Gå til sidens indhold

Gribskov Kommune

Gribskov Kommune

Sekretær til Gribskov Kommunes specialskole Horisonten

Vil du være med til at lave skole for alle vores fantastiske børn?

Vi søger en engageret, serviceminded og udadvendt skolesekretær, der trives i et skolemiljø, hvor mødet med personalet, forældre, elever, ledere og andre samarbejdspartnere er en del af hverdagen.

Du vil blive en del af en ny specialskole i en rivende udvikling. Du vil få muligheden for at være en del af en stor omstillingsproces, hvor vi har samlet specialundervisningsområdet i en samlet organisering. Vores hverdag er travl, inspirerende og krævende – og utrolig meningsfuld og givende. Du vil opleve, hvordan din indsats kan gøre en afgørende forskel for personalet og de børn og forældre, vi er her for.

Om specialskolen Horisonten

Horisonten er Gribskov Kommunes nye specialskole med samlet administration og ledelse. Vi har store ambitioner og tænker sammenhænge på tværs af tilbud, for at sikre fleksibilitet og stærke faglige miljøer. Formålet er at skabe et kraftcenter på specialundervisningsområdet, hvor flere børn- og unge får de rette specialpædagogiske indsatser i Gribskov Kommune. Der er med den nye skoleorganisering sat fokus på at skabe et miljø med høj specialpædagogisk faglighed.
Vores skole har ansvaret for Gribskov Kommunes samlede specialundervisningstilbud for ca. 210 elever. Skolen består af en række afdelinger i Ramløse, Esrum, Vejby, Tisvilde og Græsted og vi har ca. 100 medarbejdere ansat. Administrationen er placeret på vores afdeling i Esrum, hvor der i alt er 2 sekretærer, 1 udviklingskonsulent og også en del af den samlede ledelse og medarbejdergruppe. Ledelsen består af 1 skoleleder og 5 afdelingsledere. Du vil som skolesekretær blive en del at et fællesskab, hvor vi brænder for at udvikle skole sammen og bruger hinandens kompetencer.

Hvad kan vi tilbyde

Vi kan tilbyde dig en spændende varieret hverdag, hvor du som sekretær vil blive en vigtig del af vores skole. I hverdagen vil du opleve, at vi vægter et ligeværdigt samarbejde, hvor der er plads til nysgerrighed og forskellighed, og at vi har det godt med hinanden.

Om stillingen

Du får ansvar for de klassiske skolesekretæropgaver.  Du vil som sekretær blive en del af den samlede administrative opgaveløsning, med særligt fokus på elevadministrationsdelen, herunder:
 
  • Elevadministrationen i Aula, MU-elev og TRIO.
  • Løbende journalisering i SBSYS og gerne funktionen som SBSYS ressourceperson.
  • Håndtering af elevfravær, registrering af fraværsskemaer i TRIO m.v.
  • Tilmelding og facilitering ift. test, prøver, udarbejdelse af eksamensbeviser m.v.
  • Ansvarlig for opfølgning på abonnementer og andre aftaler om læringsportaler m.v.
  • Rollen som digital ambassadør (IT-superbruger), hvor du opretter nye medarbejdere i vores systemer, introducere til systemerne, samt løbende understøtter elever og personalets systembrug.
  • Løbende redigering og udvikling af Aula og skolens hjemmeside.

Herudover vil der være en række tværgående opgaver som administrationen løser i fællesskab ift. indkøb, elever og personaler, ligesom der vil være opgaver omkring mødefacilitering og løsning af de mange forskellige ad-hoc opgaver der er på en skole.

Vi leder efter en sekretær der:

  • Har en uddannelse indenfor kontor- og administration.
  • Har interesse og erfaring med at være IT-superbruger.
  • Har viden og erfaring indenfor de beskrevne systemer som SBSYS, MU-elev og TRIO.
  • Er serviceminded, udadvendt og trives i et miljø på en skole, hvor mødet med personalet, forældre, elever, ledere og andre samarbejdspartnere er en del af hverdagen.
  • Er selvstændig, struktureret og løsningsorienteret
  • Kan samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere og holde flere bolde i luften ad gangen
  • Kan holde sammen på trådene og sikre, at hverdagen glider effektivt og professionelt.

Vi forventer ikke at du kan det hele med det samme, men ser gerne at du har relevant viden og erfaring indenfor området, og gerne indenfor skoleverdenen.

Har du lyst til at arbejde på en ny specialskole med store ambitioner og er ovenstående lige dig, så søg meget gerne stillingen.

Det praktiske

Stillingen er i udgangspunktet på 32 timer og tilstedeværelsestiden følger skolens ferieplan, dvs. at timerne fordeles på 42 uger. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2025.

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Ved ansættelse indhentes der børne- og straffeattest.
 

Ansøgningsfrist og samtaler

Der er ansøgningsfrist den 20. august 2025 og der vil blive afholdt samtaler fredag den 22. august 2025.

Har du behov for yderligere oplysninger, kan du kontakte udviklingskonsulent Ida Schultz på 72 49 76 67 eller skoleleder Christian Andersen på 72 49 62 20.

Læs mere om Horisonten på Home | Horisonten.

Vi glæder os meget til at høre fra dig!

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.