Er du sygeplejerske og klar til nye faglige udfordringer? Hos Hjælpemiddelområdet i Sundhed og Ældre, Slagelse Kommune søger vi en kontinenssygeplejerske på fuld tid (37 timer) med tiltrædelse den 1. marts 2026.
Vil du være med til at udvikle et område i rivende udvikling – og samtidig gøre en reel forskel for borgernes livskvalitet? Så er det måske dig, vi leder efter.
Din rolle
Som kontinenssygeplejerske bliver du forløbskoordinator for borgere med inkontinensproblemer – bleer, kateter og stomi. Dit arbejde handler om at øge livskvaliteten gennem udredning, undervisning, vejledning og faglig sparring, både mono- og tværfagligt.
Du arbejder tæt sammen med borgeren, dennes egen læge, hjemmeplejen, plejecentre og sygehusafdelinger efter Minimal Care-princippet. Samtidig får du en central rolle i at styrke det forebyggende arbejde og sikre, at borgerne får den rette udredning og de rette hjælpemidler.
Hverdagen er travl og varieret – du skal kunne skabe overblik, prioritere og bringe din faglighed i spil i dialog med både kolleger og ledelse.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet sygeplejerske gerne med videreuddannelse inden for inkontinens – eller har mod på at tage den.
- Har interesse for – og gerne erfaring med – lovgivningen på området, særligt Servicelovens §112.
- Har erfaring med stomiområdet eller har mod på at uddanne dig inden for dette felt.
- Har erfaring med at deltage i udbud på området eller har mod på at byde ind på opgaven.
- Brænder for at udvikle og højne det faglige niveau på kontinensområdet.
- Kommunikerer tydeligt og anerkendende med borgere, kolleger og samarbejdspartnere.
- Trives i en travl hverdag, hvor du kan skabe overblik og prioritere.
- Er fleksibel, samarbejdsvillig og bidrager med et positivt mindset og et godt humør.
- Har kørekort.
Vi tilbyder
- Et alsidigt og udviklende job med stor mulighed for at præge retningen på området.
- Et stærkt arbejdsfællesskab, hvor vi hjælper hinanden, deler viden og har det sjovt.
- Et selvstændigt job med ansvar og kompetence i stor udstrækning.
- Målrettet introduktion og oplæring, så du kommer godt fra start.
- Mulighed for kurser og temadage indenfor området
Du bliver en del af Hjælpemiddelområdet, der består af genbrugshjælpemidler, kropsbårne hjælpemidler og Hjælpemiddeldepotet – i alt 42 engagerede kolleger, der arbejder sammen om at øge kvaliteten i indsatsen.
Praktiske oplysninger
- Stillingen er på 37 timer/uge i dagvagter med fri i weekenderne.
- Primær arbejdsplads: Industrivej 9, 4200 Slagelse.
- Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation.
- Tilfredsstillende straffeattest skal fremskaffes inden ansættelse.
- Ansøgningsfrist: søndag den 18. januar 2026 kl. 23.59.
- Samtaler afholdes: fredag den 23. januar 2026.
Vil du vide mere?
Kan du tage kontakt til:
- Kontinenssygeplejerske Jette Dam Svendsen på telefon 58 57 32 53 eller på mobil 29 32 57 08.
- Områdeleder Karen Jørgensen på telefon 58 57 97 89 eller på mobil 40 24 10 47.
Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, baggrund eller tro til at søge stillingen.