Gå til sidens indhold

Gribskov Kommune

Gribskov Kommune

Virksomhedskonsulent med fokus på arbejdspligt til Gribskov Kommune

Center for Beskæftigelse og Social søger en virksomhedskonsulent, der kan hjælpe borgere godt i gang med arbejdspligten og videre mod ordinær beskæftigelse.

Hvorfor skal du søge stillingen?

Brænder du for at servicere virksomheder, skabe gode match og hjælpe ledige i job – og vil du være med til at omsætte arbejdspligten til meningsfulde forløb for borgere og virksomheder? Så er du måske vores nye virksomhedskonsulent.

Hvad skal du lave?

Din primære opgave bliver at arbejde målrettet med den vedtagne arbejdspligt for jobparate kontanthjælpsmodtagere, samt borgere på S&H-ydelse og overgangsydelse. Det betyder, at du skal etablere virksomhedsforløb, der både opfylder lovkrav og giver borgerne en reel mulighed for at komme tættere på job og selvforsørgelse.
Du skal kunne navigere i lovgivningen og samtidig sikre, at virksomhederne får en god oplevelse og relevante kandidater.
Dine opgaver vil også omfatte andre virksomhedsrettede indsatser efter behov. Du skal derfor være indstillet på at dine opgaver kan ændre og udvikle sig over tid, og du skal være fleksibel ift. dette.

Du bliver en del af vores Virksomhedsservice, hvor vi arbejder tæt sammen med sagsbehandlere og borgere om at finde de gode løsninger – også når der er tale om komplekse udfordringer. Vi arbejder ud fra et fokuseret virksomheds- og borgerperspektiv og med blik for det gode match.

Dine opgaver vil blandt andet være

  • At tilrettelægge, etablere og følge op på beskæftigelsesrettede virksomhedsforløb, hvor du kan balancere overholdelse af lovgivningen og hensynet til borgerne med den gode virksomhedsservice.
  • At bidrage til at borgerne udvikler sig hen imod hel eller delvis selvforsørgelse gennem motivation, støtte og krav.
  • At servicere og udvide vores store virksomhedsnetværk gennem at pleje de gode relationer og etablere nye.
  • At deltage i udviklingen af den virksomhedsrettede indsats og byder ind med gode ideer samt er åben for at skabe dialog om dette.

Hvad skal du kunne?

Det er et krav, at du har erfaring med beskæftigelsesområdet – fx som virksomhedskonsulent eller sagsbehandler i et jobcenter eller hos en anden aktør – og er vant til at arbejde med både borgere og virksomheder. Det vil være en stor fordel, hvis du har et solidt kendskab til LAB-loven, herunder særligt reglerne omkring arbejdspligt.

Derudover lægger vi særligt vægt på at du

  • Er et opsøgende og relations skabende menneske, der kan kommunikere åbent, respektfuldt og fordomsfrit med borgere, virksomheder og kolleger.
  • Trives i en rolle, hvor du både er rådgiver, formidler og opfølger, og du skal kunne jonglere med flere områder og på én gang.
  • Har en seriøs, konstruktiv og troværdig tilgang til dit arbejde og dine omgivelser.
  • Selvstændigt kan planlægge, strukturere og prioritere i din hverdag.
  • Har stærke kommunikative evner – både skriftligt og mundtligt
  • Har gode IT-kompetencer (gerne erfaring med FASIT og Vitas).
  • Er indstillet på, at stillingen også indeholder administrative opgaver.

Hvad med det kollegiale?

Du bliver en del af Virksomhedsservice, hvor vi er i alt 17 virksomhedskonsulenter, en fagkonsulent og en leder. Kendetegnet for afdelingen og centret er en uformel omgangstone med plads til latter og kollegial opmærksomhed, og vi har fokus på at fastholde og udvikle en høj grad af psykologisk tryghed.
I Gribskov kommune lægger vi vægt på et godt arbejdsmiljø og en god omgangstone, og vi forventer at alle byder konstruktivt og positivt ind i samarbejdet og opgaveløsningen. Udover dine nærmeste kolleger vil du få berøringsflader bredt omkring i huset, hvor vi hjælper hinanden i hverdagen til gavn for vores borgere og Gribskov kommune.

Hvad kan vi tilbyde?

  • En stilling i et team med høj faglighed, godt samarbejde og masser af humor
  • En arbejdsplads med mulighed for indflydelse og udvikling.
  • En varieret hverdag med både kontakt til borgere, virksomheder og kolleger
  • Et arbejdsmiljø med fokus på sparring, kollegial støtte og fælles løsninger

Derudover vil vi gerne prale lidt med, at Center for Beskæftigelse & Sociale bor i et nyt administrationshus omgivet af smuk natur.

Når du arbejder hos os, har du bl.a. adgang til

  • Lækker kantine.
  • Gode parkeringsforhold, inkl. pladser med ladestandere til elbiler.
  • Flextid og mulighed for hjemmearbejde.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i jobbet og organisationen.
  • Personaleforening og Velfærdsudvalg med sociale arrangementer og andre aktiviteter.
  • Leje af ferieboliger i Danmark, Sverige og Tyskland.
  • En masse gode kolleger, der glæder sig til at byde dig velkommen.

Det praktiske

Hvis du har læst med så langt, må du være interesseret i at høre mere. Så har du spørgsmål eller generelt bare lyst til at vide mere, så lad os tale med hinanden.

Leder Hanne Panduro-Hess vil med glæde tage en snak med dig på telefon 72 49 65 14. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og du vil blive ringet op, når det er muligt.

Stillingen er på 37 timer.

Løn forhandles individuelt med udgangspunkt i gældende HK- eller DS-overenskomst.

Tiltrædelse hurtigst muligt, og senest den 1. august 2025

Arbejdsstedet vil være Center for Beskæftigelse og Social, og vores fysiske placering er på Østergade 62, 3200 Helsinge.

Ansøgningsfrist og samtaler

Er du interesseret, så send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter senest den 9. juni 2025. Vi glæder os til at modtage det.
1. samtale forventer vi at afholde den 16.  juni og en evt. 2. samtale vil blive afholdt 18. juni 2025.

Det er forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.