Gå til sidens indhold

Gribskov Kommune

Gribskov Kommune

Administrativ medarbejder med flair for drift og udvikling – i kernen af børne- og ungeområdet

Vi styrker vores administrative understøttelse af det samlede børne- og ungeområde og søger derfor en ny administrativ kollega.

Drømmer du om en administrativ stilling, hvor du både har selvstændigt ansvar for faste opgaver, løser driftsopgaver i tæt samarbejde med kolleger og driver den løbende udvikling af vores administrative processer? Så er der en spændende rolle til dig i et team med stærkt kollegaskab.

Et stærkt fællesskab og gode rammer

Du vil sammen med to administrative kolleger, en kontorelev og en praktikant, varetage administrative opgaver på det samlede 0-18 års område: Det sociale børne- og ungeområde, sundhedsplejen, det specialpædagogiske og tidligt forebyggende område, uddannelsesvejledning og tværgående opgaver på skole- og dagtilbudsområdet.

Du bliver en del af Sekretariatet for Børn og Unge sammen med i alt 18 kolleger med stor bredde i vores fagligheder. Teamet rummer også konsulenter og fagspecialister og vi er særligt optagede af at understøtte sammenhæng for borgere, tilbud og indsatser på tværs af det kommunale børne- og ungeområde.

Vi arbejder i et lyst og åbent kontormiljø med udsigt til mark og skov. Vi er gode til at hjælpe hinanden i opgaverne og interessere os for hinanden som kolleger.

Opgaver med mening og variation

Du får godt mix af faste større opgaver, som du har ansvaret for, udvikling og bidrager sammen med kollegerne til at løse de løbende administrative opgaver som håndtering af borgerhenvendelser, sagsåbning, opdatering af hjemmeside, bestillinger og indkøb på kommunens indkøbsaftaler mv.
Vi har brug for en kollega med blik både for optimering og forbedring af kvaliteten for ledere og kolleger vi samarbejder med, og for børn, unge og familier.

Du får en særlig rolle i at udvikle dér hvor løsningerne skal virke. Så du skal have blik for lette og meningsfulde arbejdsgange, de nye muligheder i automatisering, AI og chatbot og for at gå nysgerrigt til opgaven og dialog med de ledere, kolleger og borgere.

Dine faste opgaver vil blandt andet være

  • Kursusadministration
  • Systemadministrator for bl.a. Aula med brugeroprettelser og -kontrol og hjælp til de lokale nøglepersoner i skoler og dagtilbud
  • Tovholder for elevbefordring
  • Økonomisk administrative opgaver

Dine udviklingsopgaver vil blandt andet være

  • Udbrede anvendelsen af nye muligheder og automatisering i vores sagsbehandlingssystem SBSYS og Outlook. Du vil indgå i flere tværgående netværk med kolleger og IT om opgaverne.
  • Udbrede anvendelsen af AI i samarbejde med teamets pædagogiske it-konsulent, eksempelvis opbygge og vedligeholde en chatbot til at besvare dagtilbud og skolers spørgsmål til Aula-administration.
  • Udvikle og afprøve nye løsninger til befordring af elever med særlige behov, der ikke kan benytte skolebus, for at styrke kvaliteten i og lette administration af ordningerne.

Det er afgørende for os at du

  • Har en kontor- eller administrationsuddannelse.
  • Er ferm til og har lyst til at arbejde med en bred vifte af it-systemer.
  • Kan få øje på, hvor der er potentiale for forbedring og optimering.
  • Trives med at oplære kolleger i nye løsninger og formidle både i skriftlige vejledninger og gennem oplæg i små og store forsamlinger.
  • Er struktureret og god til selvstændigt at tilrettelægge dit arbejde.

For at lykkes godt i opgaven, er det en fordel, hvis du kender det kommunale børne- og ungeområde, har administrativ erfaring og har erfaring med at arbejde med design thinking.

Det praktiske

Hvis du har læst med så langt, har du måske spørgsmål eller bare lyst til at vide mere. Teamleder Line Dueholm tager en snak med dig på telefon 72 49 66 32. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og vi ringer dig op, når det er muligt.

Stillingen er på 30-37 timer efter aftale.
Tiltrædelse snarest muligt eller senest den 1. august 2025.
Løn efter gældende overenskomst.

I forbindelse med ansættelse vil vi indhente børneattest, da du vil lejlighedsvist vil have din gang i kommunens skoler og dagtilbud. Herudover indhenter vi også straffeattest.

Ansøgningsfrist og samtaler

Er du interesseret, så send din ansøgning, cv og andre relevante dokumenter senest den 22. maj 2025 kl. 15.00. Vi glæder os til at modtage det.

1. samtale forventer vi at afholde den 26. maj. En evt. 2. samtale vil blive afholdt den 28. maj 2025.

Det er en forudsætning for ansættelse i GRibskov Kommune, at du kan oplyse minimum én reference. 

 

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.