Gå til sidens indhold
Billedet viser Thisted Kommune i en given situation. Klik for at gå til Thisted Kommune forside.

Socialfaglig konsulent til Social- og Seniorsekretariatet

Brænder du for at arbejde med socialfaglig kvalitet og udviklingsprocesser? Og trives du i spændingsfeltet mellem at være fagligt fyrtårn og at være overordnet proces- og projektleder? Så er du måske vores nye kollega?

Du vil blive tilknyttet Social- og Seniorsekretariatet, som bl.a. arbejder med faglig kvalitet og udvikling inden for fagområderne Ældre og Træning samt Handicap og Socialpsykiatri. Som socialfaglig konsulent vil du primært løse opgaver indenfor fagområdet Handicap og Socialpsykiatri, hvor vi lige nu bl.a. arbejder med implementering af et fælles fagligt fundament og tilknyttet dokumentationspraksis. Det medfører flere opgaver med at sikre et godt fremtidigt fundament for området, herunder også at videreudvikle på kvalitet i de socialfaglige indsatser og metoder på tværs.

Vi søger derfor en socialfaglig konsulent, der kan stå i spidsen for implementering og forankring af socialfaglige indsatser, metoder og dokumentationspraksis. Du vil få et alsidigt job med fokus på udvikling og kvalitetsarbejde.

Jobbet omfatter bl.a.

  • Projekt- og procesleder på socialfaglige indsatser.
  • Projektleder på dokumentationsindsatser i omsorgssystemet Cura, herunder videre implementering og forankring af den nye voksenudredningsmetode (VUM 2.0) og Fælles Faglige Begreber (FFB).
  • Koordinator for Socialfagligt Netværk bestående af Cura-superbrugere og fagkoordinatorer i Handicap og Socialpsykiatri.
  • Systemadministration i Cura, herunder telefonisk support, i samarbejde med to kollegaer.
  • At være på forkant med udviklingen inden for socialfaglige og pædagogiske metoder og bringe ny viden i spil i relevante fora samt følge op på socialfagligt tilsyn.
  • At indsamle, bearbejde og præsentere data.
  • At udarbejde skriftlige materialer af høj kvalitet.

Dine kompetencer

Vi søger dig, der kan genkende dig selv i følgende
  • Har en relevant socialfaglig uddannelse og gerne erfaring med konsulent- og projektarbejde.
  • Er analytisk stærk og fortrolig med formidling på flere niveauer.
  • Har teknisk flair og forstår hurtigt nye it-systemer.
  • Trives med en omskiftelig hverdag og kan navigere i en politisk styret organisation.
  • Er en holdspiller, der inviterer til og tager ansvar for samarbejde på tværs.

Mange af dine opgaver vil være centreret omkring eller i tilknytning til omsorgssystemet Cura, og det vil derfor være en fordel, at du har erfaring med Cura samt erfaring med systemadministration.

Vi tilbyder

Vi tilbyder en organisation i udvikling, hvor der er stor indflydelse på eget område og mange samarbejdspartnere. Konkret kan vi tilbyde
  • Stor indflydelse på eget arbejdsområde.
  • Et job inden for et område præget af aktuelle udviklingstiltag.
  • Engagerede og fagligt dygtige kolleger.
  • Et job med mange samarbejdsrelationer, herunder samarbejde med fagchef, områdeledere, tilbudsledere, superbrugere, fagkoordinatorer og andre nøglemedarbejdere.
  • Et tillidsbaseret arbejdsmiljø, hvor dialog vægtes højt.
  • Fleksibel arbejdsplads i forhold til arbejdstid- og sted.

Om organisationen

Social- og Seniorsekretariatet består af fire teams: et konsulentteam, et administrativt team, et uddannelsesteam samt et kvalitetsteam. Du vil blive tilknyttet kvalitetsteamet, men vil have et tæt samarbejde med kollegaerne i de øvrige teams.

Du vil i stillingen referere til sektionsleder af Social- og Seniorsekretariatet, men vil have et tæt samarbejde med teamkoordinator for kvalitetsteamet, der har den faglige ledelse i teamet, og som sikrer den daglige koordinering af opgaver.

Din ansættelsesmæssige tilknytning vil være hos Social- og Seniorsekretariatet på rådhuset i Thisted, men du skal forvente at deltage i og afholde aktiviteter i hele kommunens geografiske område. Det forventes derfor, at du har kørekort og adgang til egen bil.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på 37 timer.
Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om lokal løndannelse.

Yderligere oplysninger

Henvendelse vedr. stillingen sker til sektionsleder Nicolaj Bendix Borregaard på telefon 21 31 89 24 eller mail nbb@thisted.dk.

Ansøgningsfrist

Onsdag den 18. juni 2025 kl. 8.00
Samtaler forventes afholdt mandag den 23. juni 2025.

Tiltrædelse

Den 1. august 2025 eller hurtigst muligt derefter.