Brænder du for at skabe udvikling i socialpsykiatrien og har du lyst til at stå i spidsen for et engageret team i unikke omgivelser? Så er du måske vores nye afdelingsleder i Væksthuset ved Den Kongelige Køkkenhave.
Vi søger en visionær og handlekraftig afdelingsleder til at varetage den daglige ledelse af Væksthuset – et tilbud under Socialpsykiatrien i Sønderborg Kommune, der kombinerer beskyttet beskæftigelse, aktivitetstilbud og særligt tilrettelagte ungdomsuddannelser. Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse 1. september 2025 eller snarest derefter.
Om Væksthuset:Væksthuset er forankret i Den Kongelige Køkkenhave ved Gråsten Slot og samarbejder tæt med Slots- og Kulturstyrelsen. Vi er et beskæftigelsestilbud i et stort turistområde og driver henholdsvis butik og café ligesom vi også står for driften af Den Kongelige Køkkenhave. Her skaber vi rammer for læringsforløb, hvor borgere med psykiske udfordringer udvikler sociale og faglige kompetencer gennem meningsfulde aktiviteter i bl.a. café, butik og havearbejde.
Vi arbejder ud fra en rehabiliterende og recovery-orienteret tilgang og anvender KRAP som metode. Vi tager udgangspunkt i at alle mennesker har mulighed for at udvikle sig. Vi tager hensyn og lytter til det enkeltes menneskes drømme og ønsker med udgangspunkt i, at alle mennesker har ret til at bestemme i eget liv. Herigennem arbejder vi med målrettede og tidsbestemte indsatser ud fra den enkelte borgers behov, hvor vi viser valgmuligheder, vejleder og opfordrer borgerne til at tage del egen trivsel og sundhed.
En af dine fornemste opgaver er at sikre, at medarbejdernes kompetencer og ressourcer anvendes optimalt og i levende samspil med borgerne og deres netværk. Som afdelingsleder har du en central rolle i at støtte medarbejderne i at integrere borgernes mål og ressourcer i driften af Den Kongelige Køkkenhave. Køkkenhaven er både en arbejdsopgave og en vigtig turistattraktion i Sønderborg Kommune, som kræver særlig opmærksomhed og omsorg.
Dine opgaver:- Daglig personaleledelse af et tværfagligt team bestående af bl.a. pædagoger, værkstedsassistenter, ergoterapeuter o.a.
- Sikre høj faglig kvalitet og udvikling i de pædagogiske indsatser.
- Samarbejde med interne og eksterne aktører, herunder Slots- og Kulturstyrelsen.
- Bidrage til den overordnede udvikling af socialpsykiatrien i Sønderborg Kommune.
- Understøtte brugen af velfærdsteknologi og innovative metoder.
Vi tilbyder:- En spændende og udviklende lederstilling i naturskønne omgivelser.
- Et stærkt ledelsesteam med sparring og samarbejde.
- En arbejdsplads med fokus på samskabelse, netværk og borgerinddragelse.
- En organisation i bevægelse med fokus på helhedsorienterede indsatser.
- En god og humoristisk atmosfære, hvor grundtonen er i dur.
Vi forventer, at du:- Har erfaring med personaleledelse og kendskab til socialpsykiatrien.
- Erfaring i at arbejde med beskyttet beskæftigelse som del af en turistattraktion er en fordel.
- Er en tydelig og anerkendende leder med gode samarbejdsevner.
- Har en relevant social- eller sundhedsfaglig baggrund.
- Har interesse for pædagogisk udvikling og praktisk arbejde i uderum.
- Er indstillet på at tage en diplomuddannelse i ledelse, hvis du ikke allerede har det.
Løn- og ansættelsesvilkår:I henhold til gældende overenskomst med KL. Ansættelse forudsætter PET-godkendelse.
Ansøgningsfrist: 24. august 2025
Samtaler forventes afholdt: 28. august 2025
Yderligere oplysninger:
Kontakt Konstitueret afdelingsleder Pia Rasmussen på tlf. 2790 3833 eller på mail:
prau@sonderborg.dk eller distriktsleder Teresa Schürmann på tlf. 2790 0261 eller på mail:
tter@sonderborg.dk
Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse
Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund.
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement.
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.
Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads.
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid.
Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag
Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk