Gå til sidens indhold

Lolland Kommune

Lolland Kommune

Proces- og projektkonsulent til Ejendomme og Faciliteter

Vil du være med til at forme vores nye sektor i Lolland Kommune? Er du god til at skabe struktur, håndtere klager og aktindsigter - og har du erfaring med at lede projekter, der går på tværs af fagområder? Så er du måske den konsulent, vi leder efter til vores sekretariat i Ejendomme og Faciliteter.
 

Om Ejendomme og Faciliteter


Sektoren dækker alt fra rengøring og vedligeholdelse af kommunale bygninger til park og vej, kantine, færger og havne. Vi arbejder med en helhedsorienteret tilgang, hvor ressourcerne bruges bedst muligt på tværs af afdelinger og fagligheder - og hvor vi tænker strategisk i forhold til fremtidig brug af kommunens bygninger og arealer.

Du bliver en del af et sekretariat, der understøtter både drift og udvikling – og du får mulighed for at præge strukturer og processer helt fra starten.
 

Om jobbet


Vi har oprettet en ny stilling som konsulent i Sektor for Ejendomme og Faciliteters sekretariat, der er under opbygning og udvikling. I denne spændende stilling, får du en vigtig rolle i at støtte både ledelse og afdelinger med at sikre, at vi arbejder strategisk og systematisk – og at vi følger reglerne for god offentlig forvaltning.

Du skal blandt andet:
  • Udvikle og indføre arbejdsgange og rutiner, der gør hverdagen lettere og mere effektiv
  • Behandle aktindsigter og klager på en gennemsigtig og korrekt måde
  • Udarbejde analyser og dokumenter til ledelsen og politiske beslutningstagere
  • Lede og koordinere projekter, der involverer flere afdelinger og sektorer

Af forestående tværgående projekter, der bliver forankret i sekretariatet og hvor du vil komme til at spille en vigtig koordinerende rolle kan nævnes:
  • Kanalstrategi for egen sektor – fra idé til analyse, kortlægning og implementering. Hvordan henvender borgere og virksomheder sig til vores sektor i fremtiden?
  • Beklædning på tværs af afdelingerne i egen sektor – herunder for såvel kantine som driftspersonale
  • Affaldssortering – herunder hvordan sortering løses drifts- og etableringsmæssigt i egen sektor, men også hvordan kommunikation, information og dialog om sortering og håndtering skal ske på tværs af kommunens andre sektorer og fagligheder


Hvem er du?


Du er god til at skabe overblik og struktur i komplekse opgaver. Du har erfaring med projektledelse og trives med at samarbejde på tværs af fagområder. Du arbejder metodisk og har øje for detaljer og det er naturligt for dig, at involvere flere interessenter for at finde frem til de bedste og mest bæredygtige løsninger.

Relevant uddannelsesbaggrund kan fx være:
  • Offentlig administration (fx professionsbachelor i offentlig administration)
  • Samfundsvidenskab (fx statskundskab eller sociologi)
  • Jura
  • Eller en anden videregående uddannelse, hvor du har lært om offentlig forvaltning, projektledelse og strukturering af arbejdsgange og processer

Vi ser gerne at du: 

  • Har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Har stærke kommunikationsevner - både mundtligt og skriftligt
  • Kender til, og kan arbejde efter regler om aktindsigt og dokumentation
  • Har gode samarbejdsevner og finder det naturligt at løse dine opgaver tværgående og inddragende
  • Er forandringsparat og motiveret af at skabe og drive noget nyt
  • Troværdig og professionel i mødet med både kolleger, borgere og virksomheder


Vi tilbyder


Du får en spændende mulighed for at være med fra starten og sætte dit præg på en ny sektor. Du bliver en del af et engageret team, hvor samarbejde og udvikling er i fokus. Du får ansvar og indflydelse – og mulighed for både faglig og personlig udvikling.
 

Ansøgningsproces


Ansøgningsfristen er d. 19. oktober 2025

Vi afholder 1. samtale torsdag d. 23. oktober 2025 og 2. samtale tirsdag d. 28. oktober 2025

Der kan indgå personprofilanalyse inden 2. samtale
 

Løn og ansættelsesvilkår


Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse

Tiltrædelse ønskes d. 1. december 2025
 

Yderligere oplysninger


Der indhentes straffeattest på den person, der tilbydes stillingen.

Lyder stillingen som noget for dig, men ønsker du yderligere oplysninger, så er du velkommen til at kontakte Sekretariatsleder Camilla Pleidrup på tlf. 20 46 37 84.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!