Gå til sidens indhold

Rødovre Kommune

Rødovre Kommune

Arbejdsmiljøkonsulent og projektleder til sygefravær

Arbejdsmiljøkonsulent og projektleder til 2-årigt projekt om sygefravær

Vi søger en projektleder, som har erfaring med at arbejde systematisk og helhedsorienteret med sygefravær i en arbejdsmiljømæssig kontekst

Rødovre Kommune har fået tilsagn om 2,8 mio. kroner i puljemidler fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) til at arbejde strategisk og operationelt med nedbringelse af vores sygefravær på vores arbejdspladser. Projektperioden er 2 år fra 1. november 2024.

Vi kalder det ”Sammen om Nærværet”, og puljemidlerne betyder, at vi får mulighed for at bruge den tid og de kræfter, som vi gerne vil, til at komme hele vejen rundt om den kompleksitet, der er i at arbejde med sygefravær. Vi fokuserer på vores skoler og daginstitutioner, og med tilsagnet får vi muligheder for både at arbejde sammen på tværs på nye måder og for at arbejde sammen lokalt, også med taskforce-indsatser og kompetenceudvikling. Det er meningen, at modellen og erfaringerne skal være til gavn for alle kommunens arbejdspladser.

Vores kommende arbejde med sygefraværet tager afsæt i STAR’s indsatsmodel, hvor vi tager udgangspunkt i den sygefraværsindsats som Rødovre Kommune har i dag. STAR yder processtøtte med opstartsworkshop, materiale og netværksmøder, og vi samarbejder med et eksternt konsulentfirma, som er certificeret arbejdsmiljørådgiver

Det er et centralt HR-strategisk projekt, og vi søger en arbejdsmiljøkonsulent/projektleder med solid faglighed med at arbejde med sygefravær i en arbejdsmiljømæssig kontekst.

Om jobbet og opgaverne

Som projektleder skal du
 
  • drive opstarten, gennemførelsen og afslutningen af projektet med fastlæggelse af leverancer, milepæle og gevinstrealisering
  • udarbejde beslutningsoplæg til projektets styregruppe og løbende afrapporterer om projektets fremdrift
  • opbygge og understøtte en databaseret struktur med henblik på analyse af sygefraværsdata bl.a. til brug for ledelse og MED-organisationen
  • opbygge og understøtte koncepter og administrative arbejdsgange, der understøtter ledelseshåndteringen af sygefravær
  • følge op på forbruget af puljemidler og kan aflægge et regnskab der skal modsvares af udgiftsposterne i et godkendt budget

Mindst lige så vigtigt er dit samarbejde med lederne og medarbejderrepræsentanterne, og din forståelse for den ledelsesmæssige kontekst på vores lokale arbejdspladser i kommunen. Vi har brug for empatisk og ordentlig interessentforståelse og -samarbejde.

Vi søger efter dig, der som projektleder kan arbejde med sprint og pitch i lokale dialoger som led i udvikling af de gode løsninger, der virker i praksis for lederne.

Om dig

Du har en relevant uddannelsesbaggrund, og erfaring med projektledelse fra større forandringsprojekter herunder interessenthåndtering, risikovurdering og gevinstrealisering. Du har faglig erfaring med hvad der virker i praksis, meget gerne fra en politisk ledet organisation eller branche, som arbejder sammen med offentlige arbejdspladser. Fremhæv også gerne dette, hvis du har det på dit CV, 
 
  • Du har erfaring med at facilitere workshops, og arbejde videre med output
  • Du har erfaring med udarbejdelse af beslutningsoplæg baseret på data og dialog, og
  • har blik for komplekse og ofte følsomme HR-problemstillinger med lige dele empati, jura og resultatorientering
  • Du er rutineret IT-bruger og arbejdet med store datasæt om sygefravær mv. med henblik på at finde mønstre og afdække nye indsigter
  • Kendskab til SAP OPUS/Rollebaseret indgang er en fordel

Det er vigtigt, at du er god til at gå i dialog, skabe tillid og kan skabe godt, netværksbaseret samarbejde med mange forskellige fagligheder og mennesker.

Vi tilbyder
 
  • en spændende projektlederstilling med stort fokus fra både ledelse, MED-udvalg og medarbejder
  • en god dagligdag med en uhøjtidelig omgangstone med gode kollegaer
  • et job med indflydelse og muligheder, fleksible arbejdsvilkår og et godt arbejdsmiljø

I Løn og Personale er vi 20 engagerede og dygtige medarbejdere. Vi har et godt kollegaskab og høj faglighed, og vi glæder til at hjælpe dig med at komme godt fra start hos os Dine nærmeste kollegaer vil være vores to arbejdsmiljøkonsulenter og personalekonsulenterne.

Du refererer i dagligdagen til personalechef Marianne Fæster Nielsen.

Hvis du har brug for at køre bil til arbejde, har vi gode parkeringsmuligheder i området. Rådhuset ligger tæt på Rødovre Centrum med gode muligheder for at bruge kollektiv trafik. Også på cykel ligger vi centralt for både København og for omegnskommunerne.

Løn- og ansættelsesvilkår:

I henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Der er i første omgang tale om en 2-årig projektansættelse på 37 timer om ugen.

Ansættelse snarest muligt og senest 1. januar 2025.

Arbejdssted: Rådhuset, Rødovre Parkvej 150 - Løn og Personale

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen og vilkår, er du velkommen til at kontakte personalechef Marianne Fæster Nielsen på +45 2333 2300.

Ansøgning

Send din ansøgning online med relevante bilag og referencer, så vi har den senest søndag den 17. oktober 2024.

Vi forventer at holde 1. samtaler 19.-22. november 2024 og 2. samtaler den 27. november 2024. I forbindelse med ansættelse vi der blive indhentet referencer.

Klik på knappen ’Søg stillingen’ for at sende din ansøgning, dit CV og dokumentation for uddannelse. I forbindelse med ansættelse vil vi indhente referencer.

Rødovre Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge jobbet. Vi tilbyder vores medarbejdere en trivsels- og sundhedsordning med bl.a. fysioterapi og holdtræning.