Gå til sidens indhold

Slagelse Kommune

Slagelse Kommune

Økonomifaglig konsulent til afdeling for Budget, Analyse og Data

Brænder du for at understøtte brugen af kommunens økonomisystem med fokus på opbygning og vedligeholdelse af kontoplan og yde vores brugere den bedste service og support?

I Slagelse kommune er systemadministrationen vedr. økonomi- og lønsystemet (KMD Opus) samlet i et team. Vi søger nu en ny kollega, som har et bredt kendskab til kommunaløkonomi, herunder kommunes kontoplansstyring og samtidig har et teknisk flair på højt niveau.

Dine primære opgaver

  • styring og vedligeholdelse af kommunens samlede kontoplan
  • diverse systemadministrative opgaver i KMD Opus, herunder fakturaadministration.
  • brugerstyring i KMD Opus og NemØkonomi med tildeling af rettigheder og roller
  • organisationsstyring i KMD Opus og LOS
  • supportering af kommunens brugere i KMD Opus via telefon og mail

Da der er tale om opgaver, som i høj grad retter sig mod brugere af vores systemer, skal du finde det naturligt at servicere og understøtte disse.

Du bliver en del af kommunens centrale økonomiafdeling, hvor vores opgave hovedsageligt er at understøtte fagcentrenes budgetlægning og udvikling af økonomistyringen, økonomiske analyser, takstberegninger samt bearbejdning af data og udvikling af ledelsesinformation. Vi lægger stor vægt på et godt samarbejde internt i afdelingen, på tværs af staben, i forhold til fagcentrene og har et godt arbejdsmiljø.

Vi tilbyder

  • gode kollegaer og en god arbejdsplads, hvor stemningen er god. Det faglige niveau er højt, og vi sparrer med hinanden. Du vil blive en del af et systemadministrativt team bestående af to medarbejdere. Teamet er en del af afdelingen Budget, Analyse og Data, som herudover består af 13 controllere og analysekonsulenter samt afdelingsleder
  • en spændende og udfordrende stilling med mulighed for faglig og personlig udvikling
  • et introduktionsprogram, da det er vigtigt for os at tage godt imod nye kollegaer, og derfor giver vi dig en indføring i dine nye arbejdsopgaver
  • frihed under ansvar og mulighed for at tilrettelægge din arbejdsdag, også hjemmefra i et vist omfang
  • vi tilbyder et udfordrende og spændende job i et uformelt miljø, i en afdeling som er præget af godt sammenhold og sociale arrangementer. Med gode muligheder for faglig og personlig udvikling

Vi forventer, at du

  • gerne har en relevant videregående uddannelse, som giver kompetencer inden for kommunal økonomistyring. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring inden for kommunaløkonomi samt erfaring og interesse i at vedligeholde den kommunale kontoplan. Nyuddannede opfordres til også at søge stillingen
  • gerne har indsigt i økonomistyring og IM’s kontoplan
  • har stærke IT-kompetencer (excel) og erfaring med systemadministration
  • gerne er superbruger i KMD Opus eller et tilsvarende ERP-system
  • har en struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlines
  • er nysgerrig på at lære nyt og lære nye systemer at kende
  • har et blik for at skabe gode samarbejdsrelationer og bidrager til et godt arbejdsmiljø

Arbejdstiden er 37 timer om ugen placeret på Slagelse Rådhus, Rådhuspladsen 11.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat snarest muligt eller 1. december 2022.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte
  • systemadministrator Chris Kirk Pedersen på telefon 21 19 51 46 / mail til chrpe@slagelse.dk eller
  • afdelingsleder Linette Søndengaard på telefon 21 64 60 13 / mail til lisno@slagelse.dk

Ansøgningsfrist

Har stillingen vakt din interesse, kan du søge via nedenstående link, senest
  • 9. oktober 2022

Ansættelsessamtaler afholdes den 11. og 12. oktober 2022.