Gå til sidens indhold

Slagelse Kommune

Slagelse Kommune

Afdelingsleder til Stabssekretariatet

Kan du stå i spidsen for dygtige medarbejdere i Stabssekretariatet, der servicerer og bidrager til driften i hele Center for Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration? Har du erfaring fra en stabsfunktion, forståelse for kommunaløkonomiske forhold og vil du ledelse i fællesskab?

Så er du formentlig den helt rigtige leder til Stabssekretariatet, så vi kan sikre at sekretariatet fortsat leverer god service til hele centeret. En stilling hvor du på mange måder bliver omdrejningspunkt for hele beskæftigelsesområdet. Du får store udviklingsmuligheder, gode medarbejdere og dygtige ledelseskolleger at arbejde sammen med.

I den nærmeste fremtid vil der i sekretariatet være fokus på reformerne på beskæftigelsesområdet og de ændrede styringsmæssige rammer, som det kalder på. Derfor vil der bl.a. være fokus på solid (økonomisk) styring, digitalisering og videreudvikling af vores indsatser over for borgere og virksomheder.
Hverdagen er foranderlig og påvirkes af behovene i centerets afdelinger, ny lovgivning, politiske beslutninger og andre udviklingsinitiativer. Så der er mange forskellige opgaver i sekretariatet, og du skal derfor trives med ansvaret for en bred opgaveportefølje.

Ansvar

Sekretariatet rummer følgende ansvarsområder, fordelt på 26 professionelle medarbejdere, der er stolte over deres arbejdsplads
  • økonomi, med et koordinerende ansvar for budgettering og budgetopfølgning op mod kommunens Økonomi og Styring
  • IT og digitalisering, med understøttende og koordinerende funktioner
  • rehabiliteringsteam, hvor der bl.a. tages stilling til fleksjob og førtidspension
  • jura, vedr. ny lovgivning og klagebehandling
  • løn og personale, administration og forhandlinger
  • politisk betjening, med udarbejdelse af sager til udvalgsbehandling
  • udviklingstiltag, der bidrager til at sætte retning og understøtte centrets udvikling
  • reception, så alle føler sig velkomne i mødet med Jobcenteret

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har erfaring som leder, faglig leder eller konsulent med en koordinerende rolle i en stabsfunktion. Du har god forståelse for kommunaløkonomiske forhold og har sikkert arbejdet på beskæftigelsesområdet eller et andet område med snitflader hertil – fx social- eller sundhedsområdet.

Du har formentlig en relevant længerevarende uddannelse og så har du samlet nogle års erfaring, der gør dig til en troværdig sparringspartner for erfarne ledere og medarbejdere i en organisation, der hele tiden arbejder ambitiøst på at blive bedre.

Se den uddybet Job- og Personprofil.

Yderligere information

om stillingen finder du i Job- og personprofilen, og du er meget velkommen til at kontakte
  • ledelsesrådgiver Michael Bager i Skrivsand, på telefon 30 18 17 14 eller
  • chef for arbejdsmarked, rådgivning og integration Peter Sidelmann på telefon 30 46 27 08, for at høre nærmere om stillingen.

Vi søger også din nye lederkollega

Kender du allerede din nye lederkollega, som vi søger? For vi søger også en ny leder til Job og Sundhed, der skal være stærk på sygedagpenge, samarbejde og ledelse.

Frist

  • 8. januar 2025