Gå til sidens indhold

Rødovre Kommune

Rødovre Kommune

Leder til nyoprettet enhed for Regnskab og Finans

Vil du være med til at sikre en fortsat sikker økonomisk styring af Rødovre Kommune? Er du skarp i tydelige processer, og kan du drive udviklingen indenfor den daglige økonomistyring, opkrævningen og regnskab?

Vi søger en dygtig, samarbejdsorienteret, proces- og talstærk leder, der kan motivere, udvikle og lede vores nyetablerede enhed Regnskab og Finans.

OM JOBBET
I 2023 gennemførte Rødovre Kommune en større organisationsjustering, blandt andet fordi kommunen i disse år har en høj befolkningstilvækst, der stiller nye forventninger og krav til organisationen og lederne. Med justeringen blev der oprettet en ny stab for Økonomi og Personale og vi kan se, at vi har brug for en fokusering af økonomifunktionen for at indfri ambitionerne om at understøtte kommunens ledere og organisationen i den daglige økonomistyring.

På økonomiområdet vil vi:
  • skabe sammenhæng og ensartethed på tværs og være en god og dialogorienteret sparringspartner for organisationen
  • styrke understøttelsen af kommunens budgetansvarlige ledere, så vores institutioner og enheder kan fokusere mere på deres kerneopgave over for borgere og lokalsamfund.
  • sikre klarhed om snitflader og finde gode balancer i, hvem der har ansvaret for hvad.
  • hele tiden fokusere på udvikling af opgavevaretagelsen igennem procesoptimering og digitalisering
Som et vigtigt bidrag til at realisere disse mål har vi besluttet at lave en opdeling af vores økonomistab i to enheder – Budget og Analyse samt Regnskab og Finans, med hver sin leder. Opdelingen træder i kraft 1. marts.

Regnskab og Finans består af to teams, regnskab, som har en teamkoordinator, og opkrævningen. Enheden løser opgaver for hele kommunen, der kredser om:
  • bogføringer og regnskabet,
  • debitor- og opkrævningsopgaver, herunder overgang til statens nye inddrivelsessystem PSRM
  • god anvendelse af vores økonomisystem Opus Økonomi
  • regler, principper og forretningsgange for den daglige økonomi i hele kommunen
  • likviditetsstyring og finansiel strategi
  • digitalisering af økonomiprocesserne og fokuseret tilrettelæggelse af kommunens økonomiske kontrolmiljø.
Vi søger dig, der har en bred indsigt i en større del af enhedens opgaver og som har mod på ledelse. Du skal fungere som sparringspartner for afdelingens 12 engagerede og motiverede medarbejdere, hvor det er vigtigt at du tør udfordre os og vil være med til at sparke idéer og løsninger i mål.

Det er en ledelsesstilling med personaleansvar, hvor vi har en forventning om, at du enten kommer med ledelseserfaring, eller måske bor der en kommende leder i maven på dig.

Når du starter hos os, vil der være et introduktionsprogram klar til dig, og du vil have løbende udviklingssamtaler med stabschefen.

DIN PROFIL
Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig, som:
  • er en talentfuld leder, som vægter god og nærværende personaleledelse højt og er visionær og ambitiøs i opgaveløsningen.
  • har dokumenteret erfaring med koordinering og udvikling af økonomi- og regnskabsprocesser, så du kan sætte retningen for teamet og bidrage til at vi sammen kommer i mål med kommunens ambitioner om god og nærværende økonomistyring.
  • er proaktiv, opsøgende, har flair for processer og kan strukturere, prioritere samt skabe overblik over opgaverne i enheden.
  • når i mål med opgaverne og bevarer roen, selv når tempoet kan være højt, og der stilles krav til organisationen.
  • er idérig og løsningsorienteret og ikke bange for at gå foran.
Dit arbejde sker i tæt samarbejde med stabschefen samt de tre øvrige ledere i staben (hhv. indkøb, budget og analyse samt løn og personale), men også med et stærkt samarbejde med kommunens chefgruppe, direktion mv. Vi har stærke faglige miljøer med faglig sparring på tværs – og alle bidrager til fællesskabet og til at skabe et godt arbejdsmiljø, som vi i Rødovre Kommune værner om og vægter utrolig højt.

DERFOR SKAL DU VÆLGE OS
Vi er en kommune i rivende vækst, der hviler på en stærk sammenhængskraft. Vi er en stærk velfærdskommune og en velfungerende og attraktiv arbejdsplads, der bygger på afgørende arbejdsfællesskaber, hvor både medarbejdere og ledere har drive og lysten til at bidrage med en vigtig samfundsopgave, et væld af sociale traditioner og ikke mindst nærhed til vores institutioner, der ikke er langt fra rådhuset, samt et tillidsfuldt forhold til det politiske niveau.

Du vil få kontor på 1. sal på det smukke Arne Jacobsen-rådhus med udsigt til grønne arealer, hvor du sidder sammen med engagerede kollegaer og synlige chefer, og hvor Regnskab og Finans er nabo til de andre enheder i staben for Økonomi og Personale. Der er gode parkeringsmuligheder i området.

VIL DU VIDE MERE?
Så kontakt stabschef Jesper Ralfkiær Jørgensen på tlf. 20468967.


Frist

8. januar 2025.
Samtaler afholdes for første runde 14. januar 2025 og anden runde 21. januar 2025.
Forventet opstart 1. marts 2025.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.