Gå til sidens indhold

Sønderborg Kommune

Sønderborg Kommune

Barselsvikar til Myndighed Social, Omsorg og Udvikling

Barselsvikar til Myndighed Social, Omsorg og udvikling.

Vi har et ledigt barselsvikariat som socialfaglig rådgiver i vores voksenteam.
Stillingen er på 37 timer pr. uge og med tiltrædelse den 1. januar 2026.

Brænder du for myndighedsarbejdet med socialt udsatte borgere og borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse? Har du lyst til at arbejde i en afdeling på socialområdet, hvor udvikling er en del af hverdagen? Trives du med både at arbejde selvstændigt og som en del af et team?
Så skal du søge et job hos os.

Hvem er vi:
Her i afdelingen lægger vi vægt på at sætte borgeren forrest og sammen med borgeren finde de bedst mulige løsninger i ofte komplekse situationer. Det gør vi ved at forbinde den gældende lovgivning med en høj faglighed og en økonomisk ansvarlig styring.

I myndighed social har vi socialfaglige rådgivere, der har en social- og/eller sundhedsfaglig baggrund som socialrådgiver, sygeplejersker og ergoterapeut ligesom vi har en administrative medarbejder.

Der eksisterer et godt og løsningsorienteret samarbejde både internt i afdelingen på tværs af de enkelte teams, men også i forhold til andre afdelinger og tilbud, i og uden for kommunen.

Vi benytter primært Voksenudredningsmetoden VUM i det daglige arbejde med borgersagerne, hvor fokus er på at fremme den enkelte borgers muligheder for at udvikle og klare sig selv. Vi har fokus på recovery-orientereret rehabilitering.

Afdelingen lægger stor vægt på læring, både med understøttelse fra eksterne tilbud, men også intern læring via læringsmøder, sparring og gensidig udveksling af erfaring fra komplekse sagsforløb.

Din primære opgave er sagsbehandling, hvor det skriftlige arbejde udgør største delen. Herunder blandt andet følgende opgaver:
  • udarbejde funktionsudredninger
  • træffe afgørelser
  • indstille til visitationsudvalg
  • foretage opfølgninger, tilsyn og revurderinger
  • rådgive og vejlede borgere og samarbejdspartnere.

Vi vægter et tæt samarbejde med vores udførere på botilbud og støtte kontaktpersoner med flere, hvorfor vi er i en proces, hvor vi skal mere ud på vores botilbud.

Lovgrundlaget er især servicelovens §§ 84, 85, 97, 98,103,104,107, 108, 110 og almenboliglovens § 105.

Hvem er du?
Vi forventer, at du som vores nye kollega, har følgende kompetencer og kvalifikationer:
  • har en relevant socialfaglig eller sundhedsfaglig uddannelse
  • har erfaring med myndighedsområdet/ specialområdet og arbejdet med udsatte borgere
  • har empati og formår at tage udgangspunkt i borgernes ressourcer, håb og drømme
  • er i stand til at strukturere dine arbejdsopgaver i en hverdag, hvor du arbejder i flere sager på samme tid
  • er omstillingsparat og villig til at ændre i dine prioriteringer, hvis situationen kræver det
  • du kan lide og prioriterer at arbejde tværfagligt
  • har gode kommunikative egenskaber i både skrift og tale
  • bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø i afdelingen
  • har gode it-kundskaber. Afdelingens primære it-redskab er CURA.
  • har kørekort.

Vi kan tilbyde:
  • kollegaer, der vægter høj faglighed i arbejdet
  • en grundig oplæring efter et fastlagt introduktionsprogram og mentorordning.
  • et spændende job med udfordrende og afvekslende opgaver
  • en afdeling, som har fokus på at optimere og udvikle arbejdsprocesserne i forhold til løsning af kerneopgaven og sikre høj kvalitet i opgaveløsningen
  • en afdeling hvor arbejdsmiljøet er i fokus og med en afslappet og humoristisk tone.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte socialfaglig rådgiver Mette Friis på telefon 27 90 70 54 eller afdelingsleder Karina Edberg Lüthje på telefon 27 90 57 10.

Ansøgningsfristen er den 13. november 2025.
Ansættelsessamtaler afholdes den 18. november 2025.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende aftale med den faglige organisation.
Såfremt du tilbydes stillingen, tages der forbehold for indhold i straffeattest.


 


Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse

Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund. 
 
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement. 
 
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
 
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.

Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads. 
 
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid. 

 

Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag

Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk