Drømmer du om at blive en del af et team, der arbejder rehabiliterende og støtter borgerne i at forfølge deres håb og drømme? Så er du måske vores nye kollega.Derfor er der nu en chance for dig, der ønsker et job, hvor du:- gør en pædagogisk forskel for voksne med funktionsnedsættelser.
- med din arbejdslyst- og viden bidrager til den pædagogiske ramme for oplevet livskvalitet.
- bliver en vigtig aktør i vores gruppe.
- kan lide hverdagsfri.
- har muligheden for at bidrage til et spændende og udviklende job på Botilbud Alléen.
Botilbud Alleen ligger i naturskønne Gråsten og er hjem for 8 borgere med varigt nedsat funktionsevne. Her møder du mennesker med forskellige diagnoser – bl.a. inden for autismespektret, Prader-Willi syndrom, epilepsi og psykisk sårbarhed. Borgerne har brug for støtte i både personlige og praktiske gøremål, og vi arbejder med en helhedsorienteret tilgang, hvor sundheds- og socialfaglig støtte er en naturlig del af hverdagen.
Hos os er faglighed ikke bare et ord – det er noget, vi leverer. Vi arbejder målrettet med metoder som KRAP, som giver os stærke pædagogiske værktøjer til at støtte borgerne i deres udvikling. Vores tilgang er både rehabiliterende og vedligeholdende, og vi tager altid udgangspunkt i den enkelte borgers behov, ressourcer og ønsker.
Vi tror på, at velfærdsteknologi kan være med til at skabe frihed og selvstændighed – og vi bruger det aktivt som en del af vores hverdag. Samtidig har vi fokus på høj faglig kvalitet, og vi arbejder tværfagligt for at sikre, at indsatsen omkring borgeren er helhedsorienteret og meningsfuld.
I perioden 2022 – ’25 arbejder vi med 6 SPOR i forvaltningen Omsorg og Udvikling. På Botilbud Alléen arbejder vi særligt med sporene, ” Tro på borgerens udvikling”, ” Borgeroplevet kvalitet” samt ” Kompetente medarbejdere og attraktive arbejdspladser”
Vi forventer, at du:- Har en pædagogisk eller anden relevant socialfaglig uddannelse, fx ergoterapeut, fysioterapeut, SSA.
- Er en holdspiller, der kan samarbejde om at løfte kerneopgaven med borgeren i centrum.
- Er nysgerrig på målgruppen og trives i et miljø, hvor alternativ og udadrettet adfærd kan forekomme.
- Kan yde støtte til personlig pleje og hygiejne med respekt og faglighed.
- Arbejder selvstændigt og handlekraftigt, og er loyal over for fælles beslutninger og retningslinjer.
- Kan formidle din faglighed klart – både mundtligt og skriftligt.
- Bidrager aktivt og konstruktivt til fællesskabet og den gode kollegakultur.
- Har kørekort.
Til gengæld tilbyder vi:- Intro til arbejdet, så du får en tryg og god opstart.
- Mulighed for deltagelse i faglige metodekurser – tilpasset dine behov.
- Et udviklingsorienteret arbejdsmiljø, hvor fejl ses som en naturlig del af læring.
- Adgang til faglig supervision, relevante kurser og efteruddannelse.
- En arbejdsplads, hvor vi aktivt arbejder med kultur og kommunikation i en anerkendende retning.
- Et stærkt arbejdsfællesskab med fokus på psykologisk tryghed og respekt.
- Tæt dialog med ledelsen og løbende sparring i hverdagen.
Løn- og ansættelsesvilkårVi har 1 ledig stilling på 37 timer ugentligt. Vi kan være fleksible i forhold til ugtl. timetal.
Vi vil gerne, at du starter den 1. november 2025 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er varierende inden for ugens 7 dage, hvor der indgår rådighedsvagter og der planlægges med arbejdstid hver anden weekend.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
For yderligere oplysninger, samt mulighed for en rundvisning, kan du kontakte afdelingsleder Martin Bach Harboe: tlf. 2042 5361 /
mnnn@sonderborg.dk eller områdeleder Dorte Snitgaard Petersen: tlf. 2790 8293 / dspe@sonderborg.dk
Er du klar til at blive en del af vores team og gøre en forskel? Søg nu og vær med til at skabe et meningsfuldt liv for vores beboere.
AnsøgningSend din ansøgning via linket senest tirsdag den 23. september 2025.
Ansættelsessamtaler forventes holdt den 29. september 2025.
Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse
Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.
Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.
Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag
Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk