Gå til sidens indhold

Sønderborg Kommune

Sønderborg Kommune

To medarbejdere til vejanlæg og trafikplanlægning

To nye medarbejdere til vejanlæg og trafikplanlægning
Der er stor udviklingsaktivitet i Sønderborg Kommune, og vores dagligdag i forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed er fyldt med spændende opgaver. Vi forøger derfor antallet af medarbejdere i afdelingen Anlæg og Infrastruktur, og søger nu to nye kolleger.
Vi vil ikke definere de to stillinger helt på forhånd, for hvis du kan lidt af hvert, så er det måske lige netop din kombination af kvalifikationer og interesser som passer godt ind i afdelingen. Men hovedopgaverne ligger inden for vejanlæg og trafikplanlægning.
Stillingerne har en central placering i forvaltningens arbejde med at realisere anlægsprojekter, skabe trafiksikkerhed og fremkommelighed på vejene, og fremdrift i den øvrige fysiske planlægning.
Du skal kunne omsætte projektideer til virkelighed, med et sikkert greb om tidsplan, teknik, økonomi og proces. Du skal også have en god fornemmelse for, hvordan vores fysiske planlægning skal tage hensyn til trafikale forhold. Dine vurderinger får direkte betydning for hvordan anlæg og trafikafvikling kommer til at se ud.

Om stillingerne
I forhold til trafikplanlægning har vi hovedsageligt følgende opgaver i spil:
  • Vurdering af trafikale løsninger i forbindelse med fysisk planlægning og lokalisering af trafikskabende anlæg
  • Forbedring af eksisterende trafikløsninger på veje og pladser, det vil sige lave forslag til ombygninger eller ændring af vejafmærkning
  • Parkeringsplanlægning
  • Cykelforhold
  • Tovholder for fornyelse af afdelingens forskellige planer for trafikforhold, for eksempel trafiksikkerhedsplan, hastighedsplan og cykelstiplan
  • Trafiktællinger, herunder planlægning, tolkning og konklusioner
  • Besvarelse af henvendelser fra borgere, virksomheder og politiske udvalg om trafikforhold
I forhold til anlæg har vi hovedsageligt disse opgaver i spil:
  • Gennemførelse af anlægsprojekter, hvor du repræsenterer Sønderborg Kommune som bygherre. Du er med helt fra idefasen, og i parløb med kolleger og rådgivere får du ansvar for projektering, myndighedsforhold, udbud, anlæg, tilsyn og aflevering til drift.
  • Udarbejdelse af anlægsoverslag på projektideer
  • Ombygning af veje og pladser i forbindelse med hertugbyen Augustenborg, der søges optaget som UNESCO-verdensarv.
  • Udbygning af overordnet vejnet i forbindelse med etablering af nye bolig- og erhvervsområder
  • Anlæg til klimasikring
  • Udbud og aftaleindgåelse for rådgiver- og entreprenørydelser
  • Udarbejdelse af beslutningsgrundlag til de politiske udvalg

Vi tilbyder
Der er tale om to spændende stillinger som kan tilpasses efter kvalifikationer, og som giver dig mulighed for at skabe synlige resultater med stor offentlig og politisk interesse.
Du får gode muligheder for udvikling af dine faglige og personlige kompetencer via efteruddannelse, læring på jobbet og tillidsfuld sparring med kolleger og andre samarbejdspartnere. Arbejdet i en kommunal, teknisk forvaltning er meget varieret.
Vi har et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø, hvor vi kommer hinanden ved og påskønner kontorfællesskabet. Vi har gode muligheder for fleksibel arbejdstilrettelæggelse.

Hvem forestiller vi os som nye kollegaer?
Vi forestiller os at du har en teknisk uddannelse som fx ingeniør, og at du har erfaring med trafikplanlægning og/eller udførelse af anlæg på vejområdet. Desuden regner vi med at du
  • har erfaring med udbud og aftaleindgåelse med rådgivere og entreprenører
  • har forståelse for den politiske proces i en kommune
  • har et godt kendskab til vejregler og trafikale forhold og kan anvende denne viden som grundlag for anlæg og planlægning
  • trives med hyppig kontakt til borgere, rådgivere og entreprenører
  • er samarbejdsdygtig til alle sider, og bevidst om afdelingens opgave med at få ting til at lykkes via faglig ekspertise og tillidsfuldt samarbejde
  • er dygtig til at formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk
  • til enhver tid har kontrol over økonomien i dine anlægsprojekter og styr på regler og lovgivning bag trafikplanlægningen
  • er en ”problemknuser”, som også trives når hverdagen byder på uventede udfordringer
Hvis du er nyuddannet ingeniør, og har interesse for vejanlæg og trafikplanlægning, så tøv ikke med at sende os din ansøgning.

Hvem er vi?
Anlæg og Infrastruktur bor i rådhusannekset i det centrale Sønderborg, og består af 19 medarbejdere og en afdelingsleder. Vores uddannelsesmæssige baggrunde er blandt andet ingeniører, tekniske assistenter og skov- og landskabsingeniører.
Vores arbejde med anlæg og trafikplanlægning er organiseret i to faggrupper med 3-4 medarbejdere, men det kan sagtens være at du kommer til at arbejde på tværs af disse.
Vi arbejder med planlægning, anlæg og drift af veje, broer, grønne områder, stier, fritidsfaciliteter og kollektiv trafik, og er kommunens myndighed i forhold til vejlovgivningen. Trafiksikkerhed er et gennemgående tema i meget af vores arbejde, og Politiet er en daglig samarbejdspartner for os.
Anlæg og Infrastruktur har et tæt samarbejde med Entreprenørafdelingen, som er kommunens udførende enhed på vejområdet. Entreprenørafdelingen er en del af det nyoprettede Drift og Beredskab Sønderborg.
Vi har naturligvis også et tæt samarbejde med øvrige afdelinger i forvaltningen, som leverer de nødvendige plangrundlag og myndighedstilladelser som er en forudsætning for anlægsprojekterne.
Der er stor offentlig og politisk interesse for de opgaver der løses i Anlæg og Infrastruktur, og derfor er vi meget opmærksomme på at kunne forklare rationalet bag de løsningsforslag vi leverer.
Vi betjener hovedsageligt Teknik-, By- og Boligudvalget samt Natur-, Klima- og Miljøudvalget.

Løn og ansættelsesvilkår
Begge stillinger er fuldtidsstillinger, med tiltrædelse snarest muligt.
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Ansøg stillingen
Ansøgningsfristen er søndag den 24. august 2025 og samtalerne forventes afholdt fredag den 5. september 2025.
Ønsker du at vide mere om stillingen og afdelingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Keld Rysgaard på tlf. 2790 8111, eller på kery@sonderborg.dk.


 


Sønderborg Kommune - en arbejdsplads i verdensklasse

Sønderborg Kommune er et ambitiøst arbejdsfællesskab, hvor vi sammen gør en forskel og skaber et endnu bedre lokalsamfund. 
 
Uanset om du er med til at realisere vores visioner, politiske beslutninger eller leverer kerneydelser af højeste kvalitet tæt på borgerne, bliver du anerkendt for din indsats og dit engagement. 
 
Vi investerer i dig gennem løbende kompetenceudvikling og spot på talentet, så du udvikler dig og når dit fulde potentiale igennem et helt arbejdsliv.
 
Vi har modet til at vende tingene på hovedet i løsningen af både små og store udfordringer. Det giver nye perspektiver og blik for innovative løsninger.

Vi samarbejder tæt med lokale virksomheder for at fremme vækst og grøn udvikling i vores område, hvilket skaber en dynamisk og inspirerende arbejdsplads. 
 
Vi er en arbejdsplads med høj grad af fleksibilitet, som giver plads til både karriere og fritid. 

 

Læs Sønderborg Kommunes personalepolitiske værdier og Ledelsesgrundlag

Læs mere om Sønderborg og gå på oplevelse i lokallivet på www.sonderborg.dk