Gå til sidens indhold

Gribskov Kommune

Gribskov Kommune

To konsulenter til Sekretariatet for Børn og Unge

To konsulenter til ambitiøst og udviklingsorienteret sekretariat, med opgaver inden for politisk betjening, visitationsproces, eller juridisk rådgivning om skole, dagtilbud og specialpædagogisk indsats

Har du lyst til at arbejde i et område, hvor høj faglighed og udvikling går hånd i hånd – og hvor du som konsulent får mulighed for at bringe dine kompetencer i spil i samspillet mellem administration, politik og praksis?
Gribskov Kommune søger to konsulenter til spændende stillinger i et tværfagligt team af konsulenter, administrative medarbejdere og faglige specialister. Den endelige opgavefordeling sætter vi ud fra dine interesser og kompetencer med hovedfokus inden for et eller flere af disse tre opgaveområder:

Tovholder for udvalget Skole, Børn og Familie

Som udvalgsnøgleperson for det politiske fagudvalg har du ansvar for at koordinere forberedelsen af dagsordener til udvalgets møder, tilrettelægge tematiske drøftelser og udvalgets dialog med interessenter på børne- og ungeområdet. Du bliver en tæt samarbejdspartner for direktør og centerchefer i at dagsordenssætte og følge op på udvalgets beslutninger og i at sikre tæt kobling mellem politiske prioriteringer og det faglige arbejde i centeret.
Du bliver en nøgleperson i at sikre, at vores lokalpolitikere får det bedst mulige grundlag for deres beslutninger – og at processerne omkring beslutningerne er velforberedte og gennemskuelige.

Vi forestiller os at du

  • Har erfaring med udvalgsbetjening, politiske processer eller sekretariatsarbejde
  • Har en relevant akademisk eller administrativ uddannelse – fx en samfundsvidenskabelig
  • Har naturlig autoritet og mod på at påtage dig en koordinerende rolle overfor både kolleger, ledere, chefer, direktør og politikere i samarbejdet om den politiske betjening
  • Er struktureret, systematisk og kan bevare overblik og koordinering – også i komplekse og dilemmafyldte processer

Tovholder for visitationsproces

Du får både en koordinerende rolle og er bindeleddet mellem borgere og visitationsudvalgene for specialpædagogisk indsats på skole- og dagtilbudsområdet. Din koordinerende rolle består i at sikre overblik over børn og unge i alle faser af visitationsprocessen og i at arbejde konsultativt og analytisk med at udvikle og implementere gode arbejdsgange på området. Du deltager på visitationsmøderne, hvor du tager de faglige vurderinger til referat, der danner baggrund for afgørelser og den videre dialog med forældre og skole.
Du koordinerer en god og smidig praksis omkring borgerhenvendelser, afgørelser, klager, aktindsigt og øvrig myndighedsudøvelse i relation til visitation, det sker i tæt samarbejde med kolleger i sekretariatet og ledere fra både PPR, skoler og dagtilbud.

Vi forestiller os at du

  • Har en relevant uddannelsesbaggrund, enten juridisk, anden akademisk eller en professionsfaglig baggrund kombineret med erfaring med sagsbehandling i den offentlige sektor.
  • Er struktureret, systematisk og kan bevare overblikket og sikre kvalitet – også når tingene går stærkt

Juridisk rådgivning om skole, dagtilbud og specialpædagogisk indsats

Som juridisk profil i Center for Dagtilbud og Skole er din opgave at understøtte skoler, dagtilbud og kolleger i administrationen i komplekse juridiske spørgsmål – særligt inden for forvaltningsret, dagtilbudsloven og folkeskoleloven. Du vil få et tæt samarbejde med vores jurist på det sociale område.
Du har blik for, hvordan lovgivning, retssikkerhed, helhed og faglighed spiller sammen i praksis – og vil i samarbejde med vores øvrige konsulenter, PPR og ledelse hjælpe til at denne viden når hele vejen rundt i skole- og dagtilbudsområdet.

Vi forestiller os, at du

  • Har en relevant akademisk uddannelse – fx jurist eller anden samfundsvidenskabelig baggrund med erfaring indenfor området
  • Har erfaring med juridisk rådgivning og/eller myndighedsopgaver i det offentlige, hvilket giver dig personlig autoritet til at fungere som sparringspart for ledere
  • Kan formidle kompleks jura klart og konstruktivt – både skriftligt og mundtligt

Vi ser, at juridisk rådgivningen kan kombineres med enten rollen som udvalgsnøgleperson eller rollen som tovholder for visitationsproces. Det afhænger af din interesse og motivation.

Uanset hvilke af de tre opgaveområder, der matcher dine kompetencer og motivation bedst, så forventer vi for begge konsulenter at du

  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret
  • Har blik for både detaljer og helheder
  • Har gode skriftlige formidlingsevner
  • Kan bidrage til den løbende konsulentunderstøttelse på det samlede børne- og ungeområde med opgaver inden for udvikling, analyse og formidling

Hvem er vi?

Du bliver en del af Sekretariatet for Børn og Unge sammen med 20 kolleger med stor bredde i vores fagligheder. Teamet består af administrative medarbejdere, konsulenter og fagspecialister, og vi er særligt optagede af at understøtte sammenhæng for borgere, tilbud og indsatser på tværs af det kommunale børne- og ungeområde.

Vi holder til i et overskueligt åbent kontorlandskab med udsigt over mark og skov, der inviterer til en gåtur i pausen. Vi spiser frokost sammen – enten fra vores gode kantine eller medbragt madpakke. Vi er et team, hvor vi hjælper hinanden, er gode til at komme med og lytte til hinandens forslag, og hvor der er gode udviklingsmuligheder.

Vi tilbyder

  • En alsidig stilling med mulighed for at præge opgaver og indsatser
  • Et uformelt arbejdsmiljø med gode kolleger præget af faglighed, tillid og samarbejde
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejde nogle dage
  • Mulighed for kompetenceudvikling

Det praktiske

Hvis du har læst med så langt, må du være interesseret i at høre mere. Så har du spørgsmål eller generelt bare lyst til at vide mere, så lad os tale med hinanden.
Sekretariatsleder Line Dueholm vil med glæde tage en snak med dig på telefon 72 49 66 32. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og du vil blive ringet op, når det er muligt.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer men med mulighed for nedsat tid hvis det ønskes.

Tiltrædelse den 1. august 2025.
Løn efter gældende overenskomst.
Vi gør opmærksom på, at i forbindelse med ansættelse vil vi indhente børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist og samtaler

Er du interesseret, så send din ansøgning, cv og andre relevante dokumenter senest den 12. juni 2025.
Vi forventer, at du i din ansøgning beskriver, hvilke(t) af de tre opgaveområder, du søger inden for. Vi glæder os til at modtage det.

1. samtale forventer vi at afholde den 18. juni 2025. En evt. 2. samtale vil blive afholdt den 23. juni 2025.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum én reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.