Har du lyst til at stå i spidsen for en nyetableret afdeling med yderst kompetente og engagerede medarbejdere, som i høj grad er selvstyrende og fagligt ansvarlige for egen opgaveløsning? Sundhedscentret er i gang med at implementere en ny organisering og i den forbindelse kommer vi til at mangle en dygtig daglig leder, der har erfaring med tværfagligt samarbejde og ledelse af flere faggrupper.
Hvem er vi
Vi er en afdeling med 3 fysioterapeuter, 2 ergoterapeuter, 1 kriminolog, 1 medarbejder med en kandidat i socialt arbejde og 14 sundhedsplejersker. Afdelingen har en bred opgaveportefølje fordelt i tre selvstændige teams:
Børn og bevægelse
- Genoptræning, Vederlagsfri fysioterapi og vedligeholdelsestræning af børn og unge.
- Forebyggende sansemotoriske indsatser til børn og unge.
Rådgivning af unge
- Forebyggende indsatser primært på skolerne for forebyggelse nikotin, alkohol og rusmidler.
- 3-årig projekt finansieret af Sundhedsstyrelsen med formål at udvikle indsatser til at rekruttere og behandle nikotinafhængighed blandt unge.
- Anonym ungerådgivning.
Sundhedspleje
- Spæd- og småbørnssundhedsplejen.
- Skolesundhedsplejen.
Der er forventninger om et tæt samarbejde med vores kommunale kollegaer i bl.a. Center Børn og unge og Center Familie og Handicap.
Afdelingen er en del af det nye samlede Sundhedscenter som udover ovenstående opgaver også løser følgende opgaver: Genoptræning og vedligeholdende træning til voksne og ældre, rehabilitering til borgere med en kronisk sygdom, rusmiddelbehandling, forebyggende hjemmebesøg, kostfaglige indsatser samt flere andre forebyggende indsatser. Der er tætte kollegaer i sekretariatet sundhed, kultur og fritid, hvor der arbejdes med administrative og udviklingsmæssige opgaver på både sundhed-, kultur- og fritidsområdet. Du kommer til at referere til Funktionsleder af Sundhedscentret, som du vil få et tæt samarbejde med, da opgaver og medarbejdere på tværs af den nye organisering er gensidig afhængige.
Ledelsesopgaven
Den primære ledelsesopgave bliver at sikre en faglig stærk og stabil drift i et tæt samarbejde med medarbejdere og den øvrige ledelse i Sundhedscentret. Den nye organisering bygger på en klar forventning om et stærkt ledelsesfællesskab, hvor vi går i takt og vi tror på at den gensidige afhængighed er med til at øge kvaliteten.
Vi har følgende forventninger
- Vedholdende i opdyrkelsen af tværgående faglige relationer og dygtig til at opspore relevante faglige nybrud uden for kommunen vedrørende disse fagområder.
- Kender til muligheder og udfordringer i en politisk styret organisation.
- Strategisk og organisatorisk indblik og overblik.
- Forståelse for de forskellige opgaver og behov i de tre forskellige teams.
Og måske det vigtigste i denne ledelsesopgave
- At kunne prioritere og dosere dit ledelsesfokus ud fra en hensigtsmæssig balance mellem de tre teams, mellem andre afdelinger i sundhedscenteret, op og ned i kommunen og ud af kommunen
- At kunne skabe overblik over opgaverne og være struktureret i styringen mod løsningen af dem.
- At kunne prioritere og facilitere mindre forandringsprocesser hele vejen fra start og til den fulde implementering
- At kunne udstikke en retning og skabe opbakning hertil, samt kunne kommunikere klart og tydeligt herom.
Ledertype og baggrund
Som daglig leder er der klassiske ledelsesopgaver vedrørende personaleledelse i forhold til MUS, sygefravær, kørsel, arbejdstilrettelæggelse og sikring af rette kompetencer til løsning af opgaverne. Men vi leder også efter et menneske med nogle specifikke personlige egenskaber og kompetencer
Vores forventninger til dine kompetencer og faglige drive
- At du har en sundhedsfaglig baggrund gerne med erfaringer inden for sundhedsfremme og forebyggelse.
- At du har erfaring med ledelse, måske på klassisk vis men kan også være ifbm. fx projektledelse eller via tæt samarbejde med ledere fx i MED eller som TR eller som faglig koordinator eller tovholder. Lederuddannelse bifaldes.
- At du har interesse i at arbejde med åben, reflekteret, nysgerrig og transparent ledelsesstil, gerne kombineret med en lederuddannelse.
- At du er ambitiøs på områdernes vegne og har øje for den faglige udvikling og det tværfaglige arbejde.
- At du har fokus på et respektfuldt og effektivt samarbejde med de forskellige faggrupper i Sundhedscenteret og i det tværgående samarbejde.
Personlige egenskaber
- At du har modet og handlekraft til at træffe beslutninger og står ved de beslutninger, der træffes og samtidig reflekterer over medarbejdernes faglige betragtninger og perspektiver
- Kan motivere og kommunikere med tydelighed og samtidig udvise empati
- Besidder gode samarbejdsevner og har en anerkendende og konstruktiv tilgang kombineret med et positivt menneskesyn
- Er synlig og nærværende og udviser et godt humør.
- Rummer både den rå og handlekraftige power og den tillidvækkende og eftertænksomme ro, og en sund vurdering af om hvornår en situation skal udsættes for enten handling eller eftertænksomhed.
I denne er stilling skal man kunne holde mange bolde i luften og kunne skifte mellem mange kasketter. Man skal have og kunne trække på de rette kompetencer, dosere sine ressourcer og ikke være bange for at sætte sig selv i spil og bruge sin personlige egenskaber til at skabe både ro og tillid samt fremdrift og resultater.
I Sundhedscentret har vi fokus på værtskab og psykologisk tryghed, og dette skal en ny daglig leder være med til at understøtte og arbejde videre med.
Ansættelse af ny daglig leder for Børn- og Ungeområdet i Sundhedscentret er et led i sidste step ind i en ny organisering, vi påbegyndte implementeringen af i januar 2024. I sommeren 2024 flyttede vi ind i et nyt dejligt fælles hus hvor alle medarbejderne blev samlet under samme tag.
Vil du vide mere…
Så står vores funktionsleder gerne til rådighed, det er uanset om du har uddybende spørgsmål eller er nysgerrig på Rebild Kommune som arbejdsplads. Kontakt Funktionsleder Janne Møller Olesen på telefon 99 88 92 14.
På
www.rebild.dk/sundhedscenter finder du information om Sundhedscentret samlede tilbud.
Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. Vi håber, at du kan være klar til at tiltræde stillingen den 1. februar 2025.
Ansøgningsfrist
Torsdag den 21. november 2024 kl. 12.00
Første samtale finder sted tirsdag, den 3. december 2024. Efter første samtalerunde udvælges kandidater til en anden samtale, der finder sted tirsdag den 10. december 2024. Alle kandidater, der indkaldes til anden samtalerunde, skal være indstillet på at gennemgå en kompetenceprofil og få en tilbagemelding fredag, den 6. december 2024. Det betyder, at de kandidater der går videre til 2. runde skal afsætte ca. 60 min inden torsdag den 5. december kl. 9.00 til udfyldning af kompetenceprofil.
Der vil blive indhentet referencer efter nærmere aftale.
Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune