På Sankt Helene Skole og FO søger vi lige nu en dygtig skolesekretær.
Finder du arbejdsglæde i en hverdag præget af mange forskellige slags opgaver, tæt kontakt til alle brugere af skolen FO og med mulighed for at tilrettelægge dit arbejde på en selvstændig måde, så er det dig, vi leder efter.
På Sankt Helene Skole byder vi hver morgen velkommen til ca. 225 elever og 30 lærere/pædagoger. Vi vægter den ordentlige tone og sætter den gode stemning højt i hverdagen. Vi prioriterer trygge fællesskaber for alle børn og voksne; her skal være rart at være og lære.
Sankt Helene Skole ligger på to matrikler, tæt på skov og strand i henholdsvis Tisvilde og Vejby. På afdeling Tisvilde bor vores 0-5 årgang samt vores FO. På afd. Vejby bor vores 6-9 årgang.
Du vil primært få din daglige gang på afd. Vejby, men vil også ind i mellem skulle sidde på vores afdeling i Tisvilde.
Om dig
Som sekretær på Sankt Helene skole og FO får du en central rolle, hvor alle vil søge hjælp og svar - du skal derfor kunne lide at danne relationer, og finde energi i at hjælpe andre. Opgaverne er mangfoldige, og alle med betydning. Der kan være perioder, hvor opgaverne kommer af sig selv, og der kan være rutineopgaver med deadlines.
Du bliver en del af administrationen, hvor vi drøfter og løser opgaverne i et tæt samarbejde. Fra 1. oktober 2025 består administrationen af vores to pedeller, to afdelingsledere samt en skoleleder.
Som sekretær på Sankt Helene Skole skal du kunne genkende dig selv i de fleste af disse opgaver:
- Du er imødekommende og klar på at hjælpe med stort som småt
- Du har flair og forståelse for økonomi
- Du søger at finde løsninger i samarbejde med personale og ledelse
- Du har nemt ved at danne og bevare overblik
- Du arbejder selvstændigt, systematisk og struktureret
- Du har erfaring med skoleverdenen – herunder relevante IT-systemer til personale og elevadministration
Vi tilbyder
En stilling på 30 timer eller tilpasset dine forventninger
Et tæt samarbejde med skolens ledelse
Et godt netværk med de øvrige skolesekretærer i Gribskov Kommune
En stilling der følger skoleårets feriekalender
Dine primære arbejdsopgaver vil være at understøtte ledelsen og skolen i forhold til:
- Elevadministration
- Personaleadministration
- Budgetadministration – økonomi og fakturering
- Administration i forbindelse med afgangsprøver (optagelse.dk, karakterindberetning)
- Skolens funktionspostkasse i Outlook og på AULA
- Telefonpasning
- IT administration
Det praktiske
Du ansættes efter gældende overenskomst fra HK med ansættelse pr. 1.September 2025.
Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte skoleleder Mia Borchers på telefon 72 49 62 06.
Vi gør opmærksomme på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.
Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 27. juni 2025
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 27.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetAlle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.