at give børn en tryg barndom. Dét er med til at give børn rødder og luft under vingerne, og for os hører det med til det gode børneliv. Som vores nye kørselsansvarlige medarbejder i Ledelsessekretariatet i Kultur- og Familieforvaltningen er du også i høj grad med til at sikre det gode og sammenhængende liv for Skiveegnens børn.

Dine primære arbejdsopgaver vil blandt andet være

  • At håndtere den daglige logistik og drift på befordringsområdet herunder planlægning af ruter
  • At sikre økonomiopfølgning og planlægning i tæt samarbejde med økonomiteamet
  • At være kontaktperson for og samarbejde med interne og eksterne aktører
  • At være den primære person for befordringsområdet for Kultur og Familieforvaltningen, herunder at tage chaufførsædet for opbygningen af en ny organisering af området i tæt samarbejde med ledelsen og teamet

Befordringsområdet i regi af Kultur- og Familieforvaltningen dækker alle former for skole- og dagtilbudsbefordring og befordring i forbindelse med aflastning, svømmekørsel, ”åben skole” og ”åbent dagtilbud” m.v.

Vi er i øjeblikket i gang med en tæt analyse af hele området og ser ind i en spændende tid med spot på optimering af arbejdsgange, fokus på visiteringsprocessen på specialområdet, tættere samarbejde med voksenområdet og ikke mindst det organisatoriske set up og teamet omkring opgaven. I 2023-24 sender vi sammen med Skive Kommunes Indkøbskontor en række busruter i udbud, mens vi på andre områder indgår i tæt samarbejde med MidtTrafik.

Du får en vigtig rolle i det arbejde, og det vil derfor være en fordel, at du har et godt kendskab til befordringsområdet og til lovgivningen. Det er helt essentielt, at du befinder dig som en fisk i vandet med fokus på sikring af den daglige kernedrift, ligesom du også har et godt blik for at udvikle området.

Vi søger dig, som…

  • Meget gerne kender til kørselssystemer og logistik og har et godt øje for meningsfulde selvbetjeningsløsninger
  • Er en haj til at bruge Office 365
  • Er innovativ og nytænkende, men i høj grad også struktureret
  • Er en teamplayer og ser løsninger og nye veje på et område, der har stor betydning for børnenes, de unges og familiernes liv
  • Tager ansvar og kan håndtere mødet med mange forskellige mennesker med et smil – også i travle situationer
  • Bevarer roen og overblikket – men samtidigt har sans for detaljen

Vi tilbyder

  • En alsidig arbejdsdag krydret med gode kollegaer på en arbejdsplads, hvor vi har det sjovt sammen – også når vi har travlt.
  • At blive den primære i et team med pt to andre tilknyttet. Derudover bliver du en del af Ledelsessekretariatet sammen med 32 andre kolleger, der på forskellig vis understøtter skoler, dagtilbud, familieområdet, fritids og kulturlivet, politiske fagudvalg og råd, ledere- og chefer, m.fl.
  • Et team, hvor der er frihed under ansvar. Vi tror på, at vi med gensidig tillid og respekt, opnår den største arbejdsglæde og motivation
  • Et sted hvor sparring med både kolleger, ledere og andre kommuner er en del af kulturen. Du har også mulighed for relevant efteruddannelse
  • Gode kontorfaciliteter, sundhedsordning og mulighed for at arbejde hjemmefra
  • Onboarding og grundig oplæring i de systemer, du ikke kender

Det praktiske

Stillingen er fuldtid på 37 timer med forventelig ansættelse pr. 1. juni 2023.

Der er ansøgningsfrist den 14. april 2023. Første samtale er den 20. april 2023 og mulighed for anden samtale den 24. april 2023.

Løn efter gældende overenskomst og principper om lokal løndannelse med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.

Har du brug for yderligere oplysninger

er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Kirstine Kejser på telefon 29 69 63 07 eller mail kike@skivekommune.dk.



 

Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem

RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det RENT LIV.