Gå til sidens indhold
Billedet viser Struer Kommune i en given situation. Klik for at gå til Struer Kommune forside.

Jurist til Intern Service

Brænder du for jura i det sociale og kommunale områder og har du lyst til at indgå i et fagligt stærkt team af jurister i Struer Kommune? Så har vi jobbet til dig….   

Da en af vores dygtige jurister har fået nye opgaver i teamet, søger vi en ny jurist. Struer Kommune er en kommune, hvor der er let adgang til alle i organisationen, og hvor der er en grundlæggende tillid til, at vi alle bidrager med at sikre de bedst mulige løsninger for borgerne. Har du lyst til at blive del af et centralt placeret team i en mindre kommune, hvor nøgleordene for vores løsninger er faglighed, samarbejde, fleksibilitet og engagement – så send os en ansøgning.

Om stillingen

Du kommer til at indgå i opgaveløsningen sammen med vores 3 andre jurister i vores jurateam, hvor du vil bidrage til løsningen af en bred vifte af juridiske opgaver på forskellige arbejdsområder inden for det socialretlige område. Teamets øvrige jurister arbejder desuden med juridiske opgaver indenfor køb og salg af fast ejendom, udfærdigelse af kontrakter, IT-sikkerhed, DPO-funktion m.v.

Det juridiske team understøtter byråd, direktion, centre og afdelinger i, at der forvaltes i henhold til gældende lovgivning. Det daglige arbejde består primært af juridisk rådgivning og vejledning.  Juristerne har hver deres selvstændige fagområder, men der lægges stor vægt på faglig sparring, både med hinanden og i netværk uden for kommunen.

Vores forventninger til dig

Du er uddannet cand.jur. med lyst til, og gerne erfaring med, at arbejde i en politisk ledet organisation. Du har gode formidling- og formuleringsevner, gode samarbejdsevner og forståelse for relationen mellem politikere og administrationen. Du er en teamplayer, der ser muligheder frem for begrænsninger, og du er proaktiv i løsningen af dine opgaver. Den ideelle kandidat har kendskab og erfaring med juraen inden for socialområdet. Har du ikke det, så er vi stadig interesseret i din ansøgning. Det vigtigste for os er, at du er engageret og brænder for jura i det sociale område.

Kort om organisationen og afdelingen

Struer Kommunes organisation er bygget op omkring tre direktører og ni centre, hvor du vil blive placeret i centret Intern Service. Center for Intern Service omfatter områderne Økonomi, Løn og Personale, IT og Digitalisering samt Sekretariat, Jura og Indkøb. I Sekretariat, Jura og Indkøb er vi 9 medarbejdere, som har et bredt og varieret opgavefelt.

Hvad kan vi tilbyde dig

Vi tilbyder et udfordrende og varierende job, hvor du kommer i kontakt med brede og spændende juridiske problemstillinger. Du får dygtige og imødekommende kolleger, som værdsætter et tæt samarbejde, der bygger på en respekt for den enkeltes faglige kunnen. Vi giver gode muligheder for faglig og personlig udvikling – og vi forventer det faktisk.

Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat efter overenskomst og principperne for ny løn.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer.

Yderligere informationer

Hvis du vil høre mere om jobbet, kan du kontakte centerchef Kirsten Løgsted eller e-mail Kirstenloe@struer.dk, eller jurist Emil Bonnerup Christensen på telefon 29 93 27 16 eller e-mail Emilbc@struer.dk.

Frist

Du kan søge stillingen via Struer Kommunes hjemmeside, og fristen er den 6. december kl. 12.00.

Samtaler forventes at blive afholdt 14. december 2021