Gå til sidens indhold

Lolland Kommune

Lolland Kommune

Lærer til Specialskolens Autismeafdeling / Udeskolen

Ser du faglighed og læring i et større perspektiv? Ser du en vigtighed i og er du god til at skabe relationer? Kan du ydermere arbejde struktureret, skabe forudsigelige rammer i en uforudsigelig hverdag?  Så er det lige dig, vi står og mangler! 
 

Lærer, gerne med Dansk/Matematik


Specialskolens autismestilbud er et skoletilbud for børn og unge i alderen 6-16 år med diagnoser inden for autismespektrummet. Undervisningen er tilrettelagt efter autismepædagogisk tilgang, hvor det tilstræbes at undervisningen foregår i et stressreduceret læringsmiljø.

Udeskolen arbejder med praktiskorienteret undervisning og med Udeliv i fokus. Her er elevgruppen fra 3.-6. klasse. Undervisningen er for begge afdelinger baseret på struktur og forudsigelighed samt fokus på faglig læring.

Som lærer i Specialskolen kommer du til at arbejde i teams, hvor du samarbejder med pædagogerne om at skabe læring/udvikling for den enkelte elev. I er sammen ansvarlige for at styrke den enkelte elevs faglige, personlige og sociale kompetencer, der gør dem i stand til at opnå størst mulig grad af selvstændighed og mulighed for at indgå og deltage i almene sociale sammenhænge.

Vi arbejder med en høj grad af undervisningsdifferentiering og med individuelle elevplaner. Vores vision er at gøre alle elever så livsduelige som muligt og med tro på egne evner.
 

Samarbejde


Vi vægter det gode forældresamarbejde højt, da vi ikke kan skabe udvikling hos eleverne alene. Dette sker bedst i et godt samarbejde mellem familie og skole. 

I Specialskolens afdeling Horslunde, er der pt. 38 skønne indskolings-, mellemtrins og udskolingselever fordelt på 6 grupper. Specialskolen ligger under folkeskoleloven, og der undervises i alle fag - med fokus på dansk, matematik, engelsk og historie. Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elevs motivation, ressourcer og potentialer, så det faglige niveau udvikles og læringen sættes i et større perspektiv.

Vi arbejder tæt sammen i teams, hvor lærerne og pædagogerne er fælles om planlægningen af strukturen og udførelsen af undervisningen. Vi ser elevernes trivsel i skolen, som værende en af de bedste forudsætninger for læring i dagligdagen. Vi vægter som nævnt forældresamarbejde højt og samarbejder med øvrige ressource- og myndighedspersoner for at skabe de bedst mulige betingelser for den enkelte elev.
 

Vi forventer, at du som vores nye kollega:

 
  • Udviser fagligt engagement.
  • Er god til at arbejde med relationsdannelse.
  • Har en respektfuld og anerkendende tilgang til eleverne.
  • Har fleksibilitet og villighed til at tilpasse sig skiftende behov og udfordringer.
  • Stærke kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Erfaring med eller interesse for Low Arousal metoden, TEACH, eller lignende.
  • Er engageret og udviklingsorienteret.
  • Er mødestabil.
  • Udviser positivitet og glæde.
 

Vi kan tilbyde:

 
  • Skønne elever.
  • En kultur der fremmer samarbejdet - Medarbejdere hjælper hinanden med at lykkes både professionelt og personligt.
  • Indflydelse på egen praksis og fagfordeling.
  • Uddannelse i Neuropædagogik for at integrere neurovidenskabelige principper i pædagogisk praksis.
  • Supervision med PPR.
 

Ansøgningsproces


Ansøgningsfristen er søndag den 25. maj 2025, men vi indkalder løbende til samtale, så send din ansøgning hurtigst muligt. 

Opstart 1. august 2025. 

Løn og ansættelsesforhold


Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
 

Interesseret?


Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Rikke Sigrid på tlf. 20 59 97 17 eller Skoleleder Vikki Jensen på tlf. 24 20 95 17.

Hvis du – lige som os – forstår kvaliteten af god elevtrivsel, så glæder vi os til at høre fra dig!