Brænder du for jura og har du mod på at bidrage til håndteringen af sager med højt konfliktniveau? Så har vi måske studiejobbet til dig.
I Sekretariatet for Børn og Unge søger vi en engageret og ansvarsbevidst jurastuderende til et spændende og meningsfuldt studiejob. Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø, hvor vi arbejder tæt sammen om komplekse sager med stor betydning for borgerne.
Dine opgaver
Som juridisk studentermedarbejder vil du få en central rolle i håndteringen af henvendelser fra borgere og partsrepræsentanter i udvalgte sager med højt konfliktniveau. Dine opgaver vil blandt andet omfatte
- Modtage og koordinere behandling af henvendelser i samarbejde med socialrådgiver og jurist
- Udarbejde udkast til svar på borgerhenvendelser
- Tovholde og koordinere besvarelse på vegne af centerchef, direktør, udvalgsformand og borgmester
- Administrative opgaver i tilknytning til sagsbehandlingen
Om dig
Vi forestiller os, at du
- Er jurastuderende på 3. år af bacheloren eller i gang med kandidaten
- Har interesse for forvaltningsret og socialret
- Er struktureret, grundig og god til at formulere dig skriftligt
- Trives i en hverdag med mange forskellige opgaver og samarbejdspartnere
- Har lyst til at arbejde med sager, hvor der er meget på spil for de involverede.
Om os
Du bliver en del af Sekretariatet for Børn og Unge sammen med 18 kolleger med stor bredde i vores fagligheder. Teamet består af konsulenter med bred viden inden for udvikling, jura og faglige specialer samt administrative medarbejdere.
Vi understøtter både Center for Sociale Indsatser og Center for Dagtilbud og Skole og vi er særligt optagede af at understøtte sammenhæng for borgere, tilbud og indsatser på tværs af det kommunale børne- og ungeområde.
Vi holder til i et overskueligt åbent kontorlandskab med udsigt over mark og skov, der inviterer til en gåtur i pausen. Vi spiser frokost sammen – enten fra vores gode kantine eller medbragt madpakke. Vi er et team, hvor vi hjælper hinanden, er gode til at komme med og lytte til hinandens forslag, og hvor der er gode udviklingsmuligheder.
Vi tilbyder
- Et studiejob med mening og faglig udvikling
- Et tæt samarbejde med dygtige og engagerede kolleger
- Indblik i den kommunale forvaltning og det politiske niveau
- Fleksible arbejdstider med hensyn til dit studie
- Et mix af fremmøde og hjemmearbejde
Det praktiske
Hvis du har læst med så langt, har du måske spørgsmål eller bare lyst til at vide mere. Teamleder Line Dueholm tager en snak med dig på telefon 72 49 66 32. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og vi ringer dig op, når det er muligt.
Stillingen er på 10-15 timer om ugen, efter aftale.
Tiltrædelse snarest muligt.
Løn efter gældende overenskomst.
I forbindelse med ansættelse vil vi indhente børneattest, da du vil lejlighedsvist kan have din gang i kommunens skoler og dagtilbud. Herudover indhenter vi også straffeattest.
Ansøgningsfrist og samtaler
Er du interesseret, så send din ansøgning, cv og andre relevante dokumenter senest den 9. juni 2025. Vi glæder os til at modtage det.
Vi forventer at holde ansættelsessamtale den 12. juni.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov kommune at du kan oplyse minimun én reference.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetAlle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.