- så skal du søge barselsvikariatet som børne- og ungerådgiver i vores Småbørnshus.Da en af vores fantastiske kollegaer går på barsel, søger vi lige nu en barselsvikar. Vi er derfor på udkig efter en dygtig rådgiver, som har mod og lyst til at arbejde med sårbare gravide, udsatte børn og deres familier i en travl og omskiftelig hverdag.
Småbørnshuset er en enhed i Helsingør Kommune, hvis overordnede formål er at sikre et tværfagligt fokus på tidlig indsats hos den enkelte familie, så det sikres at børn i udsatte positioner hjælpes tidligt og helhedsorienteret. Vi arbejder primært med børn i alderen 0-3 år og deres familier samt sårbare gravide.
Vi er socialrådgivere, familiebehandlere, sundhedsplejersker, rusmiddelkonsulent, jordemoder brobygningskonsulent, udgående socialrådgiver og psykologer, som samarbejder om en fælles indsats omkring familien, hvor familien hjælpes allerede under graviditeten og i den første tid efter barnets fødsel.
I Småbørnshuset er vi opdelt i tre tværfaglige teams, hvor alle faggrupper i Småbørnshuset er repræsenteret. Du vil bl.a. være med i de indledende graviditetsbesøg med henblik på at kunne arbejde forebyggende i sagerne og dermed sikre at gravide, børn og deres familier får den nødvendige hjælp rettidigt.
Vi anser os selv, som en ambitiøs og udviklingsorienteret afdeling med stor fokus på det tværfaglige samarbejde, udvikling af hinanden i både egne teams, men også på tværs af teams. Desuden har vi supervision samlet, så vi sikrer en fælles udvikling.
Forventninger:Du kan forvente, at vi er en afdeling, hvor der i perioder er travlt og hvor det forventes, at du kan holde hovedet koldt og skabe overblik, når tingene til tider kan gå lidt stærkt. Du kan også forvente kollegaer og ledere som altid står klar med en hjælpende hånd og ligeledes tæt sparring fra vores socialfaglig leder med faste sparringsdage. Desuden har vi et lavt sagsantal, så vi sikrer, at der er tid til vores familier.
Vi forventer, at du er fleksibel, samarbejdsvillig og har mod på at være nysgerrig sammen med os med henblik på at give borgerne den hjælp og støtte de er berettiget til.
Vi er en afdeling, hvor humor og sammenhold har stor betydning i det daglige arbejdsfællesskab og hvor vi er rigtig gode til også at grine og have det sjovt sammen.
Hvem er du?Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant erfaring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejdet og kendskab til lovgivningen på området, men bestemt ikke et krav.
Du er struktureret og systematisk i dit arbejde og er i stand til at arbejde selvstændigt, samtidig med at du også er en god teamplayer, der ser værdi i at finde løsninger i samarbejde med familierne, kollegaer og samarbejdspartnere.
Du kan formulere dig klart og tydeligt både overfor borgerne og i den efterfølgende skriftlige dokumentation og du betragter dokumentationskravene i sagsbehandlingen, som en integreret del af din faglige praksis, hvor du har øje for at få barnets stemme og perspektiv fremhævet. Endvidere er du optaget af at bidrage positivt til et godt og givende arbejdsmiljø.
Har du kendskab til LØFT og DUBU som sagssystem er det en fordel, men ellers skal vi nok sørge for, at du bliver godt introduceret til begge dele.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:- Udøve systematisk myndighedsarbejde, herunder afdækning af underretninger, screening af alle sager, udarbejdelse af afdækningsnotater og i særligt komplekse sager børnefaglige undersøgelser, foretage hyppige opfølgninger på iværksatte støtteindsatser.
- Sikre at barnets stemme og perspektiver inddrages på lige fod med forældrene i alle sagsskridt samt at barnet kan sætte et tydeligt aftryk i deres sagsakter.
- Afdække og inddrage barnets/familiens netværk som en del af løsningen
- Sikre tæt dialog med relevante samarbejdspartnere og koordination af tværfagligt samarbejde med henblik på, at sikre en helhedsorienteret indsats omkring barnet.
Hvad kan vi tilbyde:Vores samarbejdskultur er kendetegnet ved en uformel omgangstone og arbejdsglæde. Du vil få nogle fagligt dygtige, engagerede, omsorgsfulde og humoristiske kollegaer. De vil sammen med vores ledelse stå klar til at tage godt imod dig og sikre, at du får en god start hos os og får den hjælp, du har brug for, for at lande godt i opgaverne og afdelingen.
Vi ser os selv som en smidig arbejdsplads med fleksibel arbejdstid, stort råderum til at planlægge sin egen arbejdsdag og med mulighed for ugentligt hjemmearbejde. Rådgiverne har herudover sammen med deres team stor egen kompetence i forhold til at pege på konkrete støttende indsatser.
Småbørnshuset Helsingør Kommune:I Småbørnshuset varetager vi Helsingør Kommunes indsats overfor sårbare gravide og børn i udsatte positioner. Vi arbejder for at skabe de bedste vilkår for udsatte børn og baserer vores arbejde på høj faglighed, inddragelse, lovmedholdelighed og systematik. Vi er optaget af netværksinddragelse, ligesom vi arbejder på, at det frivillige foreningsliv skal spille en vigtig rolle. Derudover er vi optaget af et stærkt tværfagligt samarbejde med både det almene og specialiserede område, bl.a. via samarbejde med Hospitaler, psykiatrien omkring KIT og Rusmiddelcenteret.
Småbørnshuset består af 3 teams med i alt 26 dygtige medarbejdere, en leder af Småbørnshuset, en Souschef og en Socialfaglig leder. Rådgiverne i teamet varetager alle typer sager i aldersgruppen 0-3 år, med undtagelse af sager vedrørende funktionsnedsættelser, tabt arbejdsfortjeneste og merudgifter. Sager til de enkelte teams fordeles efter interesse, hvilket team der har plads og kompetencer.
Hvis du vil være med til at præge arbejdet med Barnets Lov og kan se dig selv arbejde med høj grad af inddragelse af børns holdninger og perspektiver samt indgå i et tværfaglig team, så skal du søge stillingen hos os.
Løn- og ansættelsesvilkår:Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst samt principperne for Ny Løn.
Stillingen er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse 01. november 2025 eller snarest herefter.
Yderligere oplysninger:Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Leder for Småbørnshuset Eva Meyer tlf. 25311206 eller på EME38@helsingor.dk eller souschef Nisrin El-Mas på tlf. 41869084 eller på nem07@helsingor.dk.
Ansøgningsfrist:Der er ansøgningsfrist d. 17. september 2025
Ansættelsessamtaler:Vi indkalder løbende til samtaler.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.