Gå til sidens indhold

Gribskov Kommune

Gribskov Kommune

Sagsbehandler til Ydelsescentret i Center for Beskæftigelse og Social

Økonomi er en stor og vigtig del af de flestes hverdag og trivsel. Uanset om man er i job eller på offentlig forsørgelse. Brænder du for at sikre, at borgere på offentlig forsørgelse får de rette ydelser, så er du måske vores nye ydelsessagsbehandler i Gribskov Kommune.

Hvad skal du lave?

Ydelsescentrets kerneopgave er at sikre, at borgerne får den rette ydelse til rette tid og med rette faglige begrundelse. Du vil primært komme til at arbejde med sager om hjælp til forsørgelse (HTF-sager) og administrationssager (APØ) med alt hvad der hører til (fx sanktioner, kontantudbetalinger, etc.). Vi lægger stor vægt på ”den fælles opgaveløsning”, og du skal derfor være indstillet på at hjælpe til og byde ind ved behov.

Lovgivningen på området er kompleks, og en stor del af jobbet indebærer derfor også, at du dagligt skal vejlede borgere om muligheder og begrænsninger ud fra en helhedsorienteret, socialfaglig tilgang. Stillingen balancerer således mellem en myndigheds- og en servicefunktion, og vi lægger vægt på at borgerne oplever kvalitet og høj faglighed i deres møde med Ydelsescentret.

Du får et tæt samarbejde med dine kolleger i Ydelsescentret og sagsbehandlerne i Jobcentret, og vil desuden have samarbejdsflader bredt i kommunen, når sagerne bliver særligt komplekse. Faglig sparring og udvikling vil være en naturlig del af din hverdag.

Du vil være forankret i Ydelsescentret, som består af 7 medarbejdere, en fagkonsulent og en leder. Der er både socialrådgivere og administrative profiler i teamet, og et bredt spænd i alder.

Hvem leder vi efter?

Vi ser meget gerne, at du har konkret sagsbehandlererfaring fra ydelsesområdet, og kan færdes nogenlunde sikkert i lovgivningen og Kommunernes Ydelsessystem (KY). Din uddannelsesmæssige baggrund kan være socialrådgiver, socialformidler, kommunom, kontoruddannet, eller lign.

Men det er lige så vigtigt, at du kan genkende dig selv i vores tilgang til opgaveløsningen:
  • Vi prioriterer kerneopgaven og borgerne. Det betyder, at vi husker på, hvorfor og for hvem vi går på arbejde, når vi arbejder i en kommune. Vi udvikler, planlægger og prioriterer med fokus på at fastholde og styrke løsningen af kerneopgaven til gavn for borgerne.
  • Vi kan kun lykkes sammen. Evnen til at kunne samarbejde er én af de personlige kompetencer vi vægter højest. Vi byder gerne ind med ressourcer, viden og erfaringer, og er lydhøre overfor andres input og feedback. Det er vigtigere at finde de bedste fælles løsninger, end at få sin vilje og pleje særinteresser.
  • Vi bidrager alle til det gode arbejdsmiljø. Når vi træder ind i administrationshuset i Østergade er vi bevidste om at vælge de handlinger og det ”mindset”, der bidrager til at vi selv og vores kolleger får en god arbejdsdag.

Hvad med det kollegiale?

Du bliver en del af afdelingen Job & Karriere, som består af Team Forsikrede & Jobparate, Team Fleksjob & Ledighedsydelse, samt Ydelsescentret. Vi er i alt 15 medarbejdere, to fagkoordinatorer, og en leder. Kendetegnet for afdelingen og centret er en uformel omgangstone med plads til latter og kollegial opmærksomhed, og vi har fokus på at fastholde og udvikle en høj grad af psykologisk tryghed.

I Gribskov kommune lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø og en god omgangstone, og vi forventer at alle byder konstruktivt og positivt ind i samarbejdet og opgaveløsningen. Udover dine nærmeste kolleger vil du få berøringsflader bredt omkring i huset, hvor vi hjælper hinanden i hverdagen til gavn for vores borgere og Gribskov kommune.

Hvad kan vi tilbyde?

Center for Beskæftigelse og Social bor i et nyt administrationshus omgivet af smuk natur. Når du arbejder hos os, har du bl.a. adgang til:
  • Lækker kantine.
  • Gode parkeringsforhold, inkl. pladser med ladestandere til elbiler.
  • Flextid og mulighed for hjemmearbejde.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i jobbet og organisationen.
  • Personaleforening og Velfærdsudvalg med sociale arrangementer og andre aktiviteter.
  • Leje af ferieboliger i Danmark, Sverige og Tyskland.
  • En masse gode kolleger, der glæder sig til at byde dig velkommen.

Hvad med det praktiske?

Hvis du har læst med så langt, må du være interesseret i at høre mere. Så har du spørgsmål eller generelt bare lyst til at vide mere, så lad os tale med hinanden. 

Leder Rune Bech vil med glæde tage en snak med dig på telefon 72 49 83 15. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og du vil blive ringet op, når det er muligt. Vær OBS på, at Rune holder sommerferie i uge 28 og 29.

Stillingen er på 32-37 timer.

Løn forhandles individuelt med udgangspunkt i gældende HK- eller DS-overenskomst.

Tiltrædelse hurtigst muligt, og senest den 1. september 2025.

Arbejdsstedet vil være Center for Beskæftigelse og Social, og vores fysiske placering er på Østergade 62, 3200 Helsinge.

Ansøgningsfrist og samtaler

Er du interesseret, så send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter senest den 17. juli 2025. Vi glæder os til at modtage det.
1. samtale forventer vi at afholde den 24. juli 2025, og en evt. 2. samtale vil blive afholdt den 28. juli 2025.

Det er forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.
 

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.