Kan du stå i spidsen for 21 dygtige og engagerede medarbejdere, der løser en bred vifte af grønne opgaver? Og være den leder, der med samarbejde og fleksibilitet får deres daglige arbejde til at gå op i en højere enhed? Så er det lige dig vi har brug for.
Om jobbet
Som leder af grønne områder får du ansvaret for planlægning, ledelse og opfølgning i den udførende del, der primært udfører driftsopgaver. I Skive Kommune arbejder vi efter en bestiller/udfører model, hvor forvaltningen er bestilleren og vi er udføreren. Serviceniveauet for opgaverne fastlægges af bestilleren, og der er et nært samarbejde omkring udførelsen. Dit arbejdsområde dækker over pleje og vedligehold af grønne områder i parker, skove og langs veje, for vandløbsvedligeholdelse, for naturpleje, for græsklipning af boldbaner og for græsklipning af parceller i hele kommunen.
Du har ansvaret for økonomistyringen, og du er personaleleder for dine medarbejdere i marken. Du har kontorplads på Gyrovej, men hele kommunen er din arbejdsplads.
Du vil få en meget alsidig, afvekslende - og til tider - uforudsigelig hverdag. Udover dine faste opgaver vil der også være en del ad hoc-opgaver, som varierer over året og det aktuelle vejrlig.
Du bliver en del af en velfungerende ledergruppe, som består af driftslederen, de to andre formænd og værkføreren. Ledergruppens ansvar er at sikre den fælles drift og udvikling af Park & Vej. I dagligdagen har ledergruppen et tæt samarbejde på tværs af fagområder.
Du vil også skulle varetage nogle administrative opgaver, både økonomiske og opgaverelaterede. Der vil være en del samarbejde både med kollegaer, rådhuset både som bestillere og myndighed, borgere og leverandører.
I vinterperioden vil du indgå i Skive Kommunes vintervagtordning med vagt hver 3. uge. Som vintervagt overvåger du udviklingen i vej- og vejrliget. Du har ansvaret for at udkalde til og styre indsatsen i marken, både ved glatførebekæmpelse og snerydning.
I sommerperioden indgår i en vagtordning med vagt hver 5. uge.
Hvem er vi?
Park & Vej skaber rammerne for at Skive kommunes borgere og gæster har grønne bynære områder, hvor plejen af naturen er afstemt til områdets brug og biodiversitet. Vi skaber sikkerhed og fremkommelighed for de gående, cyklende og kørende trafikanter på veje og stier både sommer og vinter. Vores værksted er en vigtig brik i alle opgaver - vores maskiner og materiel er afgørende for en sikker drift og i den igangværende grønne omstilling af Park & Vej til glæde for både klimaet og arbejdsmiljøet. Vi løser vores opgaver med udgangspunkt fra Gyrovej 5, Skive. Vi har højt til loftet og er kendetegnet ved rummelighed, frihed under ansvar
, engagement og et godt arbejdsmiljø.
Du har
Ledelsesmæssige kompetencer:
- Du er en synlig, engageret og inspirerende leder, der udøver værdibaseret ledelse med tillid som en af dine væsentligste værdier. Som leder er medarbejdernes trivsel, arbejdsglæde og udvikling nogle af dine vigtigste ledelsesopgaver.
- Du har mindst 2-3 års ledelseserfaring og gerne en lederuddannelse.
- Du har fokus på at afdelingens mange forskellige opgaver udføres effektivt og med høj kvalitet. Du skal derfor have overblik og kunne planlægge både de faste og de akutte opgaver.
- Du går op i arbejdsmiljøet og er med til at sikre både det fysiske og det psykiske arbejdsmiljø. Ikke kun for dine egne medarbejdere, men for alle medarbejdere ved Park & Vej.
- Du har blik for at den grønne afdeling har en løbende udvikling og tilpasning.
- Du har økonomisk sans og kan udvise rettidig omhu.
Faglige kompetencer:
- Du har viden om og erfaring med grøn drift og vedligeholdelse, og gerne en uddannelse som skov- og landskabsingeniør eller lign.
- Du har flair og interesse for IT – herunder GIS – for vi bruger flere former for digitale løsninger.
- Har gyldigt kørekort til kat. B.
Personlige kompetencer:
- Du er god til at samarbejde og kommunikere på flere niveauer, både internt og eksternt.
- Du har et godt overblik og kan fungere i en til tider hektisk hverdag med akutte skift i opgaven.
- Du har en positiv indstilling, er fleksibel, stabil og har et godt humør.
- Du kan træffe beslutninger og være konsekvent.
- Du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.
Vi tilbyder
- en mellemlederstilling med mange forskellige arbejdsopgaver baseret på frihed under ansvar.
- gode muligheder for udvikling og sparring, både fagligt og personligt.
- en arbejdsplads, hvor ejerskab og selvstændighed er en stor del af hverdagen – både i marken og i administrationen – og hvor du har stor indflydelse.
- firmabil til kørsel i arbejdstiden.
- en fast stilling på 37 t/uge med løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med baggrund i dine kvalifikationer og relevant erfaring.
Spørgsmål og ansøgning
Har du spørgsmål kan du kontakte Driftsleder af Park & Vej Ulla Milling på telefon 99 15 37 01 eller mail
ulvm@skivekommune.dk.
Ansøgningsfrist
Vi skal modtage din ansøgning senest torsdag den 21. august 2025 kl. 12.00.
Søg stillingen via vores rekrutteringssystem.
Vi forventer at holde samtaler den 25.-26. august 2025 med tiltrædelse 1. oktober 2025.
Du kan også selv læse mere på
www.skive.dk, hvor du også kan læse om kommunens personalepolitik, værdier og ledelsesgrundlag (
Personalepolitik og værdier (skive.dk)).
Søg stillingen elektronisk via vores rekrutteringssystem
RENT LIV er livshjulet på Skiveegnen. Vi skaber vækst og udvikling gennem grønne handlinger. Vi gør det sammen gennem fælles virkelyst. Vi gør det for at benytte, beskytte og udvikle en egn i balance.
Grøn handling i fællesskaber og for en egn i balance. Tilsammen giver det
RENT LIV.