Grib chancen – vi søger lige nu flere nye kolleger!
Er du dygtig til at inspirere mennesker, og har du gode samarbejdsevner?
Kan du sparke døre ind og skabe muligheder for mennesker på kanten af arbejdsmarkedet?
Hvis ja, så læs mere her:
Vi har brug for dygtige kolleger til
faste stillinger som jobformidler til kontanthjælps- eller Ressource-området.
Din nye hverdag vil blive som del af
Job og Indsats, hvor vi arbejder for at skabe stærke forbindelser mellem kommunens virksomheder og borgere længere væk fra arbejdsmarked.
Vi tror på, at alle har noget at bidrage med, og at vejen til et
meningsfuldt arbejdsliv ofte går gennem fællesskab, støtte og muligheder.
Selvom vi står lige foran, at Regeringens nye Beskæftigelsesreform træder i kraft, ændrer det ikke på, at vores borgere fortsat har brug for en håndholdt indsats – og at virksomhederne har behov for, at vi dækker deres rekrutteringsbehov. Derfor søger vi
1-2 jobformidlere.
Når vi lykkes, får virksomhederne ikke bare kvalificeret arbejdskraft – de styrker også deres ESG-profil og tager aktivt del i et mere bæredygtigt og socialt ansvarligt lokalsamfund. Samtidig hjælper vi borgere med at finde fodfæste, genopdage deres styrker og blive en del af et arbejdsfællesskab, hvor de både kan bidrage og høre til.
DINE KONKRETE ARBEJDSOPGAVER SOM JOBFORMIDLER ER
- at bygge bro mellem virksomheders behov og lediges kompetencer
- at arbejde med konkret jobsøgning og cv, mestring, rådgivning, problemløsning, motivation og inspiration
- at udøve opsøgende indsats i virksomhederne for afdækning af deres behov for arbejdskraft
- at dokumentere dit arbejde i vores fagsystem Fasit samt udarbejde bl.a. praktikbeskrivelser
- at bidrage ambitiøst til, at Jobcenteret, som helhed, leverer en indsats til både borger og virksomhed, der altid har et øje på data, kvalitetssikring og effekt
- at opsøge viden, dygtiggøre dig og gøre din viden tilgængelig for kolleger og organisationen
- at forventningsafstemme om forløb, herunder rammesætte, løbende genbesøge og fastholde aftaler, mål, krav og forventninger med afsæt i borgerens evne til selv at tage styringen.
VI ØNSKER OS, AT DU HAR FLAIR OG KENDSKAB FOR FØLGENDE
- kan fokuserer på at skabe positive vendepunkter for borgerne og lytte til deres ønsker om forandring
- kan spotte ressourcer og matche mennesker med arbejdspladser
- italesæt job og uddannelse som attraktive formål med konkret betydning (fordele) i borgerens liv
- stærke kompetencer og stort drive for at kontakte virksomheder mhp. at skabe job, lønnede timer, praktikker og andre træningsbaner – og derigennem bidrage til at bringe ledige i virksomhedsrettede indsatser eller arbejde
- har en anerkendende, respektfuld og professionel tilgang i dine samtaler med borgerne
- kan håndtere en og møde en evt. modstand med spejling og understregning af selvbestemmelse og empowerment
- allerede har – eller evner at skabe – et bredt og varieret netværk blandt virksomheder i vores område
- lyst til at arbejde med klare succesmål og synlige data for både dit eget og afdelingens arbejde – for eksempel på delmål (praktik, lønnede timer, løntilskud, etablering af fleksjob) og progressionsmål
- har kendskab til jobformidlerrollen fra lignende stilling
- har gode samarbejdsevner og ser dig selv som en rigtig god kollega.
Vi vil gerne, at du kan sætte hak ved de fleste af ovenstående punkter på vores ønskeliste, men du vil naturligvis lære resten hos os – ved hjælp af dine dygtige kolleger.
VI TILBYDER
- højt fagligt niveau i en værdidrevet organisation
- meningsfyldt arbejde med fokus på at hjælpe mennesker videre i livet
- faglig sparring
- en fleksibel arbejdsplads
- mulighed for hjemmearbejdsdage 2 gange om måneden
- frugtordning, gratis kaffe/the/kakao samt 1 times træning pr. uge i arbejdstiden.
LIDT OM OS
Job og indsats består af 30 jobformidlere for borgere med udfordringer udover ledighed; borgerne er bevilget fleksjob, ressourceforløb eller er aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere. På sigt kan du komme til at arbejde med alle 3 målgrupper.
LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Arbejdsstedet er Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration - Jobcenter Slagelse, Skovsøgade 10, 4200 Slagelse.
Stillingerne er faste stillinger på 37 timer gennemsnitlig pr. uge, og vi forestiller os at du starter 1. august 2025, hvis muligt, gerne før
(der vil naturligvis blive taget hensyn til planlagt sommerferie).
Du vil blive ansat efter gældende HK- eller DS-overenskomst. Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest.
Slagelse Kommune er en røg- og nikotinfri arbejdsplads.
Det er et krav, at du har gyldigt kørekort til personbil og kan opretholde dette gennem ansættelsen samt mulighed for at stille bil til rådighed i ansættelsen. Dette skyldes at størstedelen af din arbejdstid bruges i kontakt med virksomheder.
ØNSKER DU FLERE OPLYSNINGER?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for Job og indsats:
ANSØGNINGSFRIST
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag, herunder CV samt dokumentation for uddannelse senest
- tirsdag den 10. juni 2025 kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 17. juni 2025.
Vi glæder os til at høre fra dig.