Gå til sidens indhold

Rødovre Kommune

Rødovre Kommune

Børne- og ungerådgivere til opnormering

Om jobbet

Vi opnormerer i flere teams og søger derfor nu børne- og ungerådgivere til Børne- og Familieafdelingen i Rødovre Kommune. Derudover, så skal en af vores dygtige medarbejdere fra Specialteamet ud og være koordinator i en anden Familieafdeling.

Vil du med på holdet i en familieafdeling, der har høje ambitioner for de udsatte børn og unge, og hvor vi hver dag øver os i at finde de bedste løsninger sammen med barnet og familien? Så er det måske dig, der skal være en af vores nye kollegaer.

Vi søger nye, dygtige kollegaer til faste rådgiverstillinger til vores distrikt Nord og vores Specialteam. Vi søger 1 børne- og ungerådgiver til distrikt Nord og 2 børne- og ungerådgivere til Specialteamet.

Hvem er vi?
Børne- og Familieafdelingen består af i alt 40 medarbejdere fordelt i teams; Visitationsteamet, Specialteamet, Børne- og Ungeteamet inddelt i distrikt Nord og Syd, Familieplejeteamet samt en udviklingskonsulent.

Vi har prioriteret en hverdag med tæt ledelse, som har tid og nærvær til medarbejderne.

Børne- og Ungeteamet distrikt Nord er en blanding af nye og erfarne kollegaer, som sidder med hele målgruppen fra 0-23 år og alle indsatser fra de forebyggende til anbringelser.

Børne- og ungerådgiverne i Specialteamet, arbejder med de handicapkompenserende ydelser i Barnets Lov, og arbejder tæt sammen med både distrikt Nord og Syd, samt Ungeenheden og Socialteamet. Det gør de, for at sikre gode overgange til et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt.

Din profil

Hvem er du?

Vi er med på, at ingen ikke kan alt. Men det kunne være godt, at du
  • har erfaring med myndighedsarbejdet med børn og unge
  • har en høj faglighed, er troværdig og har styr på lovgivningenkan arbejde systematisk
  • synes det er spændende, og trives med at arbejde med sager af høj kompleksitet
  • har kendskab til ICS og DUBU
  • har kendskab til de handicapkompenserende ydelser, eller interesse for at udvikle viden herom
  • har godt humør og ønsker at bidrage til en anerkendende kultur, hvor vi har det sjovt sammen
  • har blik for tværfaglige indsatser og er åben for samarbejde, både internt og eksternt.

Derfor skal du vælge os

Vi er ambitiøse ift. den forskel vi skal skabe for børn og unge i udsatte positioner. Afdelingen har et højt fagligt niveau og medarbejdere, som virkelig brænder for børneområdet. Vi gør os umage og skaber gode løsninger, som er tilpasset det enkelte barn eller den unge og familien.

Børne- og Familieafdelingen er netop i gang med en spændende udviklingsproces. Den skal kvalificere det systematiske sagsarbejde yderligere og skabe gode processer for fælles faglige drøftelser og tværfagligt samarbejde.

Som medarbejder hos os får du
  • en ledelse som prioriterer et godt arbejdsmiljø, med balance imellem arbejde og privatliv
  • en mulighed for at præge udviklingsplanerne og tænke kreativt
  • strategisk kompetenceudvikling
  • et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • et introduktionsprogram for en god start
  • en arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab, med fokus på den fælles opgaveløsning.

Børne- og Familieafdelingen inkluderer også Familiehuset, Ungehuset, støtte- og kontaktpersoner, specialundervisningstilbud og Børnehuset. Vi samarbejder tæt med PPR, Sundhedsplejen samt Skole- og Dagtilbudsområdet.

Rødovre Kommune har en flad struktur, der fremmer ligeværdigt og smidigt tværfagligt samarbejde.

Vi er ikke langt fra afkørsel 23 og ligger kun 10 minutters gang fra Rødovre Centrum, hvor der er gode forbindelser med offentlig transport, så du nemt kan komme til os. Der er desuden mulighed for gratis parkering i området.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er 3 fuldtidsstilling med opstart snarest muligt eller 1. juni 2025.

Hvis du vil vide mere

Du er meget velkommen til at kontakte teamleder af Nord Line Soelberg på 30 76 73 66 eller teamleder af Specialteamet Stephanie Gringer 30 76 73 26.

Ansøgning

Vi skal have din ansøgning med relevante bilag og referencer snarest muligt og senest 21. april 2025.

Rødovre Kommune er en geografisk lille og centralt beliggende kommune med et højt ambitionsniveau for borgerne og byen. Også af den grund er vi en attraktiv og spændende arbejdsplads, og vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet.

Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Bemærk, at Rødovre Kommune har røg- og nikotinfri arbejdstid, som betyder, at vi ikke må ryge eller tilsvarende som vapes eller snus i arbejdstiden.

Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.