Vi søger en dynamisk Sekretariatsleder fra 1. juni 2025, der har solide samarbejdsevner, politisk tæft og som trives godt tæt på den administrative drift og med fokus på strategisk udvikling.Er du vores nye Sekretariatsleder, der ønsker at arbejde på et bredt område, herunder at sikre langsigtede strategiske sammenhænge, fremme samarbejde på tværs af forvaltningen og med andre forvaltninger i organisationen, styrke borgerinvolvering og være med til at udvikle den i forvejen gode kultur i TF?
Om Teknisk Forvaltning og sekretariatetForvaltningen består af i alt ca. 335 medarbejdere og ledere med et samlet budget på ca. 470 mio. kr. Forvaltningen har netop gennemgået en ny organisering, som træder i kraft pr. 1. juni 2025 med følgende organisering:
Teknisk Forvaltning er, foruden sekretariatet, organiseret i tre områder: By & Miljø, Kommunale Ejendomme samt Vej, Park & Anlæg. Derudover er Rødovre Kommunes stadsarkitekt en del af Teknisk Forvaltning. De tre chefer, sekretariatslederen og stadsarkitekten refererer alle til den tekniske direktør.
Du får som sekretariatsleder ansvar for personaleledelsen af sekretariatets medarbejdere og kommer til at indgå i ledergruppen i forvaltningen. Sekretariatet består fra 1. juni 2025 af 2 administrative medarbejdere, 3 programledere, 2 jurister og 1 sociolog med særligt fokus på borgerinddragelse.
Arbejdsområderne i sekretariatet består af administration, jura, borgerinddragelse og programmer, koordinering og ledelsesunderstøttelse samt udviklingsprojekter. Derudover står Sekretariatet over for en vigtig opgave i kommende tid med styrkelse af den politiske betjening, tværgående koordinering, prioritering og strategisk udvikling samt videndeling.
Som sekretariatslederen får du derudover en vigtig opgave sammen med den tekniske direktør og chefgruppen i at implementere den nye organisation og udvikle samarbejdet samt videreudvikle en veldrevet og ambitiøs organisation.
Om jobbetSom leder af sekretariatet skal du være en medspiller i en stærk og fleksibel organisation, der er i stand til at omstille sig de politiske dagsordener, ligesom du skal have et konstant fokus på en styrkelse af TF som en stærk driftsorganisation, der kan imødekomme fremtidens krav.
I jobbet skal der balanceres mellem både at kunne være en relevant sparringspartner for de medarbejdere som sidder med store strategiske programmer og kunne bidrage til at sikre nogle effektive arbejdsgange på de administrative procedurer i forvaltningen. Du skal således både kunne have fokus på det langsigtede og detaljerne.
Som sekretariatsleder vil følgende være særligt vigtigt de kommende år:
- Opbygge gode relationer til medarbejdere, ledere, politikere og samarbejdspartnere på tværs af forvaltningen og hele kommunen, så samarbejdet om både små og store opgaver kan løses gnidningsløst i hverdagen.
- Arbejde med at gøre ”Sammen om Rødovre” til en endnu større del af DNA’et i teknisk forvaltning
- Understøtte den tekniske direktør og forvaltningens fagchefer i samarbejdet med lokalpolitikerne – bl.a. med fokus på, at sikre ’oversættelsen’ mellem de politiske beslutninger og de forskellig faglige områder.
- Arbejde med at udvikle de administrative og juridiske procedurer i forvaltningen og sikre systematik og fortsat høj kvalitet og med fokus på digitalisering.
- Fortsat udvikle det strategiske arbejde i forvaltningen, herunder arbejdet med programmer og projektledelse.
- Implementering af den nye organisering i teknisk forvaltning, herunder opbygning af samarbejdsfora i teknisk forvaltning der understøtter samarbejde på tværs.
Om dig- Du har sandsynligvis en lang videregående uddannelse med et solidt kendskab til sekretariatsfunktioner, programledelse og kendskab til jura.
- Du kender til det politiske samspil, borgerinddragelse, programledelse.
- Du har evnen til at skabe ro og fællesskab omkring løsning af de forskellige typer opgaver og medarbejdergrupper, som der er i Sekretariatet.
- Du har organisationsforståelse og har arbejdet med forandring og udvikling i en større organisation.
- Du kan videreudvikle og implementere relevante organisatoriske processer.
- Programledelse er en vigtig metode, så kendskab til programledelse vil være en fordel.
Disse egenskaber er særligt vigtige for os- Du har stærke kommunikative og relationelle kompetencer.
- Du er en god personaleleder, der bruger fleksibilitet, tillid og pragmatisme som værktøj og har øje for motivation og udvikling for den enkelte medarbejder.
- Du har blik for den faglige og sociale sammenhængskraft på arbejdspladsen.
- Du er god til at skabe netværk og kan danne relationer til mange forskellige samarbejdspartnere.
- Du er robust og kan lide at være et sted, hvor der er mange bolde der skal gribes og bringes videre i organisationen.
- Du skaber klare rammer og sikrer systematik og overblik i opgaverne, og du evner at prioritere, så både processer og resultater er klart værdiskabende for helheden.
- Du giver gerne en hånd med det praktiske og driftsmæssige opgaver, når det bliver nødvendigt.
- Du har politisk tæft.
- Du er tilgængelig og synlig for dine medarbejdere og ledere samt resten af organisationen, og samarbejde med MED-udvalg falder dig naturligt.
Derfor skal du vælge osVi er en organisation med stærke fundamenter:
Teknisk Forvaltning har engagerede medarbejdere, der vægter en uformel tone, har høj social kapital, en solid positiv ånd præget af tillid, gensidig respekt og stærke relationer, hvor kolleger hjælper hinanden på tværs af fagområderne.
Vi har en høj faglighed og medarbejderne samt ledere sikrer dagligt kvalitet og kontinuitet i opgaveløsningen samtidig med fokus på en god trivsel.
Løn- og ansættelsesvilkårDu refererer til Teknisk Direktør, Kathrine Skaastrup, og du vil indgå i kommunens Lederforum, som består af Direktionen og lederne i forvaltningerne og stabene. Derudover indgår du i Teknisk Forvaltnings samlede Chef- og ledergruppe.
Løn- og ansættelses vilkår sker i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Hvis du vil vide mereDu er velkommen til at kontakte Teknisk Direktør, Kathrine Skaastrup på telefon 2811 5611.
Du kan læse mere om Rødovre kommune på
www.rk.dk, hvor du bl.a. kan læse om ”Sammen om Rødovre” på dette link:
Dit arbejdssted vil blive i Teknisk Forvaltning, Tæbyvej 77, 2610 Rødovre.
AnsøgningSend din ansøgning med relevante bilag og referencer, så vi har den senest den 30. marts 2025. Stillingen søges via knappen ”Søg stillingen” – her på siden.
Tidsplan:
Ansøgningsfrist:
- samtalerunde: 11. april 2025
- samtalerunde: 22. april 2025
- Opstart: 1. juni 2025
Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.