Er du sygeplejerske med interesse for visitationsopgaven – og ønsker du at blive en del af et stærkt fagligt fællesskab? Så er det måske dig, vi leder efter hos Lolland Kommunes Visitation Ældre & Sundhed.Lolland Kommunes Visitation Ældre & Sundhed har 2 ledige stillinger til besættelse hurtigst muligt. Det har vi blandt andet grundet pension fra en af vores trofaste medarbejdere igennem mange år.
Du vil ved ansættelse i Visitation Ældre & Sundhed blive introduceret til en bred portefølje af visitationsopgaver med udgangspunkt i Ældrelov, Servicelov samt Sundhedslov.
Du vil modtage relevant undervisning, såfremt du ikke allerede har kendskab til visitationsopgaven, men det vil være en fordel, hvis man har kendskab og gerne erfaring med at arbejde i en kommunal kontekst.
Borgeren i centrum
I forbindelse med indførsel af ny Ældrelov har vi fokus på tværfaglighed og det at agere videns og sparringpartner for dine kolleger i den udførende del, hjemmeplejen.
Vi sætter borgeren i centrum og arbejder ud fra en helhedsorienteret rehabiliterende tilgang med udgangspunkt i borgerens ressourcer.
Din hverdag
Din arbejdsplads kommer til at være på Maribo Sundhedscenter, som er placeret tæt på naturpark Maribo Søerne og kun få kilometers kørsel fra motorvejen.
Her vil du få kontorplads sammen med dine kolleger i Visitation Ældre og Sundhed, der udover Team Ældre, som du bliver en del af, også rummer Team hjælpemidler der sidder med visitation af hjælpemidler samt et hjælpemiddeldepot.
Maribo Sundhedscenter er et levende hus der rummer flere sundhedsaktører ligesom der forefindes kantine i bygningen.
Dit daglige arbejde består af en blanding mellem administrative opgaver, herunder telefontid, skriftlige opgaver, hjemmebesøg i borgernes egne hjem, samt udredning af borgeres ressourcer og funktionsevne. Alt sammen dele af den samlede sagsoplysning og som danner grundlag for din skriftlige afgørelse.
Du vil i dit daglige arbejde få rig mulighed for at sparre med kolleger, samarbejde tværfagligt med de nære kolleger men også bredt og med andre relevante faggrupper. Alt sammen med henblik på at tilvejebringe bedste løsning for borger med udgangspunkt i gældende lovgivning.
Du bliver en del af et Team og en afdeling der vægter faglighed højt og som har en tværfaglig sammensætning der understøtter hinanden med henblik på den gode løsning.
Du bliver ligeledes del af en afdeling der er gode til at samarbejde og rykke sammen når det er nødvendigt og som elsker at grine og holde højt humør.
Vi er en travl afdeling, men med stor ansvarsfølelse for den samlede opgaveløsning og hinanden
Vi arbejder med udgangspunkt i (FSIII) (Fælles sprog III), og anvender KMD Nexus som dokumentationsredskab.
Personlige og faglige kompetencer, som vi søger i vores kommende kollega
- Du er uddannet sygeplejerske.
- Du kan samarbejde flerfagligt og være i stand til at skabe og håndtere det at have flere opgaver i gang på samme tid i en travl hverdag.
- Du er selvstændig i opgaveløsningen.
- Du er i stand til at foretage faglige vurderinger af borgernes funktionsnedsættelser og træffe afgørelser jf. relevant lovgivning.
- Du besidder gode kommunikative evner, såvel i tale som i skrift.
- Du kan forholde dig til og sætte dig ind i relevant lovgivning, samt omsætte denne i den daglige praksis.
- Du bidrager til kollegialt samarbejde.
- Du har kørekort til bil og behersker It på et godt niveau.
Vi tilbyder
- Base i Maribo.
- Dygtige og engagerede kolleger.
- Relevant oplæring.
- Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt.
- Faglig sparring og kollegialt sammenhold.
- En spændende, travl og udfordrende arbejdsplads, hvor en positiv indstilling vægtes højt.
- Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning.
Løn og ansættelsesforhold
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Stillingerne er som udgangspunkt begge fuldtid, svarende til 37 timer.
Ved ansættelse skal straffeattest og gyldigt kørekort fremvises.
Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er den 10.10.2025 kl. 12.00 og ansættelsessamtaler forventes at finde sted 16.10.2025. og 17.10.2025
Stillingerne er til besættelse pr. 01.12.2025
Yderligere information
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Teamkoordinator Tanja Jørgensen på tlf: 21 57 10 51 eller til Teamleder for Visitation Ældre & Sundhed Lars Haubroe på tlf: 51 23 12 78.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!