Vil du være med til at skabe struktur og kvalitet i det nære sundhedsvæsen – med udgangspunkt i Ældrelovens værdier?
Om rollenSom koordinator, er du en nøgleperson i aftenvagtsteamet. Du sikrer professionel koordinering, effektiv vagtplanlægning og sammenhængende borgerforløb med afsæt i Ældrelovens tre bærende værdier:
- Selvbestemmelse – borgerens ønsker og livssituation er udgangspunktet.
- Tillid til medarbejderen – fagligt råderum og ansvar.
- Borgernær ledelse og helhedspleje – tæt samarbejde med borger, pårørende og tværfaglige teams.
Din indsats skaber forudsigelighed og kontinuitet for borgerne – og et godt arbejdsmiljø for kollegerne.
Dine primære opgaver - Udarbejde og tilpasse kørelister for aftenvagten.
- Lave vagtplan for ca. 44 medarbejdere og indkalde timelønnede ved behov.
- Forberede og deltage i overlevering til dag- og aftenvagt, især ved nye/komplekse borgere.
- Koordinere og samarbejde på tværs af huset, for sikring af høj kvalitet og sammenhængende borgerforløb
- Læse og handle på advis og korrespondancer fra visitation, sygehuse og læger.
- Sikre planlægning af APV hos nye borgere og ved ændret funktionsniveau.
- Sikre Planlægning efter vores Pejlemærker: Sikkerhed/Kvalitet/Levering og Effektivitet
- Tænker vores SPOR som et naturligt støttesystem I hverdagen.
Vi forventer, at du… - Er uddannet social- og sundhedsassistent/sygeplejerske med min. 3 års erfaring, heraf 1 år i Hjemme- og Sygeplejen eller kommunal ansættelse.
- Har indsigt i visitation, SEL-ydelser og delegering af sundhedslovsydelser.
- Arbejder struktureret og har fagligt/tværfagligt overblik.
- Har indgående kendskab til Ældreloven, Serviceloven og Sundhedsloven og kan omsætte dem i praksis.
- Er stærk i kommunikation, samarbejde og har en borgerorienteret tilgang med fokus på rehabilitering og velfærdsteknologi.
- Bidrager til økonomisk ansvarlighed og et godt arbejdsmiljø.
Vi tilbyder - En arbejdsplads med høj faglighed, stærkt samarbejde og fokus på kerneopgaven.
- En funktion med stor selvstændighed og mulighed for at præge udviklingen.
- En engageret og passioneret aftenvagtsgruppe
- Et engageret koordinator team, hvor struktur og nytænkning er i centrum.
- Stærkt samarbejde på tværs af ledere og koordinatorer
Ansættelse: 37 timer | Tiltrædelse: 1 Marts 2026, eller efter aftale
Arbejdstid: Hverdage kl. 6.30–17.00
Ansøgningsfrist: d. 18/1-2026
Forventet samtaler d. 22/1-2026
AnsættelsesvilkårLøn i henhold til gældende overenskomst mellem faglig organisation og Sønderborg Kommune.
Kontakt: Distriktsleder Pernille Koch Elneff, mobil 27 90 51 23, mail peel@sonderborg.dk for yderligere oplysninger og funktionsbeskrivelse.
Vil du være med til at omsætte Ældrelovens værdier til praksis og skabe struktur i det nære sundhedsvæsen? Så send din ansøgning – vi glæder os til at høre fra dig!
Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse
Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.
Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.
Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag
Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk