Gå til sidens indhold

Rødovre Kommune

Rødovre Kommune

Udbudskonsulent til Rødovre Kommune

Om jobbet

Har du lyst til at arbejde med offentlige udbud og indkøb, så er det dig vi leder efter.

Rødovre Kommunes Indkøbsafdeling står med nye ressourcer over for mange spændende opgaver, der har stor betydning for den service, som kommunen kan levere til borgerne. Du vil blive en vigtig del af et lille, men effektivt hold, der består af fire udbuds- og indkøbskonsulenter samt en leder. Vi sidder samlet i gode rammer på Rødovre Rådhus.

Som udbudskonsulent er du projektleder på udbud og tilbudsindhentninger i hele processen fra de indledende analyser over gennemførsel af udbuddet til implementering af kontrakten. Hvert udbud er en unik opgave, der løses i dialog og samarbejde med brugerne og markedet. Vi skal håndtere krav og ønsker til kvalitet, økonomi og bæredygtighed, samtidig med at aftalerne skal være juridisk holdbare. De svære beslutninger træffer vi sammen i afdelingen.

Som den primære del af jobbet forventes du at arbejde med:
  • planlægning og gennemførelse af EU-udbud, i henhold til Rødovre Kommunes udbudsplaner
  • tilbudsindhentning og indgåelse af samarbejdsaftaler
  • kvalificering af fakturadata og indkøbsprocesser, herunder arbejde i indkøbsanalyseværktøj og e-handelssystem
  • optimering af organisationens leverandør- og vareloyalitet i forhold til indgåede aftaler
  • kontraktstyring og kontraktopfølgning i forhold til brugere og leverandører
  • tværkommunale indkøbsaftaler på udvalgte områder, hvor Rødovre Kommune deltager eller er tovholder.
Arbejdsindholdet kan tilpasses afhængigt af din profil.

Din profil

Du kan være nyuddannet eller have et par års erfaring fra en lignende stilling. Din uddannelse kan eksempelvis være cand.merc.jur. eller cand.merc., men du kan også have en anden relevant profil og erfaring med offentlige udbud, projektledelse eller offentlig administration. For nyuddannede vil vi sikre, at der er et godt oplæringsforløb.

Vi lægger vægt på, at du:
  • er god til at opbygge og vedligeholde relationer til vores brugere og andre samarbejdspartnere
  • er ambitiøs og ønsker at gøre en forskel
  • er struktureret i dit arbejde
  • har en relevant uddannelse eller erhvervserfaring
  • har juridiske kompetencer eller interesse for juridiske problemstillinger
  • har kommerciel forståelse
  • kan bidrage til et fortsat godt kollegaskab.

Derfor skal du vælge os

Vi er en lille afdeling i en stærk velfærdskommune og en velfungerende og attraktiv arbejdsplads, der bygger på afgørende arbejdsfællesskaber, hvor både medarbejdere og ledere har drive og lysten til at bidrage med en vigtig samfundsopgave. Organisationen har et væld af sociale traditioner, nærhed mellem rådhus og vores institutioner og et tillidsfuldt forhold til det politiske niveau.

Du vil få kontor på 2. sal på det smukke Arne Jacobsen-rådhus med udsigt til grønne arealer, hvor du sidder sammen med engagerede kollegaer og synlige chefer.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Det er en fuldtidsstilling med start 1. marts 2025.

Hvis du vil vide mere

Se mere på www.rk.dk.  Du er også velkommen til at kontakte leder af Indkøb Jeppe Pedersen på tlf. 3076 7131
Arbejdssted: Indkøb – Rådhuset, Rødovre Parkvej 150.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 6. januar 2025. Klik på knappen ’Ansøg online’/’Søg jobbet’ for at sende din ansøgning.
Vi forventer at holde samtaler fredag den 10. januar 2025

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.