Gå til sidens indhold

Slagelse Kommune

Slagelse Kommune

Årsvikar (kontorassistent) til udbetaling af kontanthjælp m.v i Rådgivning og Udbetaling

Vi har rygende travlt og Udbetalingsteamet søger fra 1. marts en administrativ kontoruddannet kollega med erfaring i udbetaling af kontanthjælpsydelser. Stillingen er på 37 timer ugentligt.

I Udbetalingsteamet er der tilknyttet 10 administrative sagsbehandlere, med selvstændigt ansvar for udbetalinger, økonomiske sanktioner og standsning af ydelser efter Aktivloven og Integrationsloven. Vi er et velfungerende team, som tager fælles ansvar og hjælper hinanden.

Det er naturligvis en fordel, hvis du allerede kender til Lov om aktiv social politik og udbetalingssystemet KY, men ellers vil du blive lært op af dine dygtige kollegaer.

Kerneopgaverne er

  • beregning og udbetaling af forsørgelsesydelser efter Aktivloven og Integrationsloven
  • kompetence til at sanktionere i ydelser efter indstilling fra Jobcenteret
  • digital journalisering, beslutningsskrivelser, og anke besvarelser
  • udbetaling af enkeltydelser
  • betaling af fakturaer via KMD Opus
  • økonomisk opfølgning på løbende udbetalinger
  • telefoniske samtaler med borgere og samarbejdspartnere
  • råd og vejledning af borgerne om udbetalinger

Vi lægger vægt på, at du

  • er uddannet kontorassistent
  • arbejder engageret, struktureret og resultatorienteret
  • har gode samarbejdsevner og lyst til team samarbejde
  • kan lide vekslende og selvstændigt arbejde
  • er sikker i lovgivning og trives med digitale administrative opgaver

Vi tilbyder

  • dygtige og erfarne kolleger, med vægt på et højt socialfagligt niveau
  • fokus på kerneopgaverne og myndighedsrollen
  • flekstid og sundhedsordning
  • mulighed for hjemmearbejde efter 3 måneders ansættelse
  • en afslappet omgangstone med opmærksomme kolleger og leder  

Det praktiske

Arbejdspladsen ligger midt i Slagelse, kun 10 minutter fra stationen i gå afstand.
Vi har gode fysiske rammer, fri frugt og kaffe, ordentligt kontorinventar og opdateret it-udstyr.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn, med udgangspunkt i grundløn 22, som ligger på ca. 25.200 kr. brutto.

Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Vil du vide mere

om stillingen, er du velkommen til at kontakte

Frist

Send din ansøgning til os via det digitale link senest
  • den 9. februar 2022 kl. 9.00.

Samtaler forventes afholdt den 23. februar 2022.