Gå til sidens indhold

Rødovre Kommune

Rødovre Kommune

Struktureret leder med politisk tæft og juridiske kompetencer

Om jobbet

Vil du have et meningsfuldt og udfordrende job, hvor du er tæt på den politiske betjening og i det daglige er med til at yde juridisk bistand til kommunens forvaltninger? Er du optaget af at udvikle og understøtte tydelige og gode arbejdsgange og kan lide at bidrage til kvalitetssikring af politiske sager? Og er juraen en del af dit DNA, så du kan sparre med dine medarbejdere/kollegaer, og har godt styr på den kommunale styrelseslov?

Så skal du søge jobbet som leder af Politisk og Juridisk Betjening i Staben for Strategi, Udvikling og Digitalisering.

Politisk og Juridisk Betjening er en central enhed placeret på Rådhuset tæt på borgmesteren og direktionen, hvor vi i det daglige understøtter og rådgiver organisationen inden for den politiske betjening omkring dagsordensproduktion og juridiske spørgsmål.

Du bliver leder af en enhed, der har mange kontakt- og snitflader ud i organisationen, hvor vi er afhængige af hinanden og de processer, vi samarbejder om. Som leder skal du derfor have et blik for at skabe gode rammer, så du sikrer, at de gode relationer opstår på tværs, så vi optimerer arbejdsgange og har et skarpt blik på at sikre gode sager.

Som leder får du det samlede ansvar for enhedens arbejde og enhedens 10 engagerede medarbejdere, som brænder for samarbejde på tværs og har en bred generalistviden inden for politisk betjening og jura.

Da der er tale om en relativ ny samlet enhed, vil du have god mulighed for selv at præge, hvordan opgaverne skal løses.

Politisk og Juridisk Betjening løser bl.a. opgaver inden for:
  • Betjening af kommunaldirektør og borgmester.
  • Processer af de politiske sager til udvalg og kommunalbestyrelse.
  • Tilsynet med de almene boliger.
  • Sekretariat for Beboerklagenævnet, Huslejenævnet, bevillingsnævn og hegnsyn.
  • Afvikling af valg.
  • Tømning af centrale elektroniske postkasser.
  • Besvarelse af juridiske spørgsmål og udfordringer på tværs af kommunen.
  • Ansvarlig for kommunes forsikringer.
  • Administration af legater.
  • Betaling af Stabens regninger.

Din profil

Juridisk skarp, flair for processer og dygtig til det politiske håndværk
Vi ved, at ingen kan alt, men vi kigger efter dig, som:
  • har dokumenteret erfaring med at arbejde med politiske sager og processer og dermed politisk tæft, så du kan agere i vores organisation
  • har solidt kendskab til lov om kommuners styrelse og kan rådgive borgmester, direktionen, chefer og ledere herom i konkrete politiske sager
  • har erfaring med afvikling af valg og lyst til at implementere et nyt valgsystem
  • er proaktiv, har flair for processer og kan strukturere, prioritere samt skabe overblik, når der er mange sager, der koordineres og behandles
  • er en god lederkollega, som sætter samarbejde højt og har lyst og evne til at håndtere både større politiske sager og mindre praktiske opgaver
  • når i mål med opgaverne og bevarer roen, selv når tempoet kan være højt, og der stilles krav til organisationen
  • er idérig og løsningsorienteret og ikke bange for at gå foran
  • har lyst til eller erfaring med ledelse.

Du vil i hverdagen arbejde tæt sammen med stabschefen samt de fire øvrige ledere i staben (Strategi og udvikling, Digital drift, Digital udvikling og Kommunikation), men også med et stærkt samarbejde med kommunens øvrige chefgruppe, direktion mv.

Når du lander hos os, har vi et onboarding-program klar til dig, så du kommer godt fra start.

Derfor skal du vælge os

Stærk velfærdskommune og attraktiv arbejdsplads
Vi er en stærk velfærdskommune og en velfungerende og attraktiv arbejdsplads, der bygger på afgørende arbejdsfællesskaber og arbejder med visionen ’’Sammen om Rødovre’’, hvor både medarbejdere og ledere har drive og lysten til at bidrage med en vigtig samfundsopgave, et væld af sociale traditioner og ikke mindst nærhed til vores institutioner samt et tillidsfuldt forhold til det politiske niveau.

Vi tilbyder
  • at du bliver en del af en enhed og et fleksibelt arbejdsmiljø, hvor vi interesserer os for og er nysgerrige på hinandens fagligheder, kompetencer og idéer.
  • at du vil opleve, at du får gode muligheder for at hente hjælp og sparring med både kollegaer og chefer
  • fleksibel arbejdstid, hvor der er mulighed for at arbejde hjemmefra
  • stærke faglige miljøer med sparring på tværs - og alle bidrager til fællesskabet og til at skabe et godt arbejdsmiljø, som vi i Rødovre Kommune værner om og vægter utrolig højt
  • kontor på 1. sal på det smukke Arne Jacobsen-rådhus med udsigt til grønne arealer, hvor du sidder sammen med engagerede kollegaer og synlige ledere.

Rødovre Kommune er en geografisk lille, centralt beliggende, kommune, der er nem at komme til på cykel fra både København og omegnskommunerne. Derudover ligger rådhuset tæt på Rødovre Centrum med gode muligheder for at bruge kollektiv trafik. Hvis du har brug for at køre bil til arbejde, har vi også gode og gratis parkeringsmuligheder i området.

Løn- og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Hvis du vil vide mere

Se mere på www.rk.dk . Du er også velkommen til at kontakte vicedirektør Mark Pelle Noppen
Tlf. 30 26 90 89.
Arbejdssted:  Politisk og Juridisk Betjening i Staben for Strategi, Udvikling og Digitalisering – Rådhuset, Rødovre Parkvej 150.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest 4. december 2024. Klik på knappen ’Søg stillingen’ for at sende din ansøgning.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning. Vores stillinger opslås på fuld tid medmindre andet er angivet i stillingsopslaget.