Kan du bidrage i styringen af Slagelse Kommunes bankkonti? Og kan du bevare overblikket i kulissen og være med til at højne kvaliteten i vores leverancer? Så er det måske dig, der er vores nye økonomikonsulent i Slagelse Kommune
Jobbet er for dig, der godt kan lide at have styr på tingene ’backoffice’. Vi er i dag fire kolleger, der løser opgaver i teamet Finansservice, og vi har travlt! Du vil blive en del af denne gruppe, hvor vi i fællesskab samarbejder om opgaveløsningen.
Dine opgaver vil bl.a. være bogføring af indbetalinger og udbetalinger på kommunens bankkonti samt bidrage til opfølgninger og afstemninger af bankkonti, herunder kommunens Nemkonto.
Du kan også få opgaver i forhold til moms, statsrefusion, værdipapirer og socialt frikort. Derudover håndterer vi mobilepay, garantier, oprettelse og nedlæggelse af bankkonti/kiggeadgange samt lommepengekort.
Du har sammen med dine kolleger også ansvaret for ajourføring af anlægskartoteket.
Du besidder måske allerede en grundlæggende forståelse for en kommunes kontoplan m.v., og hvis du har erfaring med et eller flere af ovenstående områder, vil det være en fordel.
Der er tale om en stilling med en bred opgavesammensætning, hvor du har mulighed for løbende at påvirke indholdet og bidrage til et højt fagligt niveau.
Vi har for tiden gang i en proces, hvor vi gennemgår alle opgaver i teamet for at se, om vi kan løse dem mere optimalt til glæde for egen opgavevaretagelse, men også for organisationens oplevelse af vores kvalitet.
Slagelse Kommune har samlet økonomiopgaverne for at udvikle det økonomifaglige miljø og for at sikre fokus på et ensartet niveau i hele organisationen. Det er vigtigt for os at understøtte det tværgående samarbejde. Du vil blive en del af den nyetablerede afdeling for Økonomi og Styring, som hører under Center for Økonomi, Digitalisering og HR. Vi er ca. 50 kolleger fordelt på en række teams. Vi lægger stor vægt på et godt samarbejde, faglig sparring, en uformel stemning, og at der er højt til loftet.
Du
- har en regnskabsfaglig uddannelse eller en kommunal videreuddannelse inden for økonomi eller tilsvarende erfaring. Vi sørger for en god oplæring, og du får kollegaer, der har erfaring med opgaverne
- har godt styr på din faglighed og en interesse for kommunal økonomi og styring, og måske har du allerede erfaring med en eller flere af de beskrevne arbejdsopgaver
- er god til at samarbejde og er dialogsøgende og bidrager til et godt arbejdsmiljø
- arbejder struktureret og har ingen problemer med at overholde deadlines.
Vi tilbyder
- kompetenceudviklingsforløb, så du bliver klædt på til opgaverne
- et grundigt introprogram, der giver dig en indføring i opgaverne, økonomisystemet (KMD OPUS) m.v. – og en god start med dine nye kolleger
- fokus på udvikling af opgaverne og yderligere digitalisering og automatisering af vores arbejde. Vi har også fokus på, at vi internt bliver bedre til at samarbejde omkring de faglige fællesskaber
- har frihed under ansvar, mulighed for hjemmearbejde og for at tilrettelægge arbejdsdagen fleksibelt.
Nyuddannede med den rette økonomiske profil opfordres til at søge stillingen. Vi har kollegaer med erfaring fra området, så du får den nødvendige sparring for at kunne løse opgaverne.
Hvis du vil vide mere
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte
- konstitueret stedfortræder Sedsel Jørgensen på telefon 20 29 68 95 eller på sejoe@slagelse.dk.
Det praktiske
Arbejdspladsen er på Slagelse Rådhus. Slagelse Station ligger ret tæt på Rådhuset, og der er gode parkeringsmuligheder i nærheden, så det er nemt at komme hertil.
Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat pr. 1. januar 2025.
Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.
Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.
Frist
Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse senest
Vi afholder samtaler den 18. november 2024.