Vi opnormerer
igen! Vil du være med? Vi søger snarest muligt to socialrådgivere/socialformidlere til Børne- og Ungerådgivningen, der brænder for arbejdet med børn og unge i udsatte positioner i alderen 0-18 år.
Stillingerne er på 37 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat senest den 1. august 2025 – eller deromkring.
Begge stillinger er er placeret i vores børneteam, men arbejdet er med to forskellige målgrupper. Den ene børne- og ungerådgiver skal primært varetage målgruppen med udfordringer indenfor det sociale, hvor den anden børne- og ungerådgiver primært skal varetage målgruppen med funktionsnedsættelser.
Børne- og Ungerådgivningen
Børne- og Ungerådgivningen er del af et sammenhængende 0-18 års område og er organiseret i en fælles afdeling; Familierådgivningen, hvori der er to afdelinger. I den ene afdeling, Forebyggelse og afklaring, er vores Dagvagt placeret, der tager imod alle underretninger og henvendelser. I denne afdeling arbejdes der også med forebyggende konsultative indsatser i almen og med handicapkompenserende ydelser. I den anden afdeling, Børne- og Ungerådgivningen, hvor disse to stillinger er placeret, er vores Børneteam ca. 0-13 år, vores Ungeteam ca. 14-23 år og vores Anbringelsesteam samlet. Børne- og Ungerådgivningen er organiseret med en fælles leder og tre koordinatorer.
Vi er et hold med store ambitioner for at skabe en god arbejdsplads med høj faglighed og et godt arbejdsmiljø. Vi er et hold med masser af energi, gode arbejdsprocesser, velfungerende arbejdsgange og med fokus på et stærkt samarbejde med barnet, den unge og familien. Vi er også rigtig godt i gang med implementeringen af Barnets Lov, hvor vi arbejder endnu tættere på børnene, de unge og deres familier. Og endelig er vi en afdeling, der også gerne vil fokusere på det gode arbejdsmiljø, gode kollegafællesskaber og et godt arbejdsfællesskab om opgaven.
I Gribskov Kommune arbejder vi på tværs af afdelinger og centre, fordi vi ønsker at møde borgeren med en tæt koordineret indsats. Du vil derfor opleve, at du skal arbejde sammen med mange samarbejdspartnere, og at du vil kunne få lov til at “tænke ud af boksen” i f.t. at skabe gode lokale løsninger for vores børn og unge. Vi arbejder efter Signs of Safety, og vi er i gang med at blive endnu skarpere på anvendelsen af ICS samt koblingen af de to tilgange. Vi anvender fagsystemet DUBU.
Det her skal du arbejde med
- Børn i alderen ca. 0-13 år og deres forældre/samarbejdspartnere
- Udarbejdelse af §19 afdækninger og §20 undersøgelser efter Barnets Lov
- Udarbejdelse af handleplaner i henhold til bestemmelserne i Barnets Lov
- Etablering af og opfølgning på støttende indsatser jf. Barnets Lov
- Netværksmobilisering, herunder brobygning til lokale fællesskaber f.eks. frivillige
- Koordinere det tværfaglige samarbejde på tværs af lovgivninger og fagligheder, f.eks. skoler, dagtilbud, familiekonsulenter, kontaktpersoner, psykologer
- Tæt håndholdt opfølgning på barnets sag, så der sikres progression og flow i barnets og familiens forløb
- Koordinering af eksterne møder med borgere og samarbejdspartnere, hvor det er vigtigt, at du har kørekort. Du vil have mulighed for at booke en bil på arbejdspladsen
- Signs of safety, ICS og fagsystemet DUBU
Det her skal du også arbejde med, hvis du er interesseret i stillingen indenfor handicapkompenserende indsatser
- Hjælp og støtte til børn og unge 0-18 år med funktionsnedsættelser og deres familier efter Barnets Lov kap 8 (dog ikke merudgiftsydelse og tabt arbejdsfortjeneste, som varetages i et andet team).
Der er fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen og på at udvikle en praksis, der sikrer det bedst mulige flow i barnets/den unges sag på vej mod uddannelse/beskæftigelse og et selvstændigt voksenliv.
Vi tilbyder
- En tillidsbaseret arbejdsplads med store ambitioner for gode faglige løsninger, som du kan få mulighed for at forme i et fællesskab med dine kollegaer og ledelsen
- En arbejdsplads med en flad struktur, hvor der i høj grad er mulighed for medindflydelse både i det daglige arbejde samt i forhold til de afgørelser, vi træffer
- Tværfaglig og monofaglig sparringsgruppe med kompetente kollegaer med fokus på bl.a. kvalitet og ensartethed i sagsbehandlingen
- Tæt tværfagligt samarbejde med samarbejdspartnere
- Et stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte
- Supervision sammen med kollegaer i teamet med ekstern supervisor
- Fleksibel arbejdstid, hvilket bl.a. vil sige, at der er gode muligheder for planlægning af hjemmearbejdsdage, når driften kalder på dette
- Mulighed for mentorstøtte, hvis du er nyuddannet
- Et stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte
restiller os, at du
- Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
- Har interesse for og gerne erfaring fra det specialiserede børne- og ungeområde
- Har erfaring fra andre fagområder, som du med fordel kan tænke ind i området
- Ser barnet/den unge, familien og netværket, som de vigtigste samarbejdspartnere
- Tror på at børne- og ungefællesskaber, f.eks. skole, uddannelse og beskæftigelse er vigtige fællesskaber, der skal understøtte barnets/den unges vej mod et selvstændigt voksenliv
- Har lyst til at arbejde sammen med en bred vifte af fagligheder
- Kan arbejde selvstændigt og struktureret og anvende faglige metoder og tilgange eller er indstillet på at lære det
Om os
Familierådgivningen er organiseret under Center for Sociale Indsatser. Vi er organiseret i en afdeling med myndighedssagsbehandling. I samme Center er PPR, Sundhedsplejen og Familieindsatsen organiseret. Vi arbejder på tværs af afdelinger og centre i kommunen, bl.a. med skoler/dagtilbud, sundhedsplejen, uddannelsesvejledere, SSP og med voksenområdet.
Vi lægger vægt på en hverdag præget af kollegial opmærksomhed, godt humør og engagement. Du bliver en del af en afdeling, som består af både erfarne og mindre erfarne kollegaer. Du får gode muligheder for selv at planlægge din arbejdsdag, og kan du lide at arbejde tværfagligt, er Gribskov Kommunes Familierådgivning et godt valg. Vi arbejder i en teamstruktur med en høj grad af teamansvar.
Vi har til huse i en helt ny administrationsbygning tæt på Helsinge Station, handelsbyen og en smuk natur.
Det praktiske
Du har læst med så langt og er måske interesseret i at høre mere. I så fald så kontakt leder af børne- og ungerådgivningen Christina Hoegh Wollesen på telefon 72 49 64 45, faglig koordinator for Børneteamet Susanne Hjelgaard Jensen på tlf. 72 49 61 65 eller faglig koordinator for Channe Rohde på telefon 72 49 73 95.
De to stillinger er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse den 1. august 2025 – eller deromkring.
Du ansættes efter gældende overenskomst på området (DS eller HK).
Vi gør opmærksom på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.
Ansøgningsfrist og samtaler
Er du interesseret, så send din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter senest den 10. juni 2025 kl. 23:59.
Vi forventer at afholde 1. samtale den 20. juni 2025 og 2. samtale den 23. juni 2025.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum én reference.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetAlle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.