Vi søger en arbejdsmarkedskonsulent til Team Sygedagpenge og Fleksjob til at arbejde i myndighedsrollen som sagsbehandler i sygedagpenge- og jobafklaringsforløbssager. Er det dig? Teamet
Sygedagpenge og Fleksjob Teamet består af en leder, to faglige konsulenter, flere arbejdsmarkedskonsulenter og ydelsesmedarbejdere, samlet ca. 25 i alt. Vi arbejder med følgende målgrupper:
- Sygedagpenge
- Jobafklaringsforløb
- Revalidering
- Ledighedsydelse
- Fleksjob
Vi nytænker ved at arbejde med udvikling og tilpasninger løbende, herunder at implementere den kommende reform, hvor vi får mulighed for at arbejde mere frit, da en del af vores nuværende proceskrav forsvinder. Borgeren har høje forventninger til sin fremtid på arbejdsmarkedet, og skal derfor introduceres til at være en medspiller i sin egen sag. Her skal du kunne skabe rammerne og motivationen i forhold til at støtte op omkring "hjælp til selvhjælp"
Om jobbet
Hovedopgaven vil være sagsbehandling, men du får samtidig mulighed for at varetage en aktiv og anderledes rolle i vores fastholdelsesstrategi, hvor borgerens tilknytning til sin arbejdsplads og fastholdelse i ansættelsesforholdet er en væsentlig del, hvorfor din opsøgende rolle i forhold til virksomhederne, vil være en naturlig del af din opgaveløsning.
Dette ser du som en spændende samarbejdsflade og som en mulighed for skabe et helt individuelt tilrettelagt forløb i samarbejde med den sygemeldte borger og den virksomhed hvor den sygemeldte borger er ansat. Du vil i udgangspunktet have de samme virksomheder at samarbejde med, der er dog ikke tale om virksomhedsservice i traditionel forstand.
Du kommer til at lykkes i stillingen, hvis du
- Har bred viden og erfaring inden for arbejdsmarkedslovgivningen og evt. tilstødende lovgivning
- Er indstillet på at lære nyt, herunder relevant lovgivning, it-systemer mv. i forhold til opgavevaretagelsen
- Har gode samarbejdsevner, er målrettet, resultat- og handlingsorienteret og i besiddelse af stor robusthed, hvilket er et krav i myndighedsrollen og du vil opleve høje følelsesmæssige krav i sagsbehandlingen
- Arbejder struktureret og er i stand til at prioritere og overholde stramme deadlines
- Arbejder professionelt, er åben, nysgerrig og reflekterende - god til at dele viden og idéer
- Har kørekort til bil
Vores behov
- Du har evnen og viljen til at bidrage, både hvad angår den fag-faglige del men også i høj grad hvad angår kulturen og arbejdsmiljøet og er derfor i besiddelse af et værdisæt med fokus på åbenhed og tillid
- Du er socialrådgiver, kontoruddannet eller har anden relevant erfaring inden for området, der har givet dig erfaring i at arbejde med relationer til andre mennesker
- Det er væsentligt, at andre oplever dig som tillidsvækkende, inspirerende og givende at arbejde sammen med og én som generelt giver mere, end du tager
- At du har flair, interesse og forståelse for at kunne arbejde i vores digitale løsninger. Vores primære digitale platform er Fasit, som er et sagsstyrringssystem
Du ønsker
En arbejdsplads, hvor du kan bidrage med dine kompetencer og idéer til at arbejde målrettet med begrebet "fastholdelse på arbejdsmarkedet", fordi du tror på, at dét at have et arbejde bidrager til hurtigere at genindtræde på arbejdsmarkedet på trods af helbredsmæssige udfordringer.
Du søger afvekslende og udfordrende arbejdsopgaver med det overordnede formål at have fokus på progression i forhold til arbejdsmarkedet, samt et arbejdsmiljø som summer af travlhed, med en anerkendende og coachende tilgang.
Vi tilbyder
Et selvstændigt tilrettelæggende job i et team af engagerede kolleger, hvor borgeren er i centrum, og hvor udvikling og læring af vores arbejde med at motivere og inspirere er prioriteret. Vores adfærd er værdibaseret ud fra organisationsværdierne: tillid, åbenhed, fairness og kompetence.
Anerkendelse fra ledelsen, som er indstillet på at prøve nye ting af, når det giver mening for borgeren og organisationen, er også en del af tilbuddet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Der er mulighed for at arbejde hjemmefra, hvor du vil blive tildelt it-udstyr til dette, og du vil indgå i kommunens flekstidsordning.
Vil du vide mere? Så kontakt Teamleder Amy Jensen på tlf. 51 77 97 80.
Opstart pr. 1. august 2025.
Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er søndag den 1. juni 2025.
Vi vil løbende indkalde relevante ansøgere til samtale, hvor vi vurderer om det er relevant, at du går videre til en evt. anden samtale og en case.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!